Dijital Ödemelerin Tüketicilere Etkisi


Dijital Ödemeler Geleneksel Finans Kurumlarını ve Tüketicileri Nasıl Etkiliyor?


Dijital dönüşüm yaşamın her alanını doğrudan etkiliyor; dijital çağın etkilerinden en ciddi şekilde etkilenen alanların başında ise finans sektörü geliyor. Yeni nesil ödeme teknolojileri şirketleri bir yandan tüketicilerin yaşamlarını sayısız şekilde kolaylaştırırken, diğer yandan da yatırımcıların bu alandaki ilgisi artarak devam ediyor. Araştırmalara göre sadece birkaç yıl içerisinde küresel olarak fintech şirketlerine yapılan yatırımlar 150 milyar doları aşacak.

Finansal hizmetlerin yenilikçi bir şekilde, adeta baştan tasarlandığı günümüzde bu dönüşüm belki de en çok geleneksel finans kurumlarını ilgilendiriyor. Sağlam ve net prensipler üzerine kurulmuş olan geleneksel finans sektörü, zaman içerisinde gelişimini sürdürmüş olsa da asla şu anda olduğu kadar büyük bir değişimin evresinde olmamıştı.

Bu değişim sadece iş yapma biçimlerini değil, sundukları hizmetleri ve iş birliği yapacakları kurumları da değiştiriyor. Söz konusu değişime ayak uyduramamak ise beraberinde müşteri kaybı riskini getirirken, yenilikçi finansal teknolojilere ayak uydurabilenler için de bir fırsat anlamına geliyor.


İnovasyon çağı


Şu anda içerisinde bulunduğumuz çağın bir inovasyon çağı olduğunu söylemek yanlış olmaz. Özellikle de teknolojinin sunduğu esnekliklerden pek çok farklı sektör faydalanıp dijital çağın değişim gücünü yanına aldı bile.

Nispeten daha katı bir yapıdan gelen ve çok ciddi regülasyonlar ile yönetilen geleneksel finans sektörünün aynı hızla değişim göstermemesi ise çok yadırganacak bir durum değil. Diğer yandan diğer geleneksel kabul edilebilecek sektörlerin de inovasyon çağına ayak uydurmak zorunda kaldığına yakın zamanda şahit olduk.

Airbnb’nin konaklama sektöründe, iPhone’un telekomünikasyon sektöründe veya Uber’in ulaşım sektöründe neden olduğu değişimlerin izleri halen çok taze. Bunların hepsi tüketiciler tarafından kabul gördükleri anda onların gündelik yaşamlarının birer parçası haline geldi. Aynı sektörlerin geleneksel oyuncuları ise bu değişimde öncü olma alışkanlıklarını bir kenara bırakabildikleri oranda bu değişime ayak uydurmaya başladı.

Tüketicilerin adaptasyonunun en önemli sonucu bu geleneksel sektörlerde yeni nesil yaklaşımların birer standart haline gelmesi oldu. Artık tüketicilerin Airbnb’nin sağladığı esneklik, seçenek bolluğu ve fiyat avantajını görmezden gelerek bir karar vermelerini ummak mümkün değil. Airbnb’nin var olduğu sektördeki diğer tüm köklü kurumlar da bu beklentilere karşılık verebildikleri oranda oyunda kalacaklar, yoksa aradaki fark açılmaya başlayacak ve çok geç olduğunda da kapatılamaz bir uçuruma dönüşecek.


Yeniden şekillenen tüketici beklentileri ve finans sektörü


Sözü edilen durumların aynısı bugün finans sektöründe de yaşanıyor. Yeni nesil ödeme teknolojileri şirketleri ödemelerden sigortaya, kredilerden kişisel veya kurumsal bankacılığa kadar hemen her alanda pratik ve avantajlı seçenekler sağlıyor. Kullanıcıların da bu seçeneklere doğru yönelmesi çok normal ve olması gereken türden.

En temel haliyle, konuya çok fazla yakın olmayan tüketicilere bir miktar ürkütücü görünen finans sektörü, bir anlamda daha “kullanıcı dostu” hale geliyor. Günümüzde, bir zamanlar çok daha uzun süren işlemler kısa sürede yapılabiliyor, işlemler sorunsuz ve güvenli bir şekilde gerçekleştirilebiliyor.


Ekonomik gelişim yolunda dijital ödemeler


Bugün artık bir işletme eskiye oranla çok daha hızlı bir şekilde ödeme kabul etmeye başlayabiliyor. Üstelik bunun için önceden olduğu gibi her banka ile tek tek anlaşmak veya tek bir bankanın koşullarına uymak zorunda da kalmıyor. Örneğin iPara müşterisi işletmeler, 7 ayrı kart markasının sanal POS altyapısına sadece tek entegrasyonla sahip olabiliyorlar.

Ödeme teknolojisi hizmetleri sadece işletmelerin işlerini kolaylaştırmakla kalmıyor, kullanıcı tecrübesini de artırarak işletmelerin daha fazla kazanç sağlamalarına da ön ayak oluyor. Örneğin, bir e-ticaret kullanıcısını ele aldığımız zaman alışverişte ödeme aşamasında kart bilgilerini her seferinde tekrar yazmak zorunda kalmanın tüketici için online alışveriş sürecindeki en rahatsız edici işlemlerden biri olduğu söylenebilir. Ama iPara’nın üye iş yerlerine sunduğu kart saklama çözümü sayesinde tüketiciler “kart bilgilerini hatırla" seçeneğini işaretleyerek bu işlemi defalarca kez tekrarlamak zorunluluğundan kurtuluyorlar. Bu da e-ticaretteki en önemli gelir kayıplarından biri olan alışveriş sepetini terk etme oranını önemli ölçüde düşürebiliyor.

Dijital ödemelerin sizin işinize nasıl fayda sağlayacağını görmek çok kolay. Tek yapmanız gereken iPara üye iş yeri olmak ve güvenli, pratik ve hızlı bir şekilde kazancınızı artırmaya başlamak...


Etiket


Ödeme teknolojileri, dijital ödeme, banka​​​​​​​