​E-ticaret için etkili reklam yöntemleri


E-ticaret siteleri için en etkili online reklam yöntemleri


Günümüzde, teknoloji ve internetin hızlı gelişiminin sonucu olarak alışveriş ve ticaret de artık fiziksel mağazalardan çevrimiçi ortamlara, yani e-ticaret sitelerine doğru hızlı bir yönelim içerisine girmiş durumda. Bu durum, her gün bir yenisi açılan e-ticaret sitelerinin arasında da ciddi bir rekabeti beraberinde getiriyor.

Bu rekabet ortamında, pastadan daha büyük pay almak isteyen e-ticaret sitelerinin doğru tanıtım ve reklam stratejileri inşa etmesi büyük önem taşıyor. Dijital ticaret ortamında geleneksel reklam yöntemlerinin yanında, çevrimiçi alışverişi tercih eden kitleye yönelik yeni tanıtım araçlarının kullanılması zorunlu hale geliyor. Peki mevcut ya da var olan e-ticaret siteleri için ideal dijital pazarlama yöntemleri nelerdir?


Banner reklamları


Banner reklamları, online reklamcılığın en önemli tanıtım yöntemlerinin başında geliyor. Display reklam olarak da anılan banner’lar özellikle web sayfasının başında veya en altında gösterilen ve kullanıcıyı tıklamaya teşvik eden reklamlar olmakla beraber video, ses hatta animasyon ögeleri de taşıyabilir.


Arama motoru reklamcılığı


İnternet üzerinden satış yapan şirketlerin sayısının hızla artmasıyla, sitelerinin ziyaretçi sayılarını artırmak isteyen e-ticaret firmaları arasındaki rekabette büyük bir artış gözlemleniyor. Bu rekabet, arama motorlarının sonuçlarında da kendisini gösteriyor. Yapılan araştırmalar, çoğu insanın arama sonuçlarında yalnızca üst kısımlarını inceleyerek ziyaret edecekleri siteye karar verdiklerini gösteriyor. Bu ortamda, arama sonuçları arasında üst sıralarda olmak, sitelerine ziyaretçi çekmek isteyen e-ticaret şirketleri için büyük önem taşıyor.

Bu anlamda arama motoru optimizasyonu önemli fakat SEO ile hızlı sonuç almak çok kolay değil. Arama sonuçları sayfasında en hızlı şekilde yer almanın yolu ise arama motoru reklamcılığından (SEM) geçiyor. Google AdWords buna en iyi örneklerden biri. Özellikle ürünlerle ilgili arama yapan tüketicilere, satın almaya yakın oldukları anda ulaşan e-ticaret sitelerinin satışlarını artırmaları mümkün.


Tıklama başına ödeme (PPC - Pay per click)


Tıklama başına ödeme yönteminde e-ticaret firmaları, kullanıcıları sitelerine yönlendirilen bağlantılara tıkladıklarına reklamı platformu da yayınlayan yayıncıya ödeme yaparlar. Bu reklam yöntemi ile kullanıcı trafiği artırılabilir ve ziyaretçilerin online davranışları takip edilebilir. Böylece reklam performansı buna göre iyileştirilebilir. Özellikle diğer reklam kampanyalarını desteklemek amacıyla kullanıldığında önemli geri dönüşler almaya yardımcı olabilir.


E-posta pazarlaması


E-posta pazarlaması, işletmelerin ürün ve hizmetlerini tanıtmak için yoğun olarak kullandığı bir çevrimiçi reklamcılık yöntemi olarak karşımıza çıkıyor. Bu pazarlama yönteminde, çeşitli kaynaklardan edinilerek oluşturulan e-posta listelerindeki abonelere tanıtım bültenlerini içeren e-postalar gönderiliyor ve onların kampanya, indirim ya da promosyonlardan haberdar olmaları sağlanıyor. Hemen herkesin en az bir e-posta adresine sahip olduğu göz önünde bulundurulduğunda e-posta pazarlamasının etkilerinin yüksek olabileceği de anlaşılabiliyor.

Burada önemli olan konu e-ticaret sitelerinin izinli e-posta listelerini bir an önce oluşturmaya başlamaları. Tüketicilerin izni ile oluşturulan bu listelere gerçekleştirilen düzenli gönderimler özellikle tekrarlayan satışları artırmak için önemli.


Sosyal medya pazarlaması


Sosyal ağlar, çevremizle olan iletişim biçimimizi değiştirdiği gibi reklam ve kampanyalar için de önemli bir ortam oluşturuyor. Örneğin, sosyal medya hesaplarına sahip kullanıcılar bir marka ile ilgili deneyimlerini bu ağlarda paylaşabiliyor ve sonuç olarak diğer kullanıcıların da satın alma kararlarını etkileyebiliyor. Bu doğrultuda e-ticaret sitelerinin sosyal medyanın gücünü kullanmalarında büyük fayda var.

Buna ek olarak, Facebook ve YouTube gibi sosyal ağlarda her bütçeye göre düzenlenebilen reklam kampanyaları oluşturmak ve yayınlamak da oldukça basit. Siz de sosyal medyayı aktif olarak kullanarak hem trafiğinizi, hem satışlarınızı artırabilir, hem de müşterilerinizle aradaki bağı güçlendirebilirsiniz.


Blog’lar


Hedef kitlenizin ilgi alanına giren blog sayfalarında e-ticaret sitenizin, satışa sunduğunuz ürün ve hizmetlerin adının geçmesi, markanızın itibarına olumlu etki edebilir. Örneğin, seyahat paketleri satan bir e-ticaret sitesi, gezi yazıları yazan bir blog yazarıyla anlaşabilir ve böylece yazılarında e-ticaret sitesinden bahsetmesini sağlayarak potansiyel müşterilerine adını kolayca duyurabilir.

Temel olarak dijital PR çalışması kapsamında olsa da, söz konusu içeriklerde konu olan e-ticaret sitesine bağlantılar verilmesi sitenin SEO gücüne katkı sağlayabileceği gibi, okuyucuların ilgilendikleri ürünlere yazıdaki bağlantıya tıklayarak ulaşması satışları da artırabilir.


Mobil reklamlar


Mobil kullanıcı sayısı her geçen gün artış gösteriyor. Buna paralel olarak e-ticaret firmalarının mobil dünyaya adım atmaları da neredeyse zorunlu bir hale gelmiş durumda. Mobil cihazlar yoluyla hedef kitleye ulaşabilmeyi kolaylaştıran pek çok reklam formatı bulunuyor. Özellikle mobil uygulama içi gösterilen ve uygulama konseptiyle örtüşen reklamlar, kullanıcıların ilgisini çekmede başarılı olabiliyor.

E-ticaret firmalarının reklam hedeflerine bağlı olarak kullanılabilecek çok sayıda yöntem bulunuyor. Bunların her birini ayrı ayrı uygulamak mümkün olduğu gibi amaca uygun olan birkaç pazarlama türünü bir arada yürütmek de mümkün. Online reklam yöntemleri müşterilere ulaşmada büyük rol oynuyor, ancak e-ticaret sitesinin güvenilirliğini sağlamada ve müşteriler ile sadakat bağı kurmada sitede sunulan ödeme altyapısı ve seçenekler kritik bir önem taşıyor. Eğer siz de kullanıcılarınıza güvenli bir alışveriş deneyimi yaşatmak istiyorsanız hemen iPara üye iş yeri olabilirsiniz.


Etiket


fintech, e-ticaret, pazarlama, reklam, sosyal medya, çevrimiçi ödeme sistemleri, SEO, PPC, online alışveriş, banner​​