​​

Nasıl ürün alırım, Nasıl satın alırım?

iPara'ya üye olup kredi kartı bilgilerinizi tanımlayabileceğiniz gibi ödeme yapacağınız firmanın internet sayfasında iPara POS'unu kullanarak, otomatik olarak da iPara'ya kayıt olabilirsiniz. iPara kaydınızın tamamlanması ve kredi kartınızın onaylanması ile artık sadece email adresi ve iPara kullanıcı şifrenizi kullanarak ödeme yapabilirsiniz. Ödeme sayfasına geldiğiniz zaman, iPara ile ödeme yapmak istiyorum bölümünü tıklayarak, ister taksitli isterseniz peşin olarak iPara ile ödeme yapabilirsiniz.

Banka (Debit) kartı ile ödeme yapabilir miyim?

Evet. Banka (Debit) kartı ile ödeme yapabilirsiniz.

Ödemenin banka tarafından kontrol edildiği ne anlama geliyor?

iPara'da yapılan tüm ödemeler, güvenlik nedeniyle, ödeme ekibi tarafından kontrol edilmekte ve kart sahiplerinden telefon ile teyit alınmaktadır. Burada amaç, işlemin gerçek kart sahibi tarafından yapılıp yapılmadığını ve ödemenin kart sahibinin inisiyatifi dahilinde olup olmadığını öğrenmektir.

Ödemeniz en kısa sürede kontrol edilecek ve gelişmelerle ilgili size bilgi verilecektir.
 Kredi Kartı / Ön Provizyon
Kart doğrulama işlemi, kullanıcıların güvenliğini sağlamak amacıyla geliştirilen bir ödeme kontrol sistemidir.

Kart doğrulama işlemini, Hesabım sayfanızda bulunan Alıcı Hesabım / Satın Aldıklarım bölümünden "Ödemeniz Banka ödeme kontrolündedir. Banka ödeme kontrolünü başarılı bir şekilde tamamlamak için tıklayınız." linkini kullanarak gerçekleştirebilirsiniz. Kart doğrulama işlemi sırasında kartınızdan 0,10 TL provizyon bedeli çekilecek ve bu bedel karşılığında 15 haneli ödeme kodu oluşturulacaktır. Ödeme kodunu bankanızdan öğrenip son 8 hanesini sisteme tanımlamanız durumunda Kredi Kartı doğrulama işlemini gerçekleştirmiş olacaksınız.

Hangi banka kredi kartları geçerlidir?

iPara hesabınıza tüm bankalara ait kredi kartlarını tanımlayabilirsiniz. İstediğiniz kredi kartı ile iPara dan yararlanabilirsiniz
. Ödeme Yaparken Hata Mesajı Alıyorum Kredi kartınız ile ödeme yapmaya çalışıyor ancak başarılı olamıyorsanız;
Lütfen öncelikle bankanızdan, kredi kartınızın internet kullanımına açık olup olmadığını öğrenin. Kredi kartınız internet kullanımına açıksa, kart limitinizin yapmak istediğiniz alışveriş için yeterli olup olmadığından emin olun.

Ödeme yapmaya çalıştığınız kredi kartının son kullanma tarihi bilgisinin değişip değişmediğini kontrol edin. Tüm bunlar ile ilgili herhangi bir sorun yoksa, lütfen kredi kartı bilgilerinizi, eksiksiz ve doğru girdiğinizden emin olun.

NOT: Sizden kaynaklanan bir sorun olmadığını düşünüyorsanız ve talimatlara uyduğunuz halde ödeme gerçekleştiremiyorsanız, kısa bir süre bekleyerek işleminizi tekrar denemenizi öneriyoruz. Bazen bankalar arası iletişimde bazı aksaklıklar meydana gelebilmektedir ve bu nedenle, kredi kartınızda sorun olmasa da, siz ödeme yapmaya çalışırken bankanızdan yanıt alınamadığı için hata mesajı ile karşılaşılabilmektedir. Sorunun devam etmesi halinde iPara Destek Ekibine bilgi veriniz.

Kredi kartım neden onaylanmadı?

