02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

Youtube İçeriklerinin E-ticaret Firmaları İçin Önemi Nedir?

  •     
  •     
Blog
24.06.2020

Youtube İçeriklerinin E-ticaret Firmaları İçin Önemi Nedir?

     

    

E-ticaret siteleri açısından içerik üretmek ve bu içeriklerle kullanıcılara ulaşmak oldukça önemli. E-ticaret pazarı her geçen gün biraz daha büyüyor ve internetten satış yapan firmalar, geri dönüşüm oranlarını ve site trafiklerini artırmak için bu içeriklere ihtiyaç duyuyor.

    

Video ve Youtube içerikleri de son yıllarda trend halini almış durumda. Online alışverişi tercih eden kullanıcılar artık Youtube içeriklerine daha fazla ilgi gösteriyor. Bu nedenle e-ticaret firmaları ve markalar açısından Youtube içeriklerine sahip olmak oldukça kritik bir rol oynuyor.

    

Bu yazımızda sizin için Youtube içeriklerinin e-ticaret siteleri ve e-ticaret firmaları için öneminden bahsedeceğiz. Haydi başlayalım ve Youtube içeriklerinin faydalarını, firmanıza katacaklarını inceleyelim.

    

Youtube En Büyük Arama Motorlarından Biri

    

Youtube, Google’ın ardından en fazla sorgu yapılan arama motoru konumunda. 2019 yılında yayınlanan verilere göre Youtube’un günlük aktif kullanıcı sayısı 30 milyon civarında. 18-24 yaş arası gençlerin yaklaşık %96’sı Youtube kullanıyor. Bunların büyük bir çoğunluğu da televizyon izlemiyor.

    

Yani Youtube’a üreteceğiniz içerikler üzerinden e-ticaret sitenize genç ve dinamik bir kitleyi çekebilirsiniz. Ayrıca Youtube’a üreteceğiniz videolar aynı zamanda Google üzerinde yapılan arama sorgularında da kullanıcılara gösteriliyor. Yani Youtube’a video içerikleri üreterek hem Google hem de Youtube üzerinden organik bir trafik yakalayabilirsiniz.

    

Youtube İçeriklerinin Etkileşimi Daha Yüksek

    

Youtube içerikleri üretmek son dönemlerde birçok marka için öncelikli hale geldi. Günümüzde kullanıcı alışkanlıkları yazılı içeriklerden ziyade görsel ağırlıklı içeriklere yöneldi. Örnek vermek gerekirse Youtube kullanıcıları her gün ortalama 40 dakika Youtube'da video izliyor.

    

Bu nedenle Youtube kanalınız üzerinden video içeriklere yönelmeniz, firmanızın alacağı geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır.

    

Youtube İçeriklerinizi Farklı Mecralarda Kullanabilirsiniz

    

Youtube'a video içerikleri üretmenin bir başka faydası da Youtube’a yüklediğiniz videoları farklı mecralarda da kullanabilmeniz. E-ticaret sitenizin ürün sayfalarında ya da diğer alanlarda, Youtube’un yerleştirme kodunu kullanarak kendi videolarınızı gösterebilirsiniz.

    

Aynı zamanda sosyal medya hesaplarınızda da bu videoları paylaşabilirsiniz. Bu da tek ürünle farklı alanlarda etkileşim yakalamak anlamına gelir.

    

Youtube Üzerinden Satış Yönlendirmeleri Yapabilirsiniz

    

Yapacağınız Youtube videoları ile ürün tanıtımlarınızı daha canlı hale getirebilirsiniz. Ayrıca videolarınızın içerisine ekleyeceğiniz linkler ve bağlantılar ile de kullanıcıları ürünlerinizin satın alma sayfalarına yönlendirebilirsiniz.

    

E-ticaret firmanızı Youtube kanalınızla destekleyerek trafiğinizi artırabilir ve marka değerinizi yükseltebilirsiniz.

    

Youtube İçerikleri Mobil Kullanımda Avantajlı

    

Dünyadaki kullanıcıların %70'e yakını interneti daha çok mobil cihazlar üzerinden kullanıyor ve bu oranın önümüzdeki yıllarda daha da artması bekleniyor. Çoğunlukla uzun açıklamaları ve yazı içeriklerini okumak için uygun olmayan mobil cihazlar, video izlemek için son derece pratik. Bu nedenle kullanıcılar mobil cihazlar üzerinden sıklıkla video izliyor.

    

Yani yapacağınız Youtube içerikleri ile mobil dünya açısından da avantajlı bir konuma geçebilirsiniz.

    

Youtube içeriklerinin e-ticarete katkısını anlattığımız bu yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek isterseniz “2020'nin Mobil Alışveriş Trendleri Nasıl Olacak?” başlıklı yazımıza geçebilirsiniz.