​E-ticaretin geleceği ve yeni nesil alışveriş çözümleri


Teknolojinin müşteri beklentileriyle buluştuğu elektronik ticaret, tüm dünyada yerini sağlamlaştırmaya devam ediyor. Hatta geliştirilen inovatif çözümlerle her geçen gün daha fazla kişi e-ticaretin sunduğu kolaylıklardan faydalanmak için adım atıyor. Geleneksel alışveriş alışkanlıklarını teknolojiyle harmanlayan ve bunun yanında tüketicilere kişisel bir alışveriş deneyimi yaşama imkanı sunan e-ticaret sektörünün önümüzdeki yıllarda büyümesinin​​ hız kaybetmeden artacağı öngörülüyor.

Dolayısıyla geçen zaman ile birlikte çeşitlenen kullanıcı beklentilerini de karşılayabilecek yeni e-ticaret çözümlerinin geliştirilmesi üzerinde duruluyor. Peki e-ticaretin geleceğini şekillendirecek yeni nesil alışveriş çözümleri, hangi ihtiyaçlara odaklanacak?


Alışveriş deneyimi kusursuza yaklaşıyor


Geleceğin e-ticaret sistemlerinde ilk dikkat çeken özellik alışveriş deneyimini hayatın gerçek bir parçası haline getirmek. Bu noktada omnichannel, yani tek deneyim pazarlama stratejisinin e-ticaret ekosisteminde ileride de etkin olacağını öngörmek mümkün. Müşterilerin alışverişe hangi kanalda başlayıp hangi kanal yoluyla alışverişlerini sonlandırdığının bir önemi olmadığı omnichannel pazarlamanın ilk uygulama biçimlerini şu anda bile görmekteyiz.

Örneğin, mobil ödeme yapabilmeyi mümkün kılan fiziksel mağazalara sahip markalar cihaz ya da kanaldan bağımsız olarak müşterilerin kusursuz bir alışveriş deneyimi yaşamalarını sağlıyor.


Kişiselleştirme ön plana çıkıyor


Kişiselleştirme, pek çok sektörde olduğu gibi e-ticarette de yeni dönemde kendine daha fazla yer bulacağa benziyor. Çünkü e-ticarette kişiye özel hizmet anlayışı, daha iyi bir kullanıcı deneyimi yaşanmasına ön ayak oluyor. Tüketicilere direkt isimleri ile hitap etme, promosyon dili yerine tüketicinin günlük diliyle iletişim kurma, müşterilerin kişisel alışveriş alışkanlıklarına yönelik promosyon ve kampanyalar oluşturma kişiselleştirmenin geliştirilmesi için atılabilecek ilk adımlar denilebilir.

E-ticaret kullanıcılarının ihtiyaçlarını anında giderebilmek adına geliştirilen ileri düzey yapay zekayla programlanmış robot teknolojilerinin de ilerleyen zamanlarda müşteri hizmetlerini daha fazla kişiselleştireceği tahmin ediliyor.


Teslimatlar hız kazanıyor


Bugün e-ticaret firmalarının müşteri beklentilerini karşılayabilmek amacıyla en çok odaklandığı konulardan bir diğeri de teslimat süreleri. E-ticaret kullanıcılarının hızın en önemli faktör olduğu çağımızda internet üzerinden satın aldıkları ürün ve hizmetlere bir an önce kavuşma isteği, e-ticaret firmalarının bu konuya dair yenilikçi çözümler geliştirmelerini gerektiriyor.

Ürün teslimat süreçlerini hızlandırmak adına drone ile teslimat, kurye ile teslimat, otonom araçlar ile teslimat gibi çözümler üretmeye çalışan firmalar, geleneksel yöntemleri bırakamayan rakiplerinden kolayca sıyrılabiliyor. Çünkü artık tüketiciler ürünlerine günler içinde değil, saatler içinde ulaşmayı arzuluyor. Satın alınan ürüne mümkün olan en kısa zamanda rahatça ulaşabilme kolaylığı sunmak için yapılan hamleler, yakın gelecekte e-ticaret firmalarının daha fazla üzerinde duracakları bir konu olarak karşımıza çıkıyor.


Ödeme türleri çeşitleniyor


E-ticaret ve buna hizmet eden tüm sistemler gelişmeye devam ederken, online kullanıcıların hayatını kolaylaştıracak yeni ödeme çözümleri de gündeme geliyor. Finans teknolojilerinden ayrı düşünülemeyen e-ticarette müşterilerin kolayca ve güvenli bir şekilde ödeme yapabilmelerine imkan veren ödeme seçeneklerinin sunulması artık neredeyse bir zorunluluk hale geliyor.

Çünkü kullanıcılar; alışveriş ve teslimat takibi gibi süreçleri elektronik ortamda sürdürebildikleri gibi ödemelerini de dert etmeden kolayca yapabilmeyi arzuluyor. Dolayısıyla sanal POS ile ödeme, dijital cüzdan, mobil ödeme gibi inovatif çözümler sunan e-ticaret firmalarının önümüzdeki dönemlerde rekabette kolayca öne geçebileceği görülüyor.

Eğer siz de e-ticaret mağazanızda müşterilerinizin güvenli ve basit bir şekilde ödeme yapabilmelerini sağlamak istiyorsanız hemen iPara’ya üye olun, yeni nesil ödeme çözümleri ile müşterilerinizin sadakat bağını güçlendirin.


Etiket


E-ticaret, elektronik alışveriş, ödeme sistemleri, finans teknolojileri​​​