Gerçekleştirmiş olduğunuz ödeme, iPara Ödeme Sistemleri Birimi tarafından güvenlik nedeniyle iptal edilmiş ve ödeme kredi kartınıza iade edilmiştir. Ödemenin iptal edilmesi ile birlikte kredi kartınız da güvenlik nedeniyle onaylanmamıştır. iPara Destek Ekibi ile temasa geçerek, konu ile ilgili daha detaylı bilgi alabilirsiniz.
Ödemem neden iptal edildi?
Gerçekleştirmiş olduğunuz ödeme, iPara Ödeme Sistemleri Birimi tarafından güvenlik nedeniyle iptal edilmiş ve ödeme kartınıza iade edilmiştir. iPara Destek Ekibi ile temasa geçerek daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Bir kredi kartını birden fazla iPara hesabına tanımlayabilir miyim?

Güvenlik nedeniyle bir kredi kartı sadece bir iPara hesabına tanımlanabilmektedir. İkinci bir iPara hesabına, aynı kredi kartı bilgilerini tanımlayamazsınız.

Kredi Kartı Ekleme / Silme iPara hesabınıza istediğiniz sayıda kredi kartı tanımlayabilir ve istediğiniz zaman silebilirsiniz. Alışverişlerinizde öncelikli olarak kullanmak istediğiniz kredi kartınızı varsayılan olarak belirlemeniz, sadece iPara kullanıcı bilgilerinizi (email adresi, iPara kullanıcı şifresi) girerek ödeme yapmanız için yeterli olacaktır. Tanımlı olan başka bir kredi kartınızla ödeme yapmak istediğinizde de, ödeme yapmadan önce seçim yapmanız yeterli olacaktır.

Hangi kredi kartı ile taksitli ödeme yapabilirim?

Bonus, World, Axess, Maximum, Paraf ve CardFinans kredi kartlarına tek çekimden 9 taksite kadar taksit imkanı sunulmaktadır.

Bonus ve puanlarla ödeme yapabilir miyim?

Hayır. Kazandığınız para puanları, chip para veya bonuslarla iPara'da ödeme yapılamamaktadır.

Yurtdışı kartları ile ödeme yapabilir miyim?

Hayır. Yurtdışı kartları ile ödeme seçeneğimiz bulunmamaktadır.

Limitim yeterli ama taksitli ödeme yapamıyorum?

Taksitli bir işlemin banka tarafından onaylanabilmesi için, kartınızdan tahsil edilecek "Toplam Taksitli Tutarı" kadar limitiniz olması gerekir. Örneğin, 500,00 TL kart limitiniz var ise, taksitli seçenekle ödemesi 525,00 TL olan bir ürün için bankanız onay vermeyecektir. Ancak kart limitiniz 525,00 TL olması durumunda bankanız onay verecektir.

Taksitli ödediğim halde tamamı limitimden düşülmüş?

Taksitli bir ürün satın aldığınızda, toplam taksitli bedeli, kart limitinizden düşülür ancak ödemelerinizi taksit taksit yaparsınız. Örneğin, 500,00 TL değirinde bir ürünü 5 taksitle satın aldınız. Kartınızın limitinden 500,00 TL düşer ancak siz 5 taksit yaptığınız için her ay kartınıza 100,00 TL ödersiniz. Daha detaylı bilgiyi bankanızdan alabilirsiniz.

3D Secure nedir?

3D Secure, internetten güvenle alışveriş yapılabilmesi için Visa ve MasterCard tarafından geliştirilmiş olan bir kimlik doğrulama sistemidir.

Bu sistemle hem kart sahipleri hem de üye iş yerleri, internet dolandırıcılıklarına karşı güvence altına alınmıştır. Sistemin, Visa kredi kartı kullanımı için hazırlanan uygulamasına "Verified by Visa", MasterCard kredi kartı kullanımı için hazırlanan uygulamasına ise "SecureCode" denilmektedir.

BKM'nin (Bankalararası Kart Merkezi) internet sitesinden, 3D Secure uygulaması hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

Kart numaram otomatik olarak ekrana geliyor?


Kartınızın otomatik olarak ekrana gelmesi, iPara ile ilgili değil, web tarayıcınızın (Explorer, Firefox, Chrome vb.) ay

EFT / Havale ile ödeme yapabilir miyim?

Hayır. EFT / Havale ile ödeme seçeneğimiz bulunmamaktadır.

Ödemelerimde sanal kart kullanabilir miyim?


Evet. iPara'da sanal kredi kartı ile ödeme yapabilirsiniz.

Sanal kart nedir?

