Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.
2020 yılı içerisinde yapılan araştırmalara göre Türkiye'deki kullanıcılar her gün ortalama 8 saatlerini internette geçiriyor. Bu sürenin 3 saatten fazlasında ise sosyal medya platformlarında aktif oluyorlar.
Türkiye'de 2020 yılı itibarıyla 54 milyon sosyal medya kullanıcısı bulunuyor. Bu da toplam nüfusun %64'ünün sosyal medya kullandığı anlamına geliyor. Bu nedenle sosyal medya reklamları internetten satış yapan e-ticaret siteleri için önemli bir geri dönüş sağlıyor.
Ancak online alışveriş sitelerinin ya da firmalarının dijital pazarlama yaparken bazı kurallara dikkat etmesi gerekiyor. Bu yazımızda dijital reklamlarda yapılan hatalardan bahsedeceğiz ve geri dönüş oranlarını artırmanıza yardımcı olacağız. Maddeler halinde inceleyelim.
Hedef Kitlenin Belirlenmemesi
Sosyal medyadaki ve dijital platformlar üzerindeki reklam çalışmalarında yapılan en ciddi hataların başında hedef kitlenin analiz edilmemesi geliyor. Bir markanın ya da firmanın kültürü, kimliği ve vizyonu doğrultusunda ulaşacağı doğru kitle oldukça önemlidir. Bu kitleye ulaşabilmek için de kullanıcıların beklentilerini anlamanız ve isteklerini bilmeniz gerekir.
Eğer hedef kitlenizi bilmezseniz, reklamlarınızı doğru şekilde hedefleyemezsiniz ve bu da reklam performansınızı olumsuz etkiler. Sosyal medyadaki pazarlama çalışmalarınızda daha fazla geri dönüş alabilmek için hedef kitle analizini doğru şekilde yapmalısınız.
Strateji Oluşturmamak
Sosyal medyaya reklam verirken yapılan en büyük yanlışlardan biri de belli bir strateji oluşturmamaktır. Reklam kampanyalarını bir hedef belirlemeden ve bir strateji oluşturmadan yapmak, çalışmalarınızın ve bütçenizin boşa gitmesine sebep olur.
Reklam kampanyalarınızı belli bir strateji ve plan dahilinde oluşturmalısınız. Böylece hem doğru hedef kitleye ulaşabilirsiniz hem de elinizdeki bütçeyi doğru şekilde kullanabilirsiniz.
Tek Tip Reklam İçerikleri Oluşturmak
Dijital platformlar için reklam içerikleri oluştururken yapılan hatalardan bir başkası da tek tip reklam içerikleri hazırlamaktır. Birden fazla reklam kampanya içeriğinizin olması, geri dönüşüm oranlarınızı artıracaktır. Farklı satın alma döngüsünde olan tüketicileri çekmek için farklı reklamlar sunmanız oldukça önemlidir.
Ayrıca reklam modellerini test ederken farklı içeriklerle denemeler yapmalı ve kendinize en uygun reklam modelini bulmalısınız.
Sadece Ana Sayfa Yönlendirmeleri Yapmak
Dijital medyaya verdiğiniz reklamlardaki yönlendirme linklerine de dikkat etmelisiniz. Yönlendirme linklerinizin sadece ana sayfanızı kapsamaması gerekir. Özellikle bir kampanya, ürün ya da hizmetten bahsediyorsanız reklam linkinizin doğrudan bu kampanya, ürün ya da hizmetin olduğu landing page'e (varış sayfası) gitmesi gerekir.
Unutmamalısınız ki reklamlarınızın tık alması kadar kullanıcıları doğru şekilde yönlendirebilmesi de hayli önemlidir. Bu sebeple reklamlarınızda kullandığınız yönlendirme linklerinin gittiği sayfalara özen göstermelisiniz.
Ölçümleme Yapmamak
Sosyal ağlara verilen dijital reklamların ölçümlemelerini yapmamak da yapılan hatalar arasındadır. Eğer dijital reklam performans analizlerinizi doğru şekilde yapmazsanız sonuçlarınızın ne olduğunu tam olarak anlayamazsınız.
Bu durum da reklam performansınızdaki gerekli iyileştirmeleri yapamamanıza yol açar. O yüzden reklamlarınızı düzenli olarak ölçümlemelisiniz ve yapacağınız analizler doğrultusunda stratejilerinizi gözden geçirmelisiniz.
Bu madde ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Sosyal Medyayı Satış Kanalı Olarak Kullanma Taktikleri içeriğimize geçebilirsiniz.