02
İPARA FARKIKAMPANYALAR / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-Ticaret

E-Ticaret Sitesi İçin Güven Damgası Nasıl Alınır?

E-Ticaret sitelerinin ana sayfalarında görünen bu sembol, sitelerin güvenilir bir site olup olmadığını ziyaretçilere göstermek amacı ile kullanılır.
Bundan böyle online alışveriş siteleri Güven Damgası ile sanal mağaza kalitelerini belli edecek. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin (TOBB) vermeye yetkili olduğu belgeyi elde etmek için izlemeniz gereken yol ise oldukça kolay. Öncelikle www.guvendamgasi.org.tr adresi üzerinden başvuru formunu dolduruyorsunuz ve gerekli olan belgeleri sisteme yüklüyorsunuz. Sisteme yüklemeniz gereken evraklar ise şöyle;


1. Güvenlik Testi
Türk Standartları Enstitüsü (TSE) tarafından yetkili sızma testi firmalarına güvenlik testi için başvurmalısınız. Multinet Up’ın bünyesindeki Inventiv gibi şirketlerle iletişime geçip sızma testi yaptırıp sonuç belgesi almanız gerekiyor. Daha sonra penetrasyon/sızma testinizin sonuç belgesini imzalı ve kaşeli olacak şekilde PDF formatında sisteme yükleyebilirsiniz. Aynı zamanda bu belgeyi kargo yoluyla TOBB’a iletmeniz gerekiyor.
2. Yazılı Beyan
Kaşelenmiş yazılı beyanınızı sisteme girmelisiniz. Metninizin imzalanmış, kaşelenmiş ve PDF formatında olmasına özellikle dikkat etmeli ve bu beyanı kargo yoluyla TOBB’a iletmelisiniz.
3.Üyelik Sözleşmesi
E-Ticaret siteniz için en önemli ve en çok ihtiyaç duyulan konulardan biri Üyelik Sözleşmesi’dir. İnternetten alışveriş yapacak üyelerinizin sisteminize ne için ve hangi koşullarda dahil olduklarını belirten bu sözleşmeler, tüketici mahkemeleri tarafından dikkate alınmaz ancak bu sözleşmelerin sitenizde bulunması gerekir. Üyelik sözleşmenizi imzalanmış ve kaşelenmiş şekilde sisteme yüklemelisiniz ve asıl sözleşmeyi TOBB’a kargo yoluyla iletmelisiniz.
4.Yetki Metni
Yetki metni, şirketinizin güven damgası başvurusunda yetkilendirdiği kişinin başvuru yapabilmesini sağlayan dökümandır. TOBB tarafından hazırlanan yetki metni taslağını doldurmalısınız. Taslağı başvuru sisteminin dördüncü adımında indirebilirsiniz. Doldurduğunuz bu yetki metnini imzalanmış ve kaşelenmiş şekilde PDF formatında tarayarak TOBB’un sistemine yüklemelisiniz. Daha sonra bu belgeyi TOBB’a ayrıca posta yoluyla iletmeniz gerekiyor.
5.EV SSL
“EV” termi Extended Validation’ın kısaltmasıdır. Güven damgası almak için gerekli olan bu sertifikanın Türkçedeki karşılığı ise Genişletilmiş Onaylama’dır. EV SSL Sertifikaları, üyelerinizin daha güvende hissetmesi için oluşturulmuş yeni türde SSL Sertifikalarıdır. Bu sertifikalar internet sitenize gelen ziyaretçilere kim olduğunuzu ve siteniz üzerinde ne kadar kontrol sahibi olduğunuzu açıklar. Symantec ve Comodo gibi yazılım firmaları üzerinden alabileceğiniz EV SSL sertifikasını TOBB’un başvuru sistemine yüklemeniz yeterli.
6.Vergi Levhası
Son 6 ay içerisinde aldığınız vergi levhanızı TOBB’un sistemine PDF formatında yüklemeniz gerekiyor.
7.İmza Sirküleri
İmza sirküleri; resmi işlemler için gerekli olan, bir kimsenin imza örneğini gösteren belgedir. Güven damgası başvurusunda bulunurken son 6 ay içerisinde çıkartılmış imza sirkülerinizi de sisteme PDF formatında yüklemeniz gerekiyor.
8.Adli Sicil Belgesi
Son 6 ay içerisinde e-devlet üzerinden aldığınız adli sicil kaydınızı PDF formatında TOBB sistemine yüklemelisiniz.
9.Dekont
Son olarak Güven Damgası başvuru ücretini ödediğinize dair ödeme makbuzunuzu PDF, JPEG ya da e-fatura formatlarından biri olacak şekilde sisteme girmelisiniz. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği(TOBB) tarafından değerlendirilen Güvenlik Damgası başvuruları 30 gün içinde sonuçlanıyor ve bir rapor ile başvuru sahibine iletiliyor. Başvurunuzun olumlu sonuçlanması halinde E-Ticaret sitenizin ana sayfasına ve iç sayfalarına Güven Damgası Sağlayıcıları sitesi ile ilişkili bir sembol yerleştiriliyor. Bu sayede ziyaretçileriniz güvenli bir sitede dolaşıp alışveriş yaptıklarından emin oluyor.