Sanal Kredi Kartı; vadesiz hesabınıza ya da kredi kartınıza bağlı tanımlanan, limitini sizin belirlediğiniz, internette alışveriş yaparken kullanabileceğiniz bir kredi kartıdır. Sanal kredi kartı ile internetten güvenle ve kolayca alışveriş yapabilirsiniz. Sanal kredi kartı başvurusu yapmak ve detaylı bilgi almak için lütfen bankanızla irtibata geçin.

Kartımdan isteğim dışında tahsilat yapılabilir mi?


Hayır. Kartınızdan bilginiz veya onayınız dışında herhangi bir ücret tahsil edilmemektedir.

Kredi Kartı/Debit kart bilgilerimi vermek istemiyorum, güvenemiyorum?

iPara, kredi kartı güvenliğiniz için son teknolojileri ve gelişmiş yazılımları kullanmasının yanında, ödeme aşamasında cep telefonunuza gönderdiği SMS kodunu da girmenizi isteyerek, kartınızın, sizin tarafınızdan kullanıldığını da ayrıca kontrol eder.

CVC2 (cvv) numarası nedir?

Kartınızın arka yüzünde bulunan numaranın son 3 hanesine CVC2 (CVV) numarası adı verilmektedir. Bu numara, ekstra bir güvenlik sağlamaktadır. iPara'daki ödeme işlemlerinde bu numaralar kullanılmaktadır.

CVC (Son Kullanım Tarihi) Güncellemei Para hesabınızda tanımlı olan bir kredi kartınızın son kullanma tarihi değiştiğinde, kredi kartınızı sistemden silmeniz ve güncel haliyle tekrar tanımlamanız gerekmektedir. Böylece kart bilgileriniz güncellenmiş olacaktır.

Bireysel Kayıt Olmak

iPara'ya bireysel olarak iki şekilde üye olabilirsiniz. Direk olarak iPara Yeni Hesap Aç linkin üzerinden olabileceğiniz gibi satın almak istediğiniz bir ürün ya da hizmetin ödemesini yaparken de kayıt olabilirsiniz. "Ödeme esnasında kayıt" olarak adlandırdığımız bu sistem ile hem ödemenizi yapabilir hem de kayıt olma işleminizi gerçekleştirebilirsiniz. Not: Bireysel üyellikler üzerinden mağaza açılamamaktadır.

Birden fazla iPara üyeliğim olabilir mi?

Güvenlik nedeniyle, iPara'da, birden fazla kullanıcı hesabı oluşturamazsınız. Şifremi unuttum linki üzerinden yeni şifrenizi alabilir ve eski üyeliğinizde bulunan bilgileri değiştirebilirsiniz.

E-mail ve şifremi hatırlamıyorum

Eğer şifrenizi unuttuysanız, şifremi unuttum linki üzerinden yeni şifrenizi oluşturabilirsiniz. Her ikisini de unuttuysanız; Destek Ekibi ile irtibata geçin.

Üye girişi yapmak istediğimde, kullanıcı adımın ve şifremin hatalı olduğunu söylüyor. Ne yapmalıyım?

Lütfen Destek Ekibi ile irtibata geçin. Gerekli incelemeler yapılacaktır ve size bilgi verilecektir.

Kayıt aşamasında verdiğim kimlik bilgilerime başkaları ulaşabilir mi?

iPara'ya verdiğiniz üyelik bilgileri ve kişisel bilgileriniz onayınız dışında, Kullanıcı Sözleşmesi'nde tanımlanan haller haricinde, diğer üyelere ve üçüncü kişilere açılmayacaktır. Kullanıcı sözleşmesi'nde ve Gizlilik Politikamızda, gizlilik haklarınızı daha detaylı olarak inceleyebilirsiniz.

E-posta adresimi nasıl değiştirebilirim?

Hesabım sayfanızda bulunan Üyelik Bilgilerim / Eposta Değiştir bölümünden yeni e-posta adresinizi sisteme tanımlamanız durumunda cep telefonunuza sms gönderilecektir. Gönderilen sms'i doğru bir şekilde sisteme girmeniz durumunda e-posta adresiniz değiştirilmiş olacaktır.

Telefon Numarası nasıl değiştirebilirim?

Hesabım sayfanızda bulunan Üyelik Bilgilerim / Telefon Numarası Değiştir bölümünden yeni cep telefonu numaranızı sisteme tanımlamanız durumunda cep telefonunuza sms gönderilecektir. Gönderilen sms'i doğru bir şekilde sisteme girmeniz durumunda telefon numaranız değiştirilmiş olacaktır.

