E-ticarette Özel Günlerden ve Bayramlardan Faydalanma Yolları Nelerdir?

Özel günler ve bayram dönemleri, kullanıcıların internetten alışverişe daha çok yöneldiği ve e-ticaret sitelerinin de satışlarının arttığı zamanlardır. Özellikle yılbaşı, Sevgililer Günü, Anneler Günü gibi ya da Ramazan ve Kurban bayramları gibi özel zaman dilimlerinde kullanıcılar; fırsat ürünlerinden, kampanyalardan faydalanmak isterler.

Bu tür dönemlerde online satış yapan firmaların ciroları %20 ile %30 arasında artış gösterir. Örneğin 2018 yılındaki 14 Şubat Sevgililer Günü’nü kapsayan haftada Türkiye’de e-ticaret satışları, 400 milyon TL’ye yaklaşmıştı.

Sizin de bir e-ticaret firmanız varsa bu özel zaman dilimlerini doğru şekilde değerlendirebilir ve satışlarınızı arttırabilirsiniz. Dilerseniz özel günlerde ve bayramlarda satışlarınızı arttırmak için yapabileceğiniz çalışmalara göz atalım.






Promosyon ve Kampanyalar Yapın

Özel günlerde ve bayram zamanlarında ön plana çıkan ürünleriniz ya da satışına ağırlık vermek istediğiniz ürünlerle ilgili muhakkak promosyon çalışmaları yapmalısınız. Kullanıcıların özel günler için takip ettikleri alışveriş siteleri, indirimler ve kampanyalar vardır. Bu tür dönemlerde yapacağınız özel tanıtımlarla ve kampanya satışlarıya cironuzun artmasını sağlayabilirsiniz.


Ürün Optimizasyonuna Dikkat Edin

Önceki özel günlerde ve bayramlarda öne çıkan, en çok satılan ürünleri listeleyebilirsiniz. Ana satış planınızı bu ürünler doğrultusunda belirleyebilir ve önünüzdeki özel günler ve bayramlar için e-ticaret sitenizi bu doğrultuda düzenleyebilirsiniz.

Sitenizin açılış sayfasında ve yapacağınız kampanyalarda daha önce popüler olmuş ürünlere yer vermek, aramalardaki trafiğinizi arttırabilir. Böylece hem daha üst sıralarda yer alabilir hem de satış hedeflerinizi yakalayabilirsiniz.


Mailingleri İhmal Etmeyin

Müşterilerinizin alışveriş sıklığına göre farklı türde mailing içerikleri hazırlayabilirsiniz. Yalnız mailing yaparken sürekli müşterileriniz ile orta sıklıkta yer alan müşterilerinizi birbirinden ayırmalı ve aynı mail içeriğini kullanmamalısınız.

Özel günlerde ve bayramlarda müşterilerinizin sitenizden yaptıkları alışverişler doğrultusunda ilgi alanlarını belirleyebilir, mailing yoluyla dikkatlerini çekebilirsiniz.


Hızlı Kargo ve Hediye Paketi İmkanları Sunun

Kullanıcılar özel günlerde satın aldıkları ürünlerin hediye paketlerinde teslim edilmesini isteyebilir. O yüzden bu konuda özenli davranırsanız müşterilerinizin kalbini çalarak uzun vadede kazançlı çıkabilirsiniz.

Ayrıca özel zaman dilimlerinde e-ticaret pazar​ında fark yaratmak için aynı gün teslim ya da ertesi gün teslim gibi hızlı kargo seçenekleri sunmalısınız.


Ödeme Sistemlerinde Alternatif Sağlayın

Özel günler ve bayramlar yılın en çok satış yapılan dönemlerinin başında geldiği için sitenizin pratik ve hızlı ödeme imkanlarına sahip olması oldukça önemlidir. Müşterilerinize mobil ödeme seçeneklerinin yanı sıra sanal POS imkanı da sağlamalısınız.

BDDK lisansına sahip bir ödeme kuruluşu olan iPara, ödeme almanın kolay yoludur ve size alternatif sanal POS çözümleri konusunda yardımcı olur. iPara sayesinde e-ticaret sitenizde hızlı ve güvenli ödeme alabilirsiniz. Ayrıca iPara’nın tek tıkla ödeme ve kart saklama gibi çözümleri sayesinde de müşterilerinizin alışveriş deneyimlerini kolaylaştırabilirsiniz.

​​​​​