02
İPARA FARKIKAMPANYALAR / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-Ticaret

E-ticarette Marka Sadakati Oluşturmak İçin Neler Yapabilirsiniz?

Marka sadakati, e-ticaret siteleri açısından en önemli ve üzerinde durulması gereken konulardan biri olarak dikkat çekiyor. Kullanıcıları sadece ürün fiyatlarıyla değil, sunulan hizmetlerle tutabilmek ve sadık müşteriler yaratabilmek için marka sadakati gerekiyor.

Unutmamalısınız ki sadece kampanyalar ya da satış stratejileri oluşturmak, sadık bir müşteri kitlesi kazanmanızı sağlamaz. Markalaşma yolunda müşterilerinize başka firmalarda bulamadıkları bazı değerleri sunmanız gerekir. Eğer tüketicilerle aranızda bir bağlılık sağlayamazsınız kullanıcılar diğer online alışveriş sitelerine yönelmeyi tercih edebilir.

Bu yazımızda e-ticarette marka sadakati oluşturmak için yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz, ama öncelikle marka sadakatini biraz açalım.

Marka Sadakati Nedir?

Marka sadakati, en basit şekliyle tüketicilerin sürekli şekilde aynı firmayı ve o firmanın ürünlerini ya da hizmetlerini tercih etmeleri olarak ifade edilebilir. Yani kullanıcılarla marka arasındaki güçlü bağı tanımlar. Ayrıca sadık müşteriler, aldıkları hizmetleri ve ürünleri başka tüketicilere olumlu şekilde yansıtırlar, markanın prestijine katkı sağlarlar. Peki, bu tür bir bağ ve marka farkındalığı yaratmak neden önemli?

Marka Sadakati Neden Önemli?

Firmaların daha çok kâr edebilmeleri ve büyüyebilmeleri için sadık müşteri kitlelerine ihtiyaçları vardır. Çünkü e-ticaret siteleri devamlı şekilde yeni kitlelere ulaşamayabilirler veya kısa sürede yeni kitleler tarafından benimsenmeyebilirler.

Kalıcı olmak için her firmanın sadık kitlelere ihtiyacı vardır. Bu nedenle de marka sadakati üzerine çalışmak, tüketicilerin sevdiği ve bağ kurduğu bir marka haline gelmek uzun vadeli başarının anahtarlarından biridir. Peki, bunu sağlamak için neler yapabilirsiniz?

İlk İzlenime Dikkat Edin

Marka sadakati oluşturmak için yarattığınız ilk izlenim oldukça önemlidir. Çünkü ilk izlenim, kullanıcıların size güvenmesini sağlar. Bu güvenin oluşmasını sağlayan faktörlerin başında da görsellik ve estetik detaylar gelir.

Kullanıcıların ilgisini çekmek için şu detaylara dikkat edebilirsiniz:

• Modern, çekici ve trendlere uygun bir web site tasarımı

• Sitenin hızlı şekilde açılıyor olması

• Sahip olduğunuz SSL sertifikası ve diğer güvenlik unsurlarının sitenizde paylaşılması

• İletişim bilgilerinizin açıkça paylaşılması

• Ürünlerinizin detaylı açıklaması ve kaliteli görsel kullanımı

• Güvenilir, hızlı ve pratik ödeme seçenekleri

Müşteri Desteğiniz Eksiksiz Olsun

Müşteri sadakati oluşturmanın yollarından biri de kusursuz işleyen ve müşterilerin sorunlarına doğru şekilde yardımcı olan destek hizmeti sunmaktır. Kullanıcılarınıza doğrudan ya da online alışveriş için satış öncesinde ve sonrasında eksiksiz bir hizmet sağlarsanız o kullanıcıların sizden tekrar alışveriş yapması olasıdır.

Firmanızın Değerlerini Müşterilerinizle Paylaşın

Kullanıcıların dikkatini çekmek, sizi takip etmelerini ve markanızla bağ kurmalarını sağlamak için firma olarak vizyonunuzu, değerlerinizi, farklı olduğunuz alanları doğru şekilde ifade edebilmelisiniz.

Hatırlatmakta fayda var: Tüketiciler bir marka ile özdeşim kurarken kendi dünya görüşlerine, değerlerine, hassasiyetlerine yakın olan firmaları tercih ederler.

Farklı İletişim Kanalları Sunun

Tüketicilerin firmalarla kendi istedikleri şekilde iletişim kurabilmeleri de marka sadakati açısından önemlidir. O yüzden müşterilerinize farklı iletişim kanalları sunmalısınız. Dijital bir çağda, çevrim içi olarak yaşıyoruz. Dolayısıyla telefon ve e-posta haricinde sosyal mecralarda aktif olmalı, site üzerinde canlı destek gibi hizmetler de sunmalısınız. Kısacası kullanıcılar açısından her an ulaşılabilir olmalısınız.

Bu öneri ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız “E-ticarette En Çok Yapılan Hatalar Nelerdir?” yazımıza geçebilirsiniz.