02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

Ramazanda ve Bayramda E-Ticaret Satışlarınızı Artırmanın Yolları | iPara

  •     
  •     
Blog
22.06.2020

Ramazanda ve Bayramda E-Ticaret Satışlarınızı Artırmanın Yolları | iPara

     

    

Ramazan ve bayram günleri alışveriş ihtiyacının arttığı dönemler olması nedeniyle e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Bu tür dönemlerde internetten satış yapan e-ticaret siteleri doğru planlamalar yaparak cirolarını katlayabiliyor. 

    

Ayrıca bayramlar ve özel günler, e-ticaret firmanızın marka imajını geliştirmek ve tüketiciler nezdinde güven kazanmak açısından da  önemli. Bu yazımızda ramazanda, Ramazan Bayramı’nda ya da diğer özel günlerde satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz tavsiyeler vereceğiz. 

    

Hazırsanız başlayalım ve online alışveriş açısından firmanıza katkı sağlayacak ipuçlarına bakalım. 

    

Ramazana ve Bayrama Özel İçerikler Oluşturun

    

Bu dönemlerde e-ticaret sitenizin ve markanızın hedef kitlesi doğrultusunda özel içerikler oluşturmak çok değerli. Hitap ettiğiniz kitlenin alışkanlıkları ve hayat görüşü doğrultusunda çalışmalar yapabilirsiniz. 

    

Mesela hitap ettiğiniz kitle orta yaş ve üstü ağırlıklı ise ramazanın ve bayramın manevi değerini öne çıkaran içerikler yaratabilirsiniz. Y ve Z kuşağına hitap ediyorsanız da buna ek olarak bayramları tatil konseptiyle birleştirdiğiniz içerikler oluşturabilirsiniz. 

    

Hedef Kitlenize Göre Kampanyalar Hazırlayın

    

Ramazanda e-ticaret satışlarının yoğun olduğu sektörler de farklılaşıyor. Bu doğrultuda markanızın müşteri kitlesine uygun ürünleri belirlemeniz ve bu ürünler özelinde ramazan ve bayram kampanyaları hazırlamanız sizi bir adım öne taşıyacaktır. 

    

Ramazanda en çok satılan ürünler arasında tekstil, oyuncak, elektronik, ev ürünleri ve oyun kategorileri dikkat çekiyor. Mesela tekstil üzerine satış yapan bir e-ticaret sitesi iseniz ramazan ayında etek, bluz gibi ürünlere özel kampanya veya promosyonlar hazırlayabilirsiniz. Kampanyayı Ramazan İndirimleri ya da Bayram Hediyeleri gibi başlıklarla öne çıkarabilirsiniz.

    

Tabii kampanya ve promosyonları Ramazan Bayramı’ndan önceki hafta hazırlamanızda fayda var. Dilerseniz promosyon fikirleri ile ilgili ayrıntılı bilgiyi “E-ticaret Sitelerinde Promosyon Ürünlerle Satışlar Nasıl Artırılır?” başlıklı yazımızdan öğrenebilirsiniz.

    

Kampanyalarınızın Zaman Sınırını İftar ve Sahur Vakitlerine Göre Ayarlayın

    

Tabii ki e-ticarette satışları artırmak için kampanyalar olmazsa olmaz. Ancak ramazan döneminde sitenizde markanız için hazırlayacağınız kampanyaların zamanlamasına dikkat etmeniz önemli. Çünkü oruç tutan kişiler özellikle hafta sonları iftar ile sahur arasında uyanık kalma ve bu zamanda online alışveriş yapma eğiliminde. Yani kampanyalarınızın süresi bitmeden müşterilerinizin bundan yararlanabileceğinden emin olun. 

    

Ramazana ve Bayrama Özel Site Tasarımı Oluşturun

    

Web sitenizde yapacağınız herhangi bir tasarım farklılığı kullanıcılar için görsel olarak dikkat çekici ve alışveriş yapma konusunda motive edicidir. Bu nedenle ramazan ayı ve bayram gibi özel günlerin konseptini web sitenize tasarımlarla taşımayı unutmayın.

    

Ürün ve Kategori Optimizasyonuna Dikkat Edin

    

Bayram öncesi ve ramazan ayında e-ticaret sitenizin arama motorlarında üst sıralarda yer alması için SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) dostu ürünler belirlemeniz çok yararlı olur. Kullanıcıların ramazanda ve bayram öncesinde satın almak isteyeceği ürünleri belirlemek ve bu ürünleri öne çıkarmak, sitenizin trafiğine olumlu şekilde yansır. 

    

Aynı zamanda ramazan ayına ve bayrama özel ürün kategorileri belirlemeniz de faydalı olur. Daha önce de söylediğimiz gibi Ramazan indirimleri ya da Bayram hediyeleri gibi kategoriler oluşturmanız da e-ticaret sitenizin optimizasyonu açısından kritik bir detaydır. 

    

Mobil E-Ticarete Entegre Olun

    

Ramazan aylarında özellikle mobil uygulamalarda e-ticaret satışları büyük oranda artış gösteriyor. Çünkü kullanıcılar, gün içinde boş vakitlerinin büyük kısmını akıllı telefonlarda geçirme eğilimi sergiliyor. Bu sebeple web siteniz mobil uyumlu değilse ve bir mobil uygulamanız yoksa vakit kaybetmeden mobil uyumlu e-ticaret sitesi için çalışmalara başlayabilirsiniz.  

    

Sosyal Medyayı Etkili Şekilde Kullanın

    

Tüketicilerin dikkatini çekmek ve bu kişileri e-ticaret sitenize yönlendirmek için yaptığınız kampanyaları, değişiklikleri sosyal medyada belli aralıklarla duyurmalısınız. Özellikle ramazan ve bayram için yapacağınız özel indirimleri, kampanyaları ve promosyonları sosyal medya yoluyla duyurmanız oldukça etkili bir yöntemdir.

    

Ayrıca sosyal medyada ramazan ayına ve bayrama özel paylaşacağınız etkili videolar ve görseller kullanıcıların ilgisini çekecektir. 

    

Ödeme Konusunda Pratik Çözümler Sunun

    

Ramazan ayı ve bayram gibi özel dönemlerde kullanıcılara hızlı ve pratik çözümler sunmalısınız. Sitenizdeki tek tıkla ödeme ve sanal POS özellikleri, yılbaşında online alışveriş oranlarını olumlu şekilde etkileyecektir.

    

Bu konuda ödeme almanın kolay yolu olan iPara size yardımcı olabilir. iPara ile e-ticaret sitenizde hızlı ve güvenli şekilde ödeme alabilir, müşteri memnuniyetini maksimum seviyeye çıkarabilirsiniz.

    

Tüm bunlara ek olarak her zaman olduğu gibi dijital pazarlama kanallarını aktif olarak kullanmanız önemli. Yani SEO çalışmalarınızı istikrarlı bir şekilde sürdürmeniz, kampanyalarınızı e-mail pazarlama yoluyla tüketicilere ulaştırmanız veya ücretli reklam vermeniz gerektiğini unutmayın.
Bu önerimiz ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek isterseniz “Siber Güvenliğin Önemi: E-Ticarette Güvenliği Sağlamanın Yolları” başlıklı yazımıza geçebilirsiniz.