02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-Ticaret

2020'nin Sosyal Medya Trendleri Neler?

Sosyal medya günümüzün en önemli fenomenlerinden birisi konumunda. Özellikle genç kuşaklar açısından olmazsa olmaz niteliği taşıyan bu fenomen, kullanıcıları kendine çekmek isteyen e-ticaret siteleri ve markalar için de oldukça önemli.

Yapılan araştırmalara göre Türkiye'deki aktif sosyal medya kullanıcısı 52 milyon civarında ve bu kullanıcılar ortalama olarak günde 3 saatini sosyal mecralarda geçiriyor. Kitlenin büyüklüğünü ve sosyal medya kullanma oranlarını göz önünde bulundurduğumuzda, internetten satış yapan ya da online alışverişe yönlendiren firmalar için sosyal medya trendlerini yakalamak çok kıymetli.

Bu yazımızda 2020 sosyal medya trendleri ile ilgili bir inceleme yapacağız ve size 2020’nin öne çıkan sosyal medya olgularından bahsedeceğiz. Hazırsanız başlayalım ve sosyal medyanın nabzını tutalım.

Hikaye İçeriklerinin Popülerliği Artıyor

Story ya da Türkçe olarak “hikaye” adı verilen ve 24 saat boyunca yayında kalan Instagram gönderilerinin popülerliği artıyor. Artık kullanıcıların birçoğu statik gönderi içeriklerini takip etmek yerine hikayeleri takip etmeyi tercih ediyor.

Tabii hikaye kullanımının bir trend haline gelmesiyle beraber hikaye üzerinden verilen reklamlar da markalar açısından önemli bir rol oynuyor. Bu nedenle firmanız açısından hikaye içeriklerine dikkat etmelisiniz.

Farklı Sosyal Medya Platformları Öne Çıkıyor

Facebook, Instagram ve Twitter en büyük sosyal medya platformları olarak çok uzun süredir piyasayı kontrol ediyor. Ancak son dönemlerde bazı niş sosyal medya mecraları öne çıkmayı başardı ve popülerlik kazandı.

Bu platformlar arasında şu aralar en ünlü olanı TikTok. Özellikle Z kuşağı arasında hayli yaygın olan bu platform; video oluşturmaya ve canlı yayın yapmaya imkan sağlıyor. Ayrıca B2B firmaları açısından LinkedIn platformu da tercih ediliyor. Twitch adı verilen platform ise oyun toplulukları tarafından sıkça kullanılıyor.

Video İçeriklerin Önemi Artıyor

Video içerikler son yıllarda yazılı içeriklerden daha çok tercih ediliyor ve daha kolay şekilde tüketiliyor. Bunda mobilin yükselişinin ve videoların her ortamda izlenebiliyor olmasının da etkisi büyük. Bu nedenle sosyal mecralar üzerinde video içeriklere olan ilgi 2020’de de devam edecek.

Artırılmış Gerçeklik (AR) Filtrelerine İlgi Büyüyor

Instagram, Facebook ve Snapchat gibi platformlar üzerinde gördüğümüz artırılmış gerçeklik filtrelerine ilgi büyüyor. Kullanıcıların dikkatini çekmek isteyen markalar açısından bu filtrelerin kullanımı ve geliştirecekleri pazarlama stratejileri hayli önemli olacak.

Sosyal Ticaret Yükseliyor

Uzun süredir sosyal medya mecraları markalar tarafından ürünlerini ve hizmetlerini satmak için kullanılıyor. Sosyal ticaret adını verilen bu sistem, markalar ve firmalar için yeni bir satış alanı haline geldi ve bu eğilