Yaz Aylarında E-ticaret Satışlarınızı Nasıl Artırabilirsiniz?

TÜSİAD'ın 2019 E-ticaret Raporu’na göre yaz döneminde toplam e-ticaret hareketliliği ciddi şekilde düşüş gösteriyor. Çünkü yaz mevsiminin gelmesiyle birlikte tüketiciler tatil moduna giriyor ve satışlar durağanlaşıyor.

Özellikle haziran ayıyla beraber birçok kişinin tatil hazırlıkları başlıyor. Kum, deniz, güneş üçlüsünün akıllarda olduğu bu dönemlerde e-ticaret pazarında bir dalgalanma yaşanıyor, online satış yapan sitelerin trafiği azalıyor. Peki, yaz aylarında düşen e-ticaret satışlarını artırmak için neler yapılabilir? Gelin, beraber inceleyelim.








Mobil Kullanıcılara Yönelin

Yaz dönemlerinde internetten alışverişin sürükleyicisi mobil satışlar oluyor. 2018 yılı sonunda tüm dünyada mobil alışverişin, %55’lik pay ile masaüstünü geride bıraktığını göz önünde bulundurursak online alışveriş sitelerinin mobil uyumluluğu çok önemli bir faktör haline geliyor.

Özellikle ülkemizdeki 18-34 yaş grubu, e-ticaret sitesi aramalarını ağırlıklı olarak mobil cihazlarla gerçekleştiriyor. Y nesli olarak nitelendirilen bu yeni jenerasyon, alışveriş sitelerinde gezinme ve ürünleri online olarak satın alma işlemlerini akıllı telefonlarından gerçekleştirmeyi tercih ediyor.

Bu nedenle kullanıcılarla sosyal medya üzerinden iletişim kurulması ve fırsatlar sunulması hem markanızın bilinirliğini hem de satışlarınızı artırır.


Yaz Temasını Yansıtın

Bu aylarda e-ticaret sitenizi, tüketicilerdeki yaz havası moduna uygun şekilde revize etmeli ve yaz mevsiminin sıcak ruhunu yansıtmalısınız. AVM'lerdeki ya da diğer fiziksel mağazalardaki özel günlere dair dekorasyon değişikliğine benzer bir değişikliği e-ticaret sitenizdeki konsepti değiştirerek sağlayabilirsiniz.

​Sitenizde yaz mevsimine uygun temalarla renklere arayüz tasarımlarında ve görsellerde yer vermek kullanıcılar açısından daha ikna edici olabilir.


Sezona Uygun Ürünlere Ağırlık Verin

Yaz mevsiminin ruhunu ve canlılığını yakalamak için döneme uygun ürünler, sitenizin ana sayfasında ön planda yer almalıdır. Yetişkinler ve çocuklar için ayrı ayrı yaz mevsimini yansıtan koleksiyonlar geliştirilmeli, reklam çalışmalarında da bu koleksiyonlara öncelik verilmelidir.

Sezon dışı hizmetlerin ve ürünlerin satışı devam ediyor dahi olsa enerjinizi ve bütçenizi yaz parçalarına, koleksiyonlarına harcamalısınız. Ayrıca rakiplerinizin yaz dönemlerinde ilgi gören kataloglarına da göz atabilir ve popüler ürünleri inceleyerek analiz yapabilirsiniz.


Lokasyon Hedeflemeyi Es Geçmeyin (Geo-Location Targeting)

Yaz aylarında özellikle Ege ve Akdeniz bölgelerindeki insan popülasyonunda ciddi bir artış oluyor. O yüzden bu bölgelerdeki tatil beldelerini ve sahil şehirlerini hedefleyecek bir reklam çalışması yapabilir, bu şekilde genel bir hedeflemeye oranla çok daha fazla geri dönüş alabilirsiniz.

Doğru şekilde seçilmiş yaz ürünleri ve doğru lokasyon hedefleme ile yapılacak Facebook reklamları, Google Adwords ve display (görüntülü) reklamlar sizi sonuca ulaştırabilir.


Tek Tıkla Ödeme ve Kart Saklama Avantajlarından Faydalanın

Kullanıcıların online alışveriş esnasında en çok vakit harcadıkları ve bu sebeple de alışveriş işlemini tamamlamaktan vazgeçtikleri durum, kart bilgileriyle ilgili yaşanan sıkıntılardır. Bu yüzden online alışverişlerde tek tıkla ödeme ve kart saklama çözümlerini sunmak, müşterilerinizin işini her zaman kolaylaştıracaktır.

Alternatif ödeme çözümleri sunan iPara size bu konuda yardımcı olur. Ödeme almanın kolay yolu olan iPara ile e-ticaret sitenizde hızlı ve güvenli ödeme alabilirsiniz.​​​​​
​​