​​Ente​grasyona Ait Kavramlar

Test Modu

Test modu gerçek kart bilgisi kullanmaya gerek kalmadan test ödemeleri yapmanızı sağlayan bir ödeme modudur. Bu sayede SMS ile 3D secure secure doğrulaması yapmadan testlerinizi hızlıca yapabilirsiniz. Ayrıca test ödemelerinde gerçek bir banka posu kullanılmadığından, ödeme gerçek kart bilgileri ile yapıldığında bile kartınızdan para çekilmeyecektir.

Test modunda ödeme yapabilmek için ödeme isteklerinizde mode parametresini "T" olarak yollamanızı rica ederiz.

iPara panelinizdeki "Sattıklarım" sayfasında sağ alttaki "Test Ödemeleri" tercihi ile arama yaptığınız zaman test ödemelerinizi görebilirsiniz.

Test işlemlerinizi bitirdikten sonra gerçek ödeme tahsilatı için mode parametresini "P" olarak yollamanızı rica ederiz.

Test modu için aşağıdaki kart bilgilerini kullanabilirsiniz;

  • Kart numarası: 4282209004348015 Son kullanma tarihi :12/17 CVC: 123;
  • Kart numarası: 5571135571135575 Son kullanma tarihi : 12/17 CVC: 000

Başarısız Ödemeler

Ödeme talebi validasyon kontrolünden geçmiş ancak çeşitli sebeplerden dolayı iPara tarafından reddedilmiş ödemelerdir. iPara panelinizdeki “Sattıklarım” sayfasında “Başarısız İşlemler” tercihi ile arama yaptığınızda başarısız ödemelerinizi görebilirsiniz. Ödeme detay sayfasında “Hata Mesajı” alanında ödemenin hata almasının nedenini görebilirsiniz.

iPara Hata Kodları ve Hata Mesajları

Ödeme cevabında teknik entegrasyon dokümanlarının yanında yollanan “iPara Direkt Ödeme Hata Kodları” dosyasında olmayan bir hata kodu veya mesaj geliyor ise; websitenizde iPara dışında bir ödeme sistemi kullanılmaktadır ya da websit​enizden kaynaklanan bir hata oluşmaktadır. Bu durumda altyapı sağlayıcınız veya yazılımcınız ile iletişime geçmenizi rica ederiz.

 ​

​​Sık Sorulan Sorular​​​

​​

Teknik Entegrasyon Soruları​​​​

3D secure ödemeler iki adımdan oluşmaktadır. İlk adımda kullanıcı bankanın websitesinde 3D doğrulaması yaptıktan sonra mağazanızdan api.ipara.com adresine 3D onaylama isteği yollanması gerekmektedir. 3D onaylama için, threeDSecureCode ile websitenizden api.ipara.com’a ödemede işlemin doğrulamasını yapmanızı rica ederiz.

Detaylı bilgi teknik entegrasyon dokümanımızın “3D Secure ile Ödeme” bölümünde bulunmaktadır.​​​

Bazı Hata Kodları, Mesajları ve Çözüm Önerileri

Hata Kodu Hata Mesajı ve Açıklaması
1 Ödeme işleminiz bankanız tarafından onaylanmamıştır. Bankanızı arayarak detaylı bilgi alabilirsiniz.

Bu hata banka tarafından ödeme alımına izin verilmeyen veya kullanılan kart ile ilgili özel bir durum oluştuğunda alınmaktadır. Banka hata detayını açıklamamakta ve kart sahibinin bankası ile iletişime geçmesini tavsiye etmektedir.
2 Ödeme işleminiz bankanız tarafından reddedilmiştir. Bankanızı arayarak detaylı bilgi alabilirsiniz.

Ödeme banka tarafından reddedilmiştir, kart blokeli veya sınırlandırılmış olabilir. Bu sınırlamalar günde 1 işlem veya en fazla 10 işlem şeklinde olabilir. Banka hata detayını açıklamamakta ve kart sahibinin bankası ile iletişime geçmesini tavsiye etmektedir.
3 Güvenlik kodu (CVV2/CVC2) bilgisi hatalı veya ödeme işleminiz bankanız tarafından sebep belirtilmeden reddedilmiştir. Bankanızı arayarak detaylı bilgi alabilirsiniz.

Güvenlik Kodu hatalı veya kart sahibi banka tarafından işlem reddedilmiş ve sebep belirtilmemiştir. Karşı banka sistemleri kapalı veya cevap veremiyor olabilir. Müşterinizden kartını kontrol ederek tekrar denemesini veya yeni bir kart ile işlemine devam etmesini istemeniz gerekmektedir.
8 Güvenlik kodu (CVV2/CVC2) bilgisi hatalı veya ödeme işleminiz bankanız tarafından sebep belirtilmeden reddedilmiştir. Bankanızı arayarak detaylı bilgi alabilirsiniz.

