02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-ticaret Siteleri İçin Site Yönetim Taktikleri | iPara

  •     
  •     
Blog
11.08.2020

E-ticaret Siteleri İçin Site Yönetim Taktikleri | iPara

     

    

Artık dijital bir çağda yaşıyoruz ve e-ticaret siteleri tüketiciler açısından giderek daha kullanışlı bir hale geliyor. Ayrıca internetten satış yapan firmalar ve online alışveriş imkanı sağlayan markalar, ekonominin de itici güçleri arasında yer alıyor. 

    

Ancak e-ticaret sitelerinin ya da firmalarının sahipleri açısından markalarının yönetimi ciddi sorumluluklar taşıyor. Dolayısıyla e-ticaret sitesi yönetim sürecinde bazı unsurları dikkatlice takip etmek gerekiyor.

    

Markanız sürekliliğini sağlamanız ve uzun vadede başarılı olabilmeniz için sitenizin yönetimini doğru yapmanız oldukça önemlidir. Bu nedenle bu yazımızda e-ticaret siteleri için yönetim taktiklerinden bahsedeceğiz. Hazırsanız başlayalım ve beraber inceleyelim. 

    

Sitenizdeki İçerik Sayısını Artırın 

    

E-ticaret sitenizin trafik çekmesi için sadece sanal mağaza açmak ve ürünlerinizi bu sanal mağazaya eklemek yeterli değildir. Bu sebeple yeni kitlelere ve farklı profildeki kullanıcılara ulaşmak için ürünlerinizle ilgili mümkün olduğunca fazla içerik üretmeye çalışmalısınız.

    

Bir ürün sayfasına sahip olmanız, ürünlerinize talep yaratmak için tek başına yeterli olmaz. Dolayısıyla ürün tanıtımlarınız için blog açabilirsiniz, videolar çekebilirsiniz, sosyal medya fenomenleri ya da alanınıza uygun influencerlar ile birlikte pazarlama çalışmaları gerçekleştirebilirsiniz.

    

Site Açılma Hızınızı Yükseltin

    

Günümüzde bir web sitesinin açılma hızı kullanıcılar açısından en kritik noktaların başında geliyor. Eğer bir site yeterince hızlı şekilde yüklenmiyorsa kullanıcılar sitenin açılışını beklemeden başka bir siteye geçiyor.

    

Bu yüzden e-ticaret sitenizin açılma hızını mümkün olduğunca geliştirmelisiniz. Eğer 3-4 saniyeden daha uzun sürede açılan bir siteniz varsa siteniz ağır açılıyor demektir. Unutmamalısınız ki yavaş yüklenen bir web sitesi geri dönüşleri olumsuz şekilde etkiler. 

    

İade Politikalarınızı Özenle Oluşturun

    

Kullanıcı deneyimi açısından bir e-ticaret sitesinin ürün iadeleri ile ilgili politikalarını net şekilde belirlemesi oldukça önemlidir. Kullanıcılar hangi koşullar ve şartlar altında ürünleri iade edebileceklerini ve değiştirebileceklerini bilmek isterler. 

    

Dolayısıyla e-ticaret sitesi yönetimi yaparken iade politikalarınızı kafa karışıklığına olanak vermeyecek şekilde belirlemeniz gerekiyor.

    

Sipariş Gönderimine ve Takibine Dikkat edin

    

E-ticaret sitesi yönetilirken müşteriler tarafından verilen siparişlerin takibi doğru şekilde planlanmalıdır. Verilen siparişlerin düzenli olarak takip edilmesi ve siparişlerin yerine ulaşıp ulaşmadığının kontrolünü sağlamanız oldukça önemlidir.

    

Bu doğrultuda gelen siparişleri hazırlayıp kargoladıktan sonra ürünün müşteriye ulaştığından emin olmalısınız. Ayrıca hızlı gönderim seçeneklerinden faydalanarak kargo teslimat sürelerini kısaltabilir ve bunu bir pazarlama aracı olarak kullanabilirsiniz.

    

Alternatif Ödeme Seçenekleri 

    

E-ticaret sitesi yönetimi yaparken kullanıcı deneyimini de düşünmelisiniz. Sitenizin tasarımının yanı sıra ödeme konusunda sunduğunuz pratik çözümler de kullanıcı deneyimini etkiliyor.

    

Bu nedenle rakiplerinizden ayrışmak için kullanıcılara sunduğunuz yenilikçi ve kolay ödeme seçenekleri hayli kritiktir. Sitenizdeki tek tıkla ödeme ya da sanal POS gibi özellikler de müşteri memnuniyetine olumlu şekilde yansıyacaktır.
Online ödeme almanın kolay yolu olan iPara ise size bu konuda yardımcı olabilir. iPara ile e-ticaret sitenizde güvenli ve hızlı şekilde ödeme alabilir, müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz.