02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

2020’nin Mobil Alışveriş Trendleri Nasıl Olacak?

  •     
  •     
Blog
17.06.2020

2020’nin Mobil Alışveriş Trendleri Nasıl Olacak?

     

    

Artık akıllı telefonlar hayatımızın değişilmez bir parçası konumunda. Gündelik hayatımız içerisindeki çoğu şeyi akıllı telefonlarımız ya da tabletlerimiz üzerinden hallediyoruz. Yapılan araştırmalar dijital çağın içine doğan Z kuşağı sayesinde akıllı telefon ve tablet kullanımının daha da artacağını gösteriyor.

    

Bu durum alışveriş eğilimlerimizi ve alışkanlıklarımızı da farklılaştırıyor. Online alışveriş trendlerinde mobil kullanımı her geçen biraz daha yükseliyor. 2021 yılına kadar internetten satışın %72’ye yakın bir kısmının mobil cihazlar üzerinden gerçekleştirilmesi bekleniyor.

    

Bu yazımızda 2020 mobil alışveriş trendlerini inceleyeceğiz ve e-ticaret firmalarının trendleri yakalamak için önümüzdeki süreçte dikkat etmesi gereken detaylardan bahsedeceğiz.

    

Sesli Arama Sorgularına Uyumlu SEO

    

2020’nin mobil alışveriş trendlerinin başında sesli arama sorgulamaları geliyor. Son dönemlerde akıllı telefon kullanımının artması ve ses tanıma özelliklerinin yaygınlaşması dolayısıyla kullanıcılar sesli aramalara yönelmeye başladı. Özellikle mobilden alışverişi tercih eden kullanıcılar, ürün aramaları için de sesli aramaları tercih ediyor.

    

Bu nedenle e-ticaret firmalarının web sitelerindeki içerikleri sesli aramalara uyumlu hale getirecek SEO çalışmaları yapmaları ve sesli aramalar üzerinden de web sitelerine trafik çekmeye başlamaları gerekiyor.

    

Konum Odaklı Reklamlar

    

Konum odaklı reklamların kullanımı mobil alışverişte trend olmaya devam edecek. Konum odaklı reklamlar özellikle fiziksel olarak mağazası bulunan e-ticaret firmaları için çok değerli. Bu tür reklamlar sayesinde firmalar, mağazalarının bulunduğu yerlerin civarındaki kişilere de ulaşabiliyor.

    

Dolayısıyla belirli bir lokasyonda bulunan kişileri fiziksel mağazalara yönlendirmek de daha kolay oluyor. Kullanıcılar online alışveriş yapsalar da yakınlarında bir mağaza varsa ürünleri birebir incelemek isteyebiliyor.

    

Mesajlaşma Uygulamaları ile Müşteri Desteği

    

2020 yılında mobil alışverişte müşteri desteği sunma şekilleri de değişiklik gösterecek. Son dönemlerde mobil mesajlaşma uygulamaları üzerinden müşteri desteği sunmak popüler bir hal aldı ve bu durum 2020 yılında da yaygınlaşarak devam edecek.

    

Kullanıcıların akıllı telefonları ve tabletleri üzerinden markalarla iletişime geçmek için mobil uygulamaları kullanmak istemeleri nedeniyle mobil mesajlaşma uygulamaları müşteri desteğinde öne çıkacak.

    

Daha Hızlı Web Siteleri

    

E-ticaret siteleri açısından web sitelerinin hızlı olması ve sorunsuz açılması ayırt edici bir özellik. Hele ki mobil cihazlardan web sitelerini ziyaret eden kullanıcılar, sayfaların yüklenmesi için zamana kaybetmek istemiyor.

    

Bir standart olarak e-ticaret sayfalarının yüklenme süresi 1 ile 3 saniye arasında olmalıdır. Eğer 5 saniyenin üzerinde açılan bir web siteniz varsa bu durum, potansiyel satışlarınızı olumsuz etkileyebilir. O nedenle sitenizi mobile uyumlu ve hızlı açılacak şekilde yenilemelisiniz.

    

Pratik Mobil Ödeme İşlemleri

    

Kullanıcıların bir ürüne kolay ulaşabilmelerinin yanı sıra o ürünü zahmetsiz şekilde satın alabilmeleri de çok önemli. Bu nedenle akıllı cihazların ekranları üzerinden kolay biçimde ödeme almayan sayfaların sepet terk oranları ciddi şekilde etkileniyor.

    

Bunun önüne geçmek için de mobil ödeme sayfalarınız üzerinde kolay anlaşılır formlarla ödeme bilgilerini almanız, mobil klavye seçeneklerini form türlerine göre değiştirmeniz ve birkaç adımda ödeme işlemini tamamlatmanız gerekiyor.

    

iPara sayesinde e-ticaret sitenizde hızlı ve güvenli şekilde ödeme alabilirsiniz. Ayrıca iPara’nın tek tıkla ödeme ve kart saklama gibi çözümleri sayesinde de müşterilerinizin alışveriş deneyimlerini kolaylaştırabilirsiniz.

    

Bu madde ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız PSD2 Nedir: Ödeme Sistemleri Trendleri başlıklı içeriğimize geçebilirsiniz.