02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-Ticaret Siteniz İçin Blog Kurarken Dikkat Etmeniz Gerekenler

  •     
  •     
Blog
14.10.2020

E-Ticaret Siteniz İçin Blog Kurarken Dikkat Etmeniz Gerekenler

     

    

E-ticaret siteleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Bu sebeple internetten satış yapan firmalar için içerik pazarlama çalışmaları oldukça önem taşıyor. Firmalar doğru şekilde kurgulanan içerik stratejileri sayesinde hem marka bilinirliklerini artırabiliyor hem de farklı profillere ulaşabiliyor. 

    

Blog açmak da e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak göze çarpıyor. Bloglar online alışverişi tercih eden kullanıcılarla doğrudan etkileşime geçmeyi ve sitelere geri dönüş alınmasını sağlıyor. 

    

Bu nedenle bu yazımızda blog kurarken dikkat etmeniz gereken konulardan bahsedeceğiz. Haydi gelin, beraber inceleyelim.

    

Hedeflerinizi İyi Belirleyin 

    

Blog açarken öncelikle dikkat etmeniz gereken, amaçlarınızı ve hedeflerinizi belirlemenizdir. Blog içerikleriniz ile neyi hedeflediğinizi net bir biçimde tanımlarsanız planlarınızı da bu hedefler doğrultusunda yapabilirsiniz.

    

Blog içeriklerinizde tamamen SEO odaklı mı olacaksınız ya da ağırlıklı olarak ürün tanıtımlarınız ve ürün özellikleriniz üzerinde mi duracaksınız? Bu tür detayları iyi planlamalısınız ve kendinize uzun vadeli bir rota çizmelisiniz. 

    

Farklı İçerik Türlerinden Faydalanın

    

Blogunuzda farklı içerik türlerinden faydalanmanız hem içeriklerinizin performansını artırır hem de başka profillerdeki kullanıcıların ilgisini çeker. Bu sebeple planlarınızı yaparken içeriklerinizi çeşitlendirebilirsiniz.

    

Örneğin listeler, rehber içerikleri, ürün tanıtımları, infografikler ve sıkça sorulan sorular (SSS) gibi farklı içerik türlerinden yararlanabilirsiniz ve blogunuzdaki yelpazeyi geliştirebilirsiniz. 

    

Anahtar Kelimelere Odaklanın 

    

Blog açmanın amaçlarından bir tanesi de SEO çalışmalarını desteklemesidir. Blog içeriklerinizi trend anahtar kelimeleri kullanarak yazmak da sitenizin görünürlüğünü artırır ve arama motorları üzerinden daha fazla organik trafik elde etmenizi sağlar. 

    

Bu sebeple amacınız tamamen SEO odaklı içerikler yazmak olmasa da blog içeriklerinizin arama motorlarına uyumlu şekilde yazılmasında fayda vardır.

    

Hedef Kitle Araştırması Yapın 

    

İçerik pazarlama çalışmaları yaparken kime hitap ettiğinizi ve müşterilerinizin personasını bilmelisiniz. Aksi takdirde yaptığınız çalışmaların çoğu boşa gidecektir ya da yanlış kitlelere seslenecektir.

    

Çalışmalarınızın ve içeriklerinizin istediğiniz sonuçları verebilmesi için doğru hedef kitleye ulaşması gerekir. Bunun için de hedef kitlenizi iyi tanımalısınız ve içeriklerinizi kimin için yazacağınızı bilmelisiniz.

    

Hedef kitlenizin online alışveriş alışkanlıklarını anlamanız, içerik stratejinizi oldukça olumlu şekilde etkileyecektir.

    

Verilerinizi Analiz Edin 

    

Blog açmak e-ticaret sitesi açısından uzun vadeli bir çalışmalıdır. Ancak blog içeriklerinizin gerçek performansları analiz edildiğinde anlaşılabilir. Bu sebeple de düzenli aralıklarla blog içeriklerinizin performansını ölçmenizde fayda vardır. 

    

Google Analytics üzerinden hangi içeriklerinizin görüntülendiğini, kullanıcıların içeriklerinizde ne kadar süre kaldıklarını, nasıl bir geri dönüşüm aldığınızı ve ortalama sayfa ziyaret oranlarını inceleyebilirsiniz.

    

Bu tür analizler sonrasında da hangi içeriklerinizin daha fazla ilgi çektiğini görerek planlarınızı bu veriler doğrultusunda yapabilir, eksiklerinizi netleştirebilirsiniz. 
Bu öneri ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız E-ticaret Siteleri İçin Ürün Fotoğraflarında Dikkat Edilmesi Gerekenler içeriğimize geçebilirsiniz.