Güvenlik Kodu hatalı veya kart sahibi banka tarafından işlem reddedilmiş ve sebep belirtilmemiştir. Karşı banka sistemleri kapalı veya cevap veremiyor olabilir. Müşterinizden kartını kontrol ederek tekrar denemesini veya yeni bir kart ile işlemine devam etmesini istemeniz gerekmektedir.
9 Kartınızın bu işlem için yetkisi yoktur. Lütfen bankanız ile irtibata geçiniz.

Müşterinin kullanmak istediği kart online işleme kapalı olabilir veya 3D secure işlemlere kapalı olabilir. Detaylı bilgi için müşterinizin bankasıyla iletişime geçmesini rica ederiz.
16 Ödeme işleminiz gerçekleştirilemedi. Kart bankasına ulaşılamıyor. Bankanızı arayarak detaylı bilgi alabilirsiniz.

Banka sistemlerinden kaynaklanan sorunlar nedeniyle ödeme alınamamıştır. Bu gibi durumlarda iPara banka ile iletişime geçip sorunun giderilmesi konusunda bankayı bilgilendirmektedir.
18 Şu anda ödeme yapmak istediğiniz kartın bankası hizmet verememektedir. Lütfen daha sonra tekrar deneyiniz.

Banka sistemlerinden kaynaklanan sorunlar nedeniyle ödeme alınamamıştır. Belli bir süre sonra kartınız ile ödeme yapabilirsiniz. Bu gibi durumlarda iPara banka ile iletişime geçip sorunun giderilmesi konusunda bankayı bilgilendirmektedir.
38 Ödeme işleminiz zaman aşımına uğramıştır. Bankanızdan yanıt alınamıyor. Lütfen tekrar deneyiniz.

Banka sistemlerinden kaynaklı bir hatadan dolayı ödeme zaman aşımına uğramıştır ve tahsilat yapılamamıştır ve bu mesaj müşteriye iletilmiştir.
80 3D Doğrulaması başarısız. Lütfen tekrar deneyiniz.

Bu hata aşağıda bulunan durumlardan dolayı yaşanmış olabilir;
  • Banka 3D Secure ekranında kart cvc bilgisinin veya SMS kodunun yanlış girilmesi,
  • Kart bilgilerinin hatalı girilmesi,
  • Ödeme isteğinin banka tarafından ödeme güvenliği gerekçesiyle iptal edilmesi.
Eğer banka 3D secure doğrulama ekranı açılmadan da bu hata alınıyorsa aynı nedenler geçerlidir.

Yukardaki sebeplerin dışında başka nedenlerle de banka ödeme isteğini reddedebilmektedir. Detaylı bilgi için kart sahibinin bankasını aramasını rica ederiz.
81 Kart sahibi veya bankası 3D Secure sistemine kayıtlı değil. Lütfen bankanız ile irtibata geçiniz.

Kart sahibi bankasıyla iletişime geçip (telefon üzerinden veya internet bankacılığından) kartının 3D secure ile ödeme özelliğini açtırması gerekmektedir.
82 Kartın bankası sisteme kayıtlı değil.

Kartın bağlı olduğu banka 3D secure sistemine dâhil olmadığı için karttan ödeme alınamamıştır. Müşterinizin başka bir kart ile bir ödeme yapmasını rica ederiz.
83 Kart sahibi 3D Secure sistemine daha sonra kayıt olmayı seçmiş. Lütfen bankanız ile irtibata geçiniz.

Güvenlik gereği ilk kez 3D secure kullanan kartların ödemesi iPara tarafından reddedilmektedir. Müşterinizin kartıyla başka bir sanal postan ilk ödemesini yapmasını veya başka bir kart kullanmasını rica ederiz.
98 Şu anda ödeme yapmak istediğiniz kartın bankası hizmet verememektedir. Lütfen daha sonra tekrar deneyiniz.

Banka sistemlerinden kaynaklanan sorunlar nedeniyle ödeme alınamamıştır. Belli bir süre sonra kartınız ile ödeme yapabilirsiniz. Bu gibi durumlarda iPara banka ile iletişime geçip sorunun giderilmesi konusunda bankayı bilgilendirmektedir.
99 Ödeme işleminiz gerçekleştirilemedi. Lütfen bilgilerinizi kontrol edip tekrar deneyiniz.

Banka sistemlerinden tanımlanamayan hata kodu gönderildiği zaman bu hata alınmaktadır. Bu gibi durumlarda iPara banka ile iletişime geçip sorunun giderilmesi konusunda bankayı bilgilendirmektedir.
802 Mağaza token bilgisi hatalı.

Token değeri publicKey:hash şeklinde oluşmaktadır. Yolladığınız token’da “:” karakteri bulunmadığı için bu hatayı almaktasınız.
810 Mağaza açık anahtarı yanlış.

Ödeme isteğinde bulunurken yolladığınız token parametresini oluştururken kullanılan publicKey değerinin doğru olduğundan ve bu değeri yazılımınıza kopyalarken başında ve sonunda boşluk olmamasına ve eksiksiz olarak kopyalamış olduğunuzdan emin olunuz.
817 Girmiş olduğunuz tutar bilgisi hatalıdır. Lütfen tekrar deneyiniz.

Ödeme isteğinde yolladığınız amount parametresi beklenen formatın dışında olduğu için bu hatayı almaktasınız. Ödeme isteklerinde amount parametresi kuruş değerinde yollanmalıdır. Kesinlikle nokta ve virgül kullanılmamalıdır. amount değeri 1 TL'lik ödeme için 100 olarak, 12.59 TL için de 1259 olarak yollanmalıdır. Ayrıca ödeme isteklerinde amount parametresi en az 1 (0.01 TL) en fazla 10000000 (100000 TL) olarak yollamanızı rica ederiz.
824 Kart bin numarası iPara sisteminde bulunamadı. Lütfen başka bir kart ile tekrar deneyiniz.

Kullanıcının ödemede kullanmak istediği kredi/banka kartının ilk altı hanesine “bin numarası” denir. iPara’da yurtiçindeki bankaların tüm kredi ve banka kartları geçmektedir. Kartın yurtiçindeki bir bankaya ait olduğuna eminseniz sorunu anlayabilmemiz için ödeme yapılmak istenen kartın bin numarasını yollamanızı rica ederiz.
840 Kartınız taksitli işlemi desteklemiyor. Lütfen bilgilerinizi kontrol edip tekrar deneyiniz.

Kullanıcı taksit desteklemeyen bir kart ile taksitli ödeme yapmak istediği zaman bu hata verilmektedir. Eğer kullanıcı kartının taksit desteklediğini iletirse, kullanıcının kartının ilk altı hanesini (bin numarasını) bize iletmenizi rica ederiz.
844 En az bir ürün bilgisinin gönderilmesi zorunludur.

Ödeme isteğinde “products” alan bilgisi boş gönderildiği için ya da bu alanda bir “product” tanımlı olmadığı için bu hatayı almaktasınız. Ödeme isteğinizin teknik entegrasyon dokümanındaki örneklerdeki gibi olmasını rica ederiz.
880 Mağaza sipariş numarası daha önce kullanılmış. Lütfen tekrardan istekte bulununuz.

Daha önceki ödeme istekleri başarısız olsa da, ödeme isteklerinde önceki ödeme isteklerinde kullanılmış orderId değerini yollamamanız gerekmektedir. iPara sisteminde validasyon kontrolünü geçmiş olan tüm başarılı ve başarısız ödemelere ait mağaza bazlı tekil sipariş numarası kullanılmaktadır.
882 Göndermiş olduğunuz token doğru değil.

Ödeme güvenliği için ödeme isteğinizde yolladığınız “token” değerini iPara kendi tarafında tekrar oluşturarak yolladığınız değer ile karşılaştırır.Yolladığınız değer ile iPara’da oluşan değer farklı olduğu zaman iPara bu hatayı dönmektedir. Bu hata:
  • Ödeme isteğini yollamadan önce yazılımınızda token hesaplamasında kullandığınız parametreler ile iPara’ya yolladığınız parametrelerin aynı olmaması.
  • Token hesaplamasında ya da yollanan parametrelerde UTF-8 encoding kullanılmamış olması
  • Yazılımınızda privateKey değerinin hatalı olmasında kaynaklanabilir.
Bu ihtimaller doğrultusunda yazılımınızı kontrol etmenizi rica ederiz.
886 Mağaza kayıtlı site adresi ile istekte bulunulan adres aynı değil. Lütfen konu ile ilgili iPara operasyon ekibi ile iletişime geçiniz.

Güvenlik politikası gereği iPara’ya yapılan ödeme istekleri mağazanın iPara’ya kayıt olurken bildirdiği domainden gelmek zorundadır. Eğer mağazanızın web sitesi değişmiş ise yeni web site adresinizi iletmenizi rica ederiz.
887 3D Doğrulama isteği sonrasında yapmış olduğunuz api isteğine ait işlem bulunamadı.

API servis isteğinde yolladığınız publicKey, orderId ve mode parametre değerlerinin, ilk adımda yolladığınız değerler ile aynı olduğundan emin olmanızı rica ederiz.
893 Bu kart ile sadece 3D secure yöntemi kullanılarak ödeme yapılabilir.

Bankanın sadece 3D secure ödemeye izin verdiği kart için 3D secure kullanılmadan ödeme yapılmak istendiği için bu hata alınmıştır. Ödeme yapılmak istenen kart için 3D secure zorunluluğunu öğrenmek için bin numarası servisini entegre etmenizi tavsiye ederiz.
965 Purchaser alanı boş olamaz.

Ödeme isteğinizde purchaser alanı boş olduğu için bu hatayı almaktasınız. Ödeme isteğinizde purchaser alanını ve zorunlu alanlarını yollamanızı rica ederiz. Detaylı bilgiyi teknik entegrasyon dokümanımızda bulabilirsiniz.
1000 Beklenmedik bir hata oluştu. Lütfen tekrar deneyiniz.

Ödeme isteğiniz beklenmedik bir formatta olduğunda veya iPara sistemlerinde beklenmedik bir hata oluştuğunda bu hata mesajı verilmektedir.

NOT: Bu hata mesajını alıyorsanız lütfen entegrasyon@ipara.com adresine bildirimde bulununuz.​​