02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

Video İçeriklerle E-ticarette Nasıl Fark Yaratabilirsiniz?

  •     
  •     
Blog
03.06.2020

Video İçeriklerle E-ticarette Nasıl Fark Yaratabilirsiniz?

     

    

Video içerikleri son yıllarda trend halini aldı ve hem firmaların hem de kullanıcıların tüketim alışkanlıklarına dahil olmayı başardı. İzlenme oranları üzerinden örnek vermek gerekirse sadece 2019’da Youtube'un global olarak günlük video izleyici sayısı 63 milyon civarında.

    

Kullanıcılar artık video içeriklere daha fazla ilgi gösteriyor. Dolayısıyla markalar ve e-ticaret siteleri açısından da video içeriklere sahip olmak oldukça kritik bir rol oynuyor. Bu yazımızda online satış yapan firmalar açısından video içeriklerin öneminden bahsedeceğiz. Hazırsanız başlayalım ve e-ticarette video içeriklerin faydalarına göz atalım.

    

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) Etkinliği

    

İnternetten alışverişe olanak sağlayan e-ticaret siteleri, video içerikleri ile arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilir ve arama sonuçlarında öne çıkabilirler. O yüzden video içerikler, e-ticaret firmaları açısından çok kritiktir ve rakiplere fark atmak açısından da gereklidir.

    

Söylemekte fayda var; video içerikler üzerinden sitenize yönelen kullanıcıların burada geçirdikleri zaman da daha fazladır. Ayrıca Google üzerinden yapılan SEO aramalarında da anahtar kelimelerle ilgili videolar, gösterilen sonuçlar içerisinde yer alır. Bu nedenle videoların başlıklarında anahtar kelimelerden faydalanmak, trafiğin artırılmasında yardımcı olur.

    

Youtube ile Artan Site Trafiği

    

Youtube dünya çapındaki en önemli arama motorlarından biri konumunda. O yüzden Youtube üzerinden yayımlanan videolar aracılığıyla e-ticaret sitenize kullanıcıları yönlendirmek hem trafiğinizi artırır hem de marka bilinirliğinize olumlu katkı sağlar.

    

Tabii Youtube’un nimetlerinden faydalanmak için hedef kitle araştırmalarınızı doğru yapıp onların ilgisini çekebilecek videolara yer vermeniz, video içeriklerinizi hedef kitlenizin dikkatini çekebilecek formatta ve trendlere uygun şekilde hazırlamaya özen göstermeniz gerekiyor.

    

Sosyal Medyaya Katkısı

    

Farklı birçok kanaldan enformasyona maruz kalan kullanıcılar, ürünler ya da hizmetlerle ilgili bilgi edinirken fazla zaman harcamamayı istiyor. Dolayısıyla kullanıcılar yazılı içeriklere nazaran video içeriklere biraz daha fazla ilgi duyuyor.

    

Ayrıca kullanıcıların büyük çoğunluğu sosyal medyadaki paylaşımlarında videoları ilk sıraya koyuyor. Bunun başlıca nedeni ise bu tür hareketli içeriklerin daha kolay tüketiliyor olması. Yani markalar, ürünleri ve hizmetleriyle ilgili videolar hazırladıkça kullanıcılara ulaşıyor, kullanıcılar da beğendikleri video içerikleri sosyal medya hesaplarından daha kolay paylaşıyor. Bu da markaların, daha çok kullanıcıya ulaşmasını sağlıyor.

    

Mobil Kullanımdaki Avantajı

    

Dünyadaki kullanıcılarının %67’si interneti daha çok mobil cihazlarla kullanıyor ve bu oranın önümüzdeki yıllarda daha da artması bekleniyor. Genellikle uzun açıklamaları ve yazı içeriklerini okumak için uygun olmayan mobil cihazlar, video izlemek için son derece pratik. Bu da demek oluyor ki eğer mobil kullanıcılara internetten satış yapabilmek istiyorsanız ürün ve hizmetlerinize dair tanıtım videoları kullanmak durumundasınız.

    

Marka Bilinirliğine Etkisi

    

Hedef kitleye ulaşma açısından oldukça etkili olan video içerikler, kullanıcılar arasında marka bilinirliğini artırır. Sosyal medyada paylaşıldıkça kullanıcılar arasında yayılan bu tür içerikler, hedef kitlenize daha hızlı ve etkili ulaşmanızı sağlar. Bu da firmanızın ve ürünlerinizin daha fazla kişi tarafından tanınmasına yardımcı olur. Ayrıca kaliteli video içerikler, kullanıcılarla bağ kurmanızı ve orta vadede müşteri sadakatini de beraberinde getirir.

    

Unutmadan: Video Üretim Maliyetleri Düşüyor

    

Eskiye göre video üretimi çok daha kolay bir hal aldı. Artık birçok mobil cihazda kaliteli çekim yapabilecek kamera bulunuyor. Ayrıca yüksek maliyetli videolar yerine daha ortalama ekipmanlarla tasarlanan viral videolar, tanıtıma katkı sağlarken reklam maliyetlerinin de düşük tutulmasına yardımcı oluyor. Bu tür “organik videolar” kullanıcılar tarafından da daha çok ilgi görüyor. Video içeriklerin e-ticarete katkısını anlattığımız bu yazımızın sonuna geliyoruz, ancak siz okumaya devam etmek isterseniz “Ödeme Kuruluşuyla Çalışmanın Avantajları Nelerdir?” yazımıza geçebilirsiniz.