02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

Yeni Normal’de E-Ticaret Nasıl Şekillenecek?

  •     
  •     
Blog
16.07.2020

Yeni Normal’de E-Ticaret Nasıl Şekillenecek?

     

    

Yeni Normal olarak adlandırılan Corona Virüsü sonrası dönemde e-ticaret sektörünün nasıl şekilleneceğine dair bilgiler bu yazımızda!

    

Yeni Normal'de E-Ticaret Nasıl Şekillenecek?

    

Corona Virüsü (Koronavirüs) tüm dünyayı hazırlıksız yakaladı. Bireyler, devletler ve şirketler daha önce karşılaşmadıkları ve hiç kimsenin hakkında net fikir sahibi olmadığı bir düzene ayak uydurmak zorunda kaldılar. Fiziksel mağazaların ve hatta yüz yıllık dev firmaları iflasın eşiğine getiren pandemi süreci, internet üzerinden satış yapan firmaların yıldızının parlamasına ve satış hacimlerinin artmasına neden oldu. Yapılan araştırmalar, daha önce internet üzerinden hiç alışveriş yapmamış ve yapmayı düşünmeyen insanların bile artık e-ticaret ile tanıştığını ve alışverişlerini internet üzerinden gerçekleştirdiklerini gösteriyor. iPara olarak bu yazımızda, e-ticaret sektörünün “Yeni Normal” olarak tanımlanan Corona Virüsü sonrasında da faaliyetlerini başarılı bir şekilde gerçekleştirmelerini sağlayacak çeşitli bilgileri ve ipuçlarını paylaştık.

    

Corona Virüsü E-Ticaret Sitelerine Talebi Neden Artırdı?

    

Bu sorunun birçok cevabı olsa da tüketicilerin e-ticaret sitelerine yönelmelerinin bazı ortak nedenleri var;

    
  • Evden çıkmadan, sosyal mesafe sorunu olmadan alışveriş yapabilmek.
  • Temassız ödeme imkanının olması.
  • Fiziki mağazalara göre daha fazla ürün çeşitliliğinin olması.
  • İyi bir araştırma ile farklı kampanyalar ve indirimlere ulaşarak, beklentilerin altında fiyatlarla alışveriş imkanının oluşması.
  • Haftanın her günü ve günün her saati alışveriş yapılabilmesi.
    

Yeni Normal’in Olası Gelişmeleri

    

Rekabet kızışacak: Daha önce e-ticarete sıcak bakmayan birçok firma, değişen tüketici talepleri ve eğilimleri doğrultusunda, internet üzerinden satışlara başladı ve muhtemelen geri kalan firmaların da büyük bir kısmı kısa süre içerisinde sektördeki yerlerini alacaklar. Zaten çok yoğun bir rekabetin yaşandığı e-ticaret sektöründe Yeni Normal ile birlikte yaşanacak olan rekabet için hazırlıklara şimdiden başlanması ve süreç planlamasının yapılması gerekiyor.

    

Market alışverişleri internete kayacak: Corona Virüsü öncesinde çeşitli girişimler olsa da bir türlü istenen seviyeye gelmeyen internet üzerinden gıda ve market alışverişleri bu süreçte yön değiştirdi ve internet üzerinden yapılan market alışverişlerinde patlama yaşandı. İnternet üzerinden gıda ve market ürünleri satan firmalar, pandemi sürecindeki iş hacmini koruyabilmek için özellikle lojistik konusunda pratik ve hızlı çözümler üretmeliler.

    

Tüketiciyi mutlu eden kazanacak: Daha önce belirttiğimiz gibi, artan e-ticaret firması sayısı beraberinde çok ciddi bir rekabet getirecek. Bu rekabette altyapısı en düzgün olan, müşterilerine lojistik sorunu yaşatmayan, farklı platformlardan alışveriş olanağı tanıyan firmalar öne çıkacak. Corona Virüsü sürecinde yapılan satışlara güvenmemek ve bu süreçte yaşanan iş hacmi artışının devamlılığını sağlamak için teknik altyapı da dahil olmak üzere, e-ticaret ile ilgili her adımın gözden geçirilmesi ve Yeni Normal’e hazır hale getirilmesi gerekiyor.

    

Yeni Normal’e hazırlıklı başlayan e-ticaret firmalarını her zamankinden çok daha büyük bir pazar bekliyor. Bu pazardan pay alabilmek için ise, tüketiciler gibi e-ticaret firmalarının da alışkanlıklarını değiştirmeleri ve yeni tüketici alışkanlıklarına uygun hareket etmeleri gerekiyor.

    

E-ticaret ve pazarlama gibi konularda bilgiler içeren yazılarımıza ulaşmak için web sitemizde yer alan blog bölümünü ziyaret edebilirsiniz. iPara ürün ve hizmetleri ile ilgili detaylı bilgi almak için, iletişim sayfamızı kullanabilirsiniz.