02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

Yeni Normal Sonrasında E-Ticaret Firmaları Neler Yapmalı?

  •     
  •     
Blog
08.07.2020

Yeni Normal Sonrasında E-Ticaret Firmaları Neler Yapmalı?

     

    

Coronavirüs, koronavirüs ya da Covid-19 şeklinde anılan salgın bir süredir hayatımızı ciddi şekilde etkiliyor. Tüm dünyaya yayılan bu salgın, bazı olağanüstü tedbirlerin alınmasına sebep oldu. Normalleşme süreci yaşanırken de birçok marka ve şirket, stratejilerinde çeşitli değişiklikler yapmak zorunda kaldılar.

    

Bu süreçte kullanıcıların tüketim alışkanlıkları farklılaştı ve değişti. Bazı sektörlere ilgi artarken bazı sektörlerde de ciddi kayıplar yaşandı. Dolayısıyla yeni normal adı verilen bu süreçte tüm şirketlerin, markaların ve e-ticaret sitelerinin dikkat etmesi gereken hususlar bulunuyor. 

    

Bu yazımızda yeni normal sürecinde internetten satış yapan e-ticaret firmalarının yapması gerekenleri inceleyeceğiz ve firmalar için bir yol haritası çıkaracağız. Hazırsanız maddeler halinde detaylandıralım. 

    

Stoklarınızı Yenileyin 

    

Online alışveriş sayesinde kullanıcılar birçok ürüne kolayca ulaşabilme imkanına sahip oldu. Yeni normal sürecinde de online alışverişe olan ilgi artış gösterdi. Ancak kullanıcıların taleplerinin artması dolayısıyla birçok firma stok sorunları yaşadı ve müşterilerinin siparişlerini geciktirmek durumunda kaldı.

    

Bu süreçte ürün tedariki ve lojistik oldukça önemli bir hal aldı. O yüzden yeni normal sürecinde ürün teslimatlarınızda bir sorun yaşamamak adına stoklarınızı yenilemenizde fayda var. Stoklarınızı güncel tutmanız ve stok alt limitlerinize dikkat etmeniz, yaşayabileceğiniz olası tedarik sorunlarının önüne geçecektir.

    

Harcamalarınızı Kısın 

    

Bu tür olağanüstü süreçlerde firmanızın finansal analizinizi iyi yapmalı ve harcamalarınızı takip etmelisiniz. Hangi kalemlere ne kadar harcandığını ve bunların önemli olup olmadığına karar vermelisiniz. Örneğin bu süreç birçok firma açısından home office sistemine geçişi sağladı. Böylece firmalar ofis kiralarının ve gereksiz harcamaların önüne geçti. 

    

Dolayısıyla firmanız açısından zorunlu olmayan ek harcamaları azaltabilirsiniz. Bu da bütçenize olumlu şekilde dönüş sağlayabilir. 

    

Yedek Finansal Planlarınız Bulunsun 

    

Yeni normal sürecinde e-ticaret sektörü dar boğaza girmese de birçok sektör daralmak ve küçülmek durumunda kaldı. Koronavirüs salgını dolayısıyla dünya ekonomisi ciddi şekilde etkilendi. 

    

Birçok firma böylesi bir salgına hazırlıksız yakalandı ve ciddi mali sorunlar yaşadı. Bu yüzden gelecek dönemlerde de bu tür durumların yaşanabileceğini hesaba katmalı ve her ihtimale karşı yedek finansal planlar hazırlamalısınız.

    

Kullanıcı Deneyiminizi Geliştirin

    

E-ticaret firmaları ve siteleri açısından kullanıcı deneyimi en kritik özelliklerin başında geliyor. Artık her şeyin dijitalleştiği bir çağda yaşıyoruz ve kullanıcılar zamanlarının çok büyük bir kısmını sanal mecralarda geçiriyor.

    

Bu nedenle online alışveriş sitenizin kullanıcılara iyi bir alışveriş deneyimi sunması son derece önemli. Eğer siteniz user friendly yani kullanıcı dostu olmazsa tüketicileri sitenizde tutmakta ve satış yapmakta zorlanırsınız. 

    

Alternatif Ödeme Seçenekleri Sunun

    

E-ticaret sitenizdeki kullanıcı deneyimini etkileyen faktörlerden biri de ödeme konusunda sunduğunuz pratik çözümlerdir. Sektördeki rakiplerinizden ayrışmak için kullanıcılara sunduğunuz yenilikçi ve kolay ödeme seçenekleri oldukça önemlidir.

    

Sitenizdeki tek tıkla ödeme ya da sanal POS gibi özellikler, online alışverişe ilginin arttığı bu süreçte müşteri memnuniyetine olumlu şekilde yansıyacaktır. Online ödeme almanın kolay yolu olan iPara ise size bu konuda yardımcı olabilir. iPara ile e-ticaret sitenizde güvenli ve hızlı şekilde ödeme alabilir, yeni normal sürecinde fark yaratabilirsiniz. 
Bu öneri ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Koronavirüs Salgını Sonrasında Hangi Sektörlere İlgi Artacak? içeriğimize geçebilirsiniz.