02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-Ticaret

Ara Tatil Dönemlerinde Satışlarınızı Artıracak Pazarlama İpuçları

Ara tatil ve okula dönüş zamanları, e-ticaret sitelerinin en çok kampanya yaptıkları ve kazançlarını artırdıkları dönemlerin başında gelir. Kullanıcıların yoğun şekilde online alışveriş yaptıkları bu dönemlere iyi hazırlanan firmalar, yüksek cirolara ulaşabilir.

Ancak bu dönemlerde yapılan satışlar birçok sektörü kapsadığı için firmalar arasındaki rekabet de artar. Bu yazımızda bu dönemleri en olumlu şekilde geçirebilmeniz ve ara tatilde internetten satış yaparken başarılı olabilmeniz için dikkat etmeniz gerekenleri ele alacağız. Hazırsanız başlayalım ve ara tatilde online satış için bazı ipuçları verelim.

Ara Tatil İçin Landing Page Hazırlayın

Bu tür zamanlarda bir landing page (hedef sayfa) hazırlamak oldukça önemli. Yapacağınız kampanyalar ya da reklamlar üzerinden kullanıcıları doğrudan bu landing page içeriğine yönlendirebilirsiniz.

Ara tatil döneminde satmayı düşündüğünüz ürünlerinizi yönlendirme yaptığınız sayfada sunabilir, ürünlerinizi kategorize edebilir ve yapacağınız promosyonları gösterebilirsiniz.

Ana Sayfanızı Güncelleyin

Ara tatil dönemlerinde satışlarınızı artırmak için e-ticaret sitenizin ana sayfası üzerinde geliştirmeler yapabilirsiniz. Ana sayfanızda öne çıkardığınız ürünleri değiştirebilirsiniz ve bu döneme dair ürünleri öncelikli şekilde gösterebilirsiniz.

Ayrıca ana sayfanızda yapacağınız kampanyaları gösterebilir ve ürünlerinizi yeni düzende konumlandırabilirsiniz.

Ara Tatil Dönemlerinde Satacağınız Ürünleri Kategorileştirin

Landing page ve ana sayfa güncellemesi işlemlerinin dışında e-ticaret sitenizde ara tatil dönemlerinde satacağınız ürünler için bir kategori de oluşturabilirsiniz. Bu dönemle ilgili ve dikkat çekecek ürünlerinizi belli bir kategori altında toplayarak, kullanıcıların bu ürünlere daha kolay bir şekilde ulaşmasını sağlayabilirsiniz.

Ara Tatil Dönemleri İçin Kampanyalar Hazırlayın

Bu tür dönemlerde firmalar arasında rekabet düzeyi de arttığı için kullanıcıların sizi tercih etmesi adına bazı ürünlerinizde indirimler ya da promosyonlar yapabilirsiniz. En çok satılan ürünleriniz için farklı kampanyalar yapabileceğiniz gibi en az satılan ürünlerinizin de görünür olmasını sağlamak adına farklı fırsat seçenekleri sunabilirsiniz.

Reklam Hedeflemelerinizi Doğru Yapın

Bu dönemlerde arama motorları ya da sosyal mecralar üzerinde vereceğiniz reklamların hedeflemelerini doğru şekilde yapmanız oldukça kritik. Hedef grubunuzu detaylı şekilde belirlemelisiniz ve reklamlarınızı da farklı şekillerde oluşturmalısınız.

Satış oranlarınızda verimli sonuçlar elde edebilmek ve ilgili kullanıcılara ulaşabilmek için reklamlarınızda yapacağınız hedeflemelerin önemi büyüktür.

Mobile Uyumlu Olun

Ülkemizdeki yetişkin bireylerin yaklaşık %98’i mobil telefon kullanıyor ve bu bireylerin %77’si akıllı telefonlara ya da tabletlere sahip. Önümüzdeki süreçte bu kullanım oranları daha da artacak.

Yapılan araştırmalara göre de e-ticaret siteleri için ziyaretçi trafiğinin büyük çoğunluğu mobil cihazlar üzerinden gerçekleşiyor. Özellikle giyim ve elektronik cihaz kategorilerinde. Dolayısıyla e-ticaret sitenizin mobil cihazlara uyumlu olmasına özellikle dikkat etmelisiniz.

Ödeme Sistemlerinde Kolaylık Sağlayın

Ara tatili gibi satış oranlarınızı artırabileceğiniz dönemlerde sitenizin pratik ve hızlı ödeme imkanlarına sahip olması oldukça önemli bir detaydır. Kullanıcılara mobil ödeme seçeneklerinin yanı sıra sanal POS imkanları gibi imkanlar da sağlamalısınız.

iPara sayesinde e-ticaret sitenizde hızlı, pratik ve güvenli ödeme alabilirsiniz. Ayrıca iPara’nın tek tıkla ödeme ve kart saklama gibi çözümleri sayesinde de müşterilerinizin alışveriş deneyimlerini kolaylaştırabilirsiniz.