02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

Online Alışveriş Firmaları Kış Dönemine Nasıl Hazırlanmalı?

  •     
  •     
E-Ticarete Giriş
14.10.2020

Online Alışveriş Firmaları Kış Dönemine Nasıl Hazırlanmalı?

     

    

Kış dönemi yaklaşıyor ve internetten satış yapan e-ticaret sitelerinin ya da firmalarının bu döneme hazır olmaları gerekiyor. Kullanıcıların yoğun şekilde online alışverişe yöneldiği bir dönem olan kış mevsimi, firmaların yüksek cirolara ulaşabildiği bir zaman dilimi olarak da göze çarpıyor.

    

Ancak e-ticaret sitelerinin yeni sezonda ne tür çalışmalar ve kampanyalar yapacaklarını önceden planlamaları gerekiyor. Kış sezonu içerisinde olan Black Friday ya da yılbaşı gibi satışların patlama yaptığı dönemlere iyi hazırlanılmazsa birçok aksilikle karşılaşılabiliyor ve bu da satış oranlarını olumsuz şekilde etkiliyor.

    

Bu nedenle bu yazımızda e-ticarette kış dönemine hazır olmanız için yapmanız gerekenlerden bahsedeceğiz. Maddeler halinde inceleyelim.  

    

Kış Dönemi Ürünlerinizi Belirleyin

    

Bu süreçte öncelikli olarak kış dönemi boyunca öne çıkaracağınız ürünleri belirlemelisiniz. Böylece hem yapacağınız kampanyaları ona göre planlayabilirsiniz hem de önceden öne çıkacak ürünlerinizin sayfalarını (landing page) hazır hale getirebilirsiniz.

    

Ayrıca ürünleriniz hakkında bir ön çalışma yapmanız, izleyeceğiniz fiyatlandırma politikasını da etkileyecektir. Böylece stratejik olarak da önünüzü daha iyi görebilirsiniz.

    

Stoklarınızı Hazır Hale Getirin 

    

Kış döneminde online alışverişte öne çıkaracağınız ürünlerinizi belirledikten sonra bu ürünlerin stok kontrollerini yapmalısınız. Bir sıkıntı yaşamamak adına da bu ürünleri temin etmelisiniz. 

    

Önceki dönemlerde yapılan satışlar doğrultusunda hangi ürünlerinizin rağbet gördüğünü ve daha çok satıldığını kestirebilirsiniz. Bu doğrultuda stok planlamanızı yapabilirsiniz. Ayrıca stok alt limiti belirlemenizde de fayda vardır. 

    

Reklam Bütçenizi Ayarlayın

    

Kış döneminin yıl sonuna gelmesi dolayısıyla bütçe planlamasında bir aksilik oluşabilir. Bu nedenle bu dönemde yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmaları için bütçenizi önceden belirlemenizde fayda var.

    

Pandemi sürecini de göz önünde bulundurunca kış dönemi için yapılacak pazarlama çalışmaları, firmanıza olumlu bir şekilde geri dönüş sağlayabilir ve cironuzu artırabilir. Bütçeniz doğrultusunda sosyal medyada Google Ads reklamları dışında alanınızla ilgili influencerlar ile de iş birlikleri yapabilirsiniz.

    

İçeriklerinizi Yenileyin 

    

Sitenizdeki içerikler, arama motorlarında öne çıkmanız açısından hayli önemli bir detaydır. Bu nedenle bu tür geçiş dönemlerinde ürünlerinizi ve hizmetlerinizi anlattığınız, kullanıcılara doğrudan seslendiğiniz içeriklerinizi arama motorlarında öne çıkacak şekilde yenilemeniz gerekir. 

    

İçeriklerinizi SEO’ya uyumlu hale getirmek ve iyileştirmeler yapmak, sitenizin performansını artırır. Bu durum da ürün satışına olumlu şekilde yansır. 

    

Alternatif Ödeme Seçenekleri Sunun 

    

Kış dönemine tam manasıyla hazır olmak için yenilikçi ve pratik ödeme çözümlerinden de yararlanmalısınız. Sitenizdeki tek tıkla ödeme, link ile ödeme ya da sanal POS özellikleri, kullanıcı deneyimine olumlu şekilde yansıyabilir ve alışveriş oranlarını artırabilir.

    

Bu konuda, online ödeme almanın kolay yolu olan iPara‘dan destek alabilirsiniz. iPara ile e-ticaret sitenizde hızlı ve güvenli şekilde ödeme alabilir ve müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz. 
Bu öneri ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız E-ticaret Siteleri İçin Marka Oluşturma Rehberi içeriğimize geçebilirsiniz.