​Dijital bankacılık ve genç​ kullanıcılar


Tüm dünyada dijital dönüşüm tüm hızlıya sürerken finans sektörünün de yeniliklere adapte olması kaçınılmaz. Bundan dolayı da dijital ödeme sistemleri yakın gelecekte tüm finansal faaliyetlerin merkezine oturabilecek nitelikte daha pratik çözümler geliştirmek için çalışıyorlar. Tamamen dijital bir ortama doğan ve dijital dünyada büyüyen günümüz gençlerinden oluşan nesil ise bu sistemlerin geçirmekte olduğu evrimde büyük bir role sahip.

Dijital bankacılık ve yeni nesil finans çözümlerinin geliştirilmesinde etkili olan genç kuşak, aynı zamanda bu sistemlerin mevcut ve potansiyel kullanıcılarını oluşturuyor. Bu nedenle onları geleceğin ödeme sistemleriyle tanıştırmak ve onların beklentilerine uygun yeni çözümler üzerine eğilmek önem kazanıyor. Peki gençleri dijital ödeme sistemlerinden faydalanma yönünde motive eden faktörler neler olabilir?

Risksiz ödemeler

Finans ve bankacılıkla ilgili her yeni teknoloji, risk algısını da beraberinde getiriyor. Bir teknolojiyi kabul etmek ve o teknolojinin güvenli olduğuna inanmak, elbette başarıyla sonuçlanan bir deneyimle mümkün olabiliyor. Genç kitle de gündelik hayatında elindeki finansal varlığı tehlikeye atmamak adına seçimini risksiz uygulamalardan yana kullanıyor. Bu da çoğu zaman kullanıcı sayısı yüksek olan ödeme sistemlerinin daha güvenilir olduğu algısının oluşmasını tetikliyor.

Sosyal çevre

Gençlerin hemen her alanda olduğu gibi finans alanında da tutumları çoğunlukla sosyal çevrelerine göre şekilleniyor. Özellikle internet teknolojilerinin yaygınlaşmasıyla birlikte yükselen araştırma dürtüsü, gençlerin fiziksel ve dijital dünyadaki sosyal çevrelerinin önerilerini dikkate alarak seçim yapmalarından ileri geliyor.

Kullanıcı deneyimi

Genç nesil, ihtiyaçlarını hızla giderebilme beklentisi taşıyor. Bu nedenle hayatlarında hata ve kusura yer yok. Bankacılık konusunda da geleneksel çözümlerin ağır ve çok aşamalı uygulamalarındansa dijital ödeme teknolojilerinin pratikliğini tercih ediyorlar. Onları dijital ödeme ürünlerini kullanmaya teşvik eden başlıca faktörlerin başında performans ve kusursuz kullanıcı deneyimi geldiğini söylemek mümkün.

Kişiselleştirme

Günümüzde pek çok sektörde toplumsallık bilincinin yerini bireyselliğe bıraktığı savunulabilir. Güvenliğin zorunlu olduğu finans teknolojilerinde de hiç şüphesiz bireysellik ön plana çıkıyor. Bu doğrultuda genç kullanıcıların dijital bankacılık tercihlerinde kişisel ihtiyaçlara özel üretilen çözümlerin ilk sıralarda yer aldığı gözlemleniyor. Kişiselleştirilmiş ödeme çözümleri, müşteri sadakati sağlamayı da büyük ölçüde kolaylaştırıyor.

Güncellik

18-24 yaş aralığındaki kitlenin hemen her konuda yeniliklerden anında haberdar olabilme imkanına sahip olduğu düşünüldüğünde onlara en güncel teknolojiyi sunabilmenin önemi ortaya çıkıyor. Referans çerçevelerine göre en son teknolojiyi kullanma eğiliminde olan genç neslin dijital ödeme sistemlerine olan ilgisini de bununla açıklamak mümkün.

Dolayısıyla sürekli bir değişim içinde olan müşteri ihtiyaçlarına en uygun çözümü sunan ödeme teknolojisinden faydalanma eğilimi gösteren gençlerin sayısının ilerleyen dönemlerde daha da artacağını öngörmek yanlış olmaz. Eğer siz de genç müşterilerinizin beklentilerine en uygun ve en yenilikçi ödeme seçeneklerini sunmak istiyorsanız hemen iPara üye iş yeri olabilirsiniz.