T.C. Kimlik No nasıl değiştirebilirim?

Hesabım sayfanızda bulunan Üyelik Bilgilerim / T.C. Kimlik No Değiştir bölümünden T.C. Kimlik numaranızı sisteme tanımlamanız durumunda daha önceden kullanmakta olduğunuz cep telefonu numaranıza sms gönderilecektir. Gönderilen sms'i doğru bir şekilde sisteme girmeniz durumunda T.C. Kimlik numaranız değiştirilmiş olacaktır.

Şifremi nasıl değiştirebilirim?

Hesabım sayfanızda bulunan Üyelik Bilgilerim / Şifre Değiştir bölümünden mevcut şifreniz, yeni şifrenizi ve yeni şifrenizi tekrar sisteme tanımlamanız durumunda cep telefonunuza sms gönderilecektir. Gönderilen sms'i doğru bir şekilde sisteme girmeniz durumunda şifreniz değiştirilmiş olacaktır.

Üyelik Bilgilerimi nasıl değiştirebilirim?

Hesabım sayfanızda bulunan Üyelik Bilgilerim / Üyelik Bilgilerim bölümünden Adres, Ev Telefonu, Doğum Tarihi vb. bilgileri kolay bir şekilde değiştirebilirsiniz.

Üyeliğimi iptal etmek istiyorum, bu işlemi nereden yapabilirim?

İsteğiniz doğrultusunda üyeliğiniz iptal edilecektir. Ancak sitede gerekli iyileştirmeleri yapabilmemiz için, üyeliğinizi iptal ettirme nedeninizi Destek Hattı'na iletmenizi rica ederiz.

Güvenli hesap için neler yapmalıyım?

Günümüzde internet, doğası gereği sahtekârlık, dolandırıcılık, virüs bulaşması, yetkisiz erişim, şifre ve kişisel bilgilerin çalınması gibi kötü niyetli saldırılara maruz kalma riski taşıyan büyük bir platformdur. Aypara olarak bizler, bahsi geçen bu riskleri siz kullanıcılarmız için asgari seviyede tutmak için teknolojinin bizlere sağladı en son imkanları maksimum düzeyde kullanarak önemler almıştır.

Ancak her ne kadar bizler maksimum düzeyde güvenlik önlemlerini almış olsakta, olası sahtekarlık, dolandırıcılık risklerine karşı; son kullanıcılar olarak sizlerin de muhakkak bilgisayarınızda kurulu güncel bir anti-virüs yazılımı olmasına dikkat etmeniz gerekmektedir. Anti-virüs yazılımları, sisteminizi bilinen virüslerden ve olası saldırılardan korur. Bu yazılımların sürekli olarak güncellenmesi ve özellikle İnternet’ten dosya indirirken çalışır halde tutulması gerekmetkedir. Riskler sadece internetten indirilen dosyalarda değil, disket veya CD'den bilgisayarınıza yüklenen programlarda da bulunmaktadır. Yüklemelerden önce, ilgili disket veya CD'yi mutlaka virüs tarama programından geçiriniz.

Bilgisayarınızda kişisel güvenlik duvarı (firewall) yazılımının kurulu olması, güvenliğinize olumlu katkı sağlayan bir unsurdur. Bu yazılımlar, bilgisayarınızda bulunan dosya veya bilgilerin başka bir kullanıcıya sizin bilginiz olmadan gönderilmesini ve bilgisayarınıza uzaktan erişilmesini engeller.

Aypara’ya ait Kullanıcı Adı, Şifre, Kurum kodu, E-posta adresi gibi size özel bilgileri kesinlikle üçüncü kişilerle paylaşmayınız. Şifrenizin üçüncü kişiler tarafından kullanılmasıyla doğabilecek zarar ve kayıplardan Aypara sorumlu değildir.

Şifrenizi oluştururken sizin unutmayacağız ancak başka kişilerin tahmin edemeyeceği şifreler oluşturmaya çalışın. Adınızı, soyadınızı, doğum tarihinizi, telefon numaralarınızı vs şifre olarak kullanmayınız.


Kurumsal üye​lik ile ilgili sorularınızı destek@ipara.com.tr'ye iletebilirsiniz.
Bireysel üyelik ile ilgili sorularınız için burayı tıklayınız.​​​​​​​​