02
İPARA FARKIKAMPANYALAR / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-Ticaret

Efsane Cuma 2019’un Öne Çıkan Sektörleri

Her yıl kasım ayının son cumasında gerçekleşen ve yurt dışında Black Friday adıyla anılan Efsane Cuma’ya 2019’da da alışveriş tutkunları tarafından yoğun ilgi gösterildi. Türkiye’de tüm kredi kartları ve banka kartları için online alışverişlerde taksitli ya da tek çekim ödeme imkanı sağlayan iPara, Efsane Cuma 2019’un öne çıkan sektörlerini belirledi.

Çözüm odaklı servisleriyle internet üzerinden satış yapan şirketleri ve kullanıcıları, online satışın cazip dünyası ile buluşturan iPara’nın 2019 Efsane Cuma kampanyalarında belirlediği bazı satır başları ve sektörlere dair yorumları şöyle:

Efsane Cuma’da da İstanbul Önde!

Türkiye İstatistik Kurumu tarafından yayımlanan son verilere göre 15 milyonu aşan nüfusu ile İstanbul, Türkiye’nin en büyük şehri. Türkiye nüfusunun yaklaşık 5’te 1’inin yaşadığı İstanbul, 2019 Efsane Cuma kampanyalarında en çok internetten alışveriş yapılan şehir olmayı başardı. İstanbulların çoğu tercihini taksitli alışveriş yönteminden yana kullandı.

En Çok Tercih Edilen Sektörler

iPara aracılığıyla yapılan satışlar değerlendirildiği zaman Efsane Cuma’da otomotiv sektörü birinci sırayı aldı. Özellikle sıfır araçların satış rakamlarının 2019 yılında düşmesi nedeniyle zorlanan sektör açısından Efsane Cuma dönemi oldukça verimli geçti. Otomotiv sektörünü, giyim ve aksesuar sektörleri takip etti.

2019 Efsane Cuma Kampanyalarının Yıldızı: Lastik

Satışlar değerlendirildiği zaman birinci sırada yer alan otomotiv sektörü, en çok satılan ürün olan otomobil lastiğini de barındırıyor. Özellikle 2019 için kış lastiğine geçiş döneminin yaklaşması nedeniyle sık sık lastik kampanyaları yapıldı. Efsane Cuma’da en çok satılan ürün de lastik oldu.

Satış Hacmi ve Kredi Kartı Kullanım Oranı Arttı

2018 ve 2019’daki Efsane Cuma kampanyaları karşılaştırıldığı zaman iPara’nın hemen her alanda satış değerlerini artırdığı görülüyor. 2019 Efsane Cuma kampanyasında tek çekim ödeme oranı, 2018’e göre %56’lık artış gösterdi. Taksitli alışveriş oranı ise %51 arttı. Aynı şekilde bir önceki yıla göre iPara’nın Efsane Cuma etkinliği hacmi de %68’lik artış gösterdi.

2019 Efsane Cuma verilerini değerlendiren iPara Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tarık Onat, “Efsane Cuma dönemindeki satışlar tüm sektörlerdeki müşterilerimize pozitif yansıdı.” ifadeleriyle bu başarılı kampanya dönemini özetledi.