02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-Ticaret

Koronavirüsün Ramazan Bayramı’na ve Özel Günlere Etkisi Nasıl Olacak?

Koronavirüs salgını hayatlarımızda köklü değişiklikler yapmamıza yol açtı. Eğitim ve çalışma hayatı evlere taşındı; dijital ve teknolojik detaylar, yaşantılarımızın vazgeçilmez birer parçası haline dönüştü.

Bu pandeminin bizim açımızdan bir diğer çarpıcı etkisi de Ramazan Bayramı’na denk gelmesi oldu. Sosyal izolasyon kuralları ve bazı yasaklar dolayısıyla bu bayram sürecini diğer bayramlardan ve özel günlerden farklı şekilde geçireceğiz.

Yapılan araştırmalar da bize büyük çoğunluğun Ramazan Bayramı’nı evlerinde geçireceğini gösteriyor. Gelin, bu süreçte insanların günlük tercihlerindeki değişimlere, e-ticaret sitelerinin durumuna ve mobil cihazların etkisine beraber göz atalım.

Mobile Uyumluluk Artıyor

Yapılan araştırmalara göre evde geçirdiğimiz karantina günlerinde mobil kullanım ciddi şekilde artış gösterdi. Akıllı telefonlar artık hayatlarımızın olmazsa olmazı durumunda. Hatta kullanıcılar bu dönemde akıllı telefonlarını %30 daha fazla akıllı kullanmaya başlamışlar.

Bu değişim mobil reklamlarda da kendisini gösteriyor. Kullanıcıların yaklaşık %66'sı mobil cihazlarında gördükleri reklamlar üzerinden doğrudan satın alma gerçekleştirmeye başlamışlar. Dolayısıyla internetten satış yapan markalar ya da e-ticaret siteler, mobil uyumluluğa daha çok önem veriyor.

Online Alışveriş Yükseliyor

Corona virüs ya da Covid-19 adıyla da bilinen koronavirüs salgını boyunca online alışveriş bir trend haline geldi. Sosyal mesafe dolayısıyla insanların büyük bir kısmı market zincirlerinden uzak kalmaya çalışıyor. Bu durum da sanal marketi olan markaların ve e-ticaret sitelerinin yükselişine neden oldu.

Bu süreçte tüketicilerin %85'i mobil cihazlarını online alışveriş için kullanmaya başlamış. Ayrıca kullanıcılar aynı şekilde uygulama içi satın almalara da yönelmiş. Kısacası geçen yıllardaki ramazan ayı ve bayram dönemleri ile kıyaslandığında online alışveriş bir trend haline gelmiş halde.

Buluşmalar Dijital Şekilde Gerçekleşiyor

Karantina süreci, buluşma biçimlerini de değiştirmiş durumda. Evlerimizde geçirdiğimiz bu dönemde iş yaşantımızdan sosyal ilişkilerimize kadar tüm buluşmaları Zoom, Skype ya da benzer online video uygulamaları üzerinden yapmaya başladık.

Önümüzdeki süreçte bu tür uygulamaların kullanımının daha da yaygınlaşacağı öngörülüyor. Değişen alışkanlıklarımız gereği bir süre boyunca Ramazan Bayramı ve diğer özel günlerdeki ziyaretlerimizin çoğunu dijital mecralar üzerinden gerçekleştireceğiz gibi görünüyor.

Sosyal Medya Kullanımı Artıyor

Uzmanlara göre ramazan ayı boyunca sosyal medya kullanımında da ciddi bir artış gözlemlendi. Kullanıcıların %81'i akıllı telefonlarını sosyalleşmek için kullanıyor. Sosyal medya kullanımının ardından ise "video izlemek" ve "mobilde oyun oynamak" geliyor. Önümüzdeki süreçte bu alışkanlıkların daha da artması bekleniyor. Bu da hem mobil reklamların hem de mobil oyun geliştirmenin yakın dönemde daha değerli hale getireceği anlamına geliyor.

Alternatif Ödeme Sistemleri Yeni Trend

Koronavirüs salgını dolayısıyla temassız ödeme biçimi oldukça önemli bir hale geldi. Artık tüketiciler e-ticaret sitelerinin ya da markaların kendilerine olabildiğince pratik ve hızlı şekilde ödeme imkanı sağlamasını istiyor. Özellikle bayram ve özel günlerde artan ihtiyaçları düşününce bu durum daha da öncelikli hale geliyor.

Dolayısıyla internetten satış yapan e-ticaret sitelerinin alternatif ödeme imkanlarına sahip olması oldukça önemli bir detay. Tek tıkla ödeme, kart saklama ve diğer sanal POS özellikleri; online alışverişi kolaylaştırıyor, müşteri memnuniyetini artırıyor.

Online ödeme almanın kolay yolu olan iPara size bu konuda yardımcı olmaya hazır! Online satış yapan e-ticaret siteniz, iPara çözümleri ile hızlı ve güvenli şekilde ödeme alabilir.