​E-ticaret sitenizin tasarımı nasıl olmalı?


Satışları artıracak bir e-ticaret sitesi tasarımı nasıl olmalı?


E-ticaret sitesi tasarımında online kullanıcıların beğenisini kazanmak için kullanım kolaylığı ve işlevselliği ön planda tutmak önem taşıyor. Çünkü e-ticaret tüketicilerinin online alışveriş deneyimini daha iyi noktalara taşımak, öncelikle web sitesini iyileştirmekten geçiyor. Dolayısıyla alışveriş süresince hiçbir aşamada sorun yaşatmayacak, güvenli ve keyifli bir satın alma süreci sunacak bir tasarımla kullanıcıların karşılarına çıkmak gerekiyor.

Bu anlamda henüz e-ticaret sitesinin kurulum sürecinde potansiyel müşterilerin beklentilerini göz önünde bulundurarak hareket etmek işinize yarayabilir. Peki müşterileriniz e-ticaret sitenizden neler bekliyor, hedef kitleniz satın alma sürecinde hangi noktalara dikkat ediyor?


İhtiyaç duyulan ürünlere kolay bir şekilde ulaşılabilmeli


E-ticaret sitenizde çok sayıda ürün veya hizmet satışa sunuyor olabilirsiniz. Ancak belli bir ya da birkaç ürüne odaklanan ve yalnızca ihtiyaç duyduğu ürünleri satın almak için web sitenize giriş yapan kullanıcıları göz ardı etmemenizde fayda var.

Bu konuda kullanıcılara istedikleri ürünleri kolaylıkla bulabilmeleri için tasarımın görünür bir köşesine, site içinde arama yapabilecek bir arama motoru yerleştirebilirsiniz. Ayrıca ürünlere ait belli özelliklerin belirtildiği ve böylece ihtiyaca yönelik ürün arama seçeneği sunan filtreleme özelliğinden de yararlanabilirsiniz.


Ürünlerin detayları incelenebilmeli


Çevrimiçi alışverişte, kullanıcılar ürünleri geleneksel perakendecilikte olduğu gibi temas ederek inceleyemedikleri için ürün görsellerini görerek satın alma kararı veriyorlar. Bu nedenle tasarımda kaliteli ve yeterli büyüklükteki görsellere yer vermek büyük önem taşıyor.

Kullanıcıların ürünlerin her bir ayrıntısını net bir şekilde görebileceği, birden fazla ürün görseli kullanmak da bu anlamda işinizi kolaylaştırabilir. Ayrıca, ürün görselleri sitenizin genel görünümünü de etkileyeceğinden potansiyel müşterileri etkileyebilmenize de ön ayak olacaktır.


Benzer özellikte ürünler bir arada bulunabilmeli


Ürün yelpazesi artıkça e-ticaret mağazalarında gezinti yapmak çoğu zaman karmaşık bir hale gelebiliyor. Bu da tüketicilerin aradıkları ürünleri bulabilmeleri için özenli bir araştırma yapmalarını gerektiriyor ki bu durum e-ticaretin gerektirdiği pratik alışveriş sürecini olumsuz yönde etkiliyor.

Fakat ortak özelliklere sahip veya ortak ihtiyaçlara hitap eden ürünleri aynı kategori altında sıralayarak böyle bir sorunun üstesinden gelebilmek mümkün. Kategorizasyon çözümü ile kullanıcıların ihtiyaç duyabilecekleri diğer ürünleri görebilmesi de sağlanabilir.


Ürün açıklamalarında ayrıntılara yer vermeli


Ürünün kullanıcıya nasıl bir fayda sağlayabileceğini ve özelliklerini yeterince anlatamayan bir açıklama metni, müşteri kayıplarına yol açabilir. Bu anlamda ürün sayfasında detaylı bir açıklamaya yer vermek işinizi kolaylaştırabilir. Bunun yanı sıra ürün ismine ya da görseline tıklandığında açılan ve ürünün ayrıntılı olarak tanıtıldığı küçük bir pencere de kullanıcılar için pratik bir çözüm olabilir.  


Güvenilir ödeme seçenekleri sunmalı


Online dünyada güvenlik en önem verilen konuların başında gelirken hiç şüphesiz ki e-ticaret müşterilerinin de ödeme sürecinde üzerinde durdukları noktalardan birini oluşturuyor. Günümüzde artık internetten alışveriş ve ödeme konularında kullanıcıların ihtiyaçlarına yanıt verebilen pek çok ödeme kuruluşu ve onların sunduğu çok sayıda ödeme seçeneği bulunuyor.

E-ticaret kullanıcılarının güvenle alışveriş yapabilmeleri için online mağazanızda bu tür güvenilir ödeme çözümlerine yer vermek, müşterileriniz için bir tercih nedeni bile olabilir. Hemen şimdi siz de iPara üye işyeri olun​ ve müşterilerinize ödemelerini güvenle yapabilmelerini sağlayacak yenilikçi ödeme seçenekleri sunmak için ilk adımı atın.


Etiket


E-ticaret sitesi tasarımı, e-ticaret mağazası, kullanıcı deneyimi, online alışveriş, e-ticaret satışları​​​​