​Sepet Terk Etme Oranları Nasıl Düşürülür?

Türkiye’deki e-ticaret pazarı, 2018 yılına göre %2.6 oranında büyüdü ve 40 milyon civarında kullanıcı, e-ticaret siteleri üzerinden ürün satın aldı. Türkiye'nin toplam nüfusuna oranla tüketim ürünlerine yönelik e-ticaret kullanım alışkanlığı ise %48 olarak belirlendi. Yani ülkemizde neredeyse her 2 kişiden biri internetten alışveriş yapıyor.

Bu rakamların önümüzdeki yıllarda hızla artması ve internetten alışveriş pazarının daha da büyümesi bekleniyor. Ancak tüm bu pozitif oranlara rağmen online satışa dair bazı sorunlar birçok e-ticaret firmasını zorlamaya devam edebiliyor. Bu sorunların en önemlilerinden biri de sepet terk oranının yüksekliği. Her 10 müşteriden 7 tanesinin sepeti terk ettiği, yani internetten alışveriş yaparken son aşamada işlemden vazgeçtiği göz önünde bulundurulursa e-ticaret sitesi sahiplerinin bu konuya özellikle dikkat etmesi gerektiği tartışılmaz bir hal alıyor.

Yazımızda sepeti terk etme oranlarını nasıl düşürebileceğiniz ve potansiyel müşterilerinizin web sitesi ziyaretlerini nasıl daha verimli kılabileceğinizi ele aldık.



Üyelik Girişini Zorunlu Kılmayın

Sepeti terk etme oranlarını etkileyen önemli faktörlerden birisi, sitenizdeki alışverişi tamamlamak için üye girişini zorunlu kılmaktır. Üyelik girişini zorunlu tutmak, sitenizden tek seferlik işlem yapmak isteyen birçok potansiyel müşteriyi kaçırabilir. Ayrıca müşterileriniz siteye üye olmak ve kişisel bilgilerini paylaşmak istemeyebilir.

Sitenizde üyelik girişi yapılmadan ödeme alınmasını sağlamak size avantaj sağlar. Ödeme alındıktan sonra opsiyon olarak kullanıcılarınızın hesap oluşturmasını isteyebilirsiniz, ama bunu satış işlemi gerçekleştikten sonra yapmaya dikkat etmelisiniz.

​​


Sepetteki Ürünlerin Görünmesini Sağlayın

Kullanıcılar açısından sitenizde gezinirken sepetlerine ekledikleri ürünleri görebilmek önemli bir detaydır. Bunu sağlamak adına web site tasarımlarınızda, sepet ikonunu mutlak şekilde görünür kılmalısınız ve alışverişin her aşamasında bunu göstermelisiniz.

Sitenizi ziyaret eden kullanıcıların sepetlerine kolaylıkla ürün ekleyip çıkarabilmeleri ve sepetlerini görebilmeleri gerekir. Bunun yanında sitenize çektiğiniz potansiyel müşteriler, sepetlerine ekledikler ürünleri unutabilirler. Bu nedenle sepetteki ürünlerin silinmemesi ve daha sonra ulaşılabilir olması da önemlidir.


Kargo Ücret Bilgilerini Gösterin

Kullanıcıları alışveriş yapmaktan vazgeçiren durumlardan biri de kargoya dair ücret bilgilerinin gizli olmasıdır. Kargo ücretlerine dair bilgileri sepet onaylanmadan önce göstermeniz bu nedenle önemlidir. E-ticaret sitenizdeki her ürüne ait kargo maliyeti farklılık gösterebilir. O yüzden bu farkı ürün sayfalarınızda müşterilerinize doğruca göstermelisiniz.


Sepette Kalan Ürünleri Kayıt Altına Alın

Kullanıcıların sepette bıraktığı ürünleri kaydetmeniz ve daha sonrasında bu ürünleri analiz etmeniz, ileriye dönük yararlı değişiklikler yapmanıza yardımcı olur. Sepette kalan ürünler, kullanıcıların tam olarak isteklerini karşılamıyor ya da ürün sayfalarınızda ürünlere dair yeterli bilgi bulunmuyor olabilir. Sepette kalan ürünleri kayıt altına almak bu tür olguları değiştirmek açısından size uzun vadede fayda sağlayacaktır.


Hızlı ve Pratik Ödeme İmkanları Sağlayın

Müşterilerin e-ticaret firmalarının sanal mağazalarına girip ürünleri incelemelerine, sepete eklemelerine ve almaya karar vermelerine rağmen işlem tamamlamaktan vazgeçmelerinin temel sebeplerinden biri de ödeme seçeneklerinin yetersizliği ve karmaşıklığıdır.

Online alışveriş dünyasında hız ve ödeme kolaylığı olmazsa olmazdır. Sepet terk oranını minimuma düşürmek istiyorsanız kullanıcılara sanal POS , kart saklama ve tek tıkla ödeme gibi imkanlar sunmalısınız. Bunun için BDDK lisansına sahip ödeme kuruluşu olan iPara’dan destek alabilir, e-ticaret firmanıza özel ödeme kolaylığı ile müşteri memnunyeti sağlayabilirsiniz. ​​​​​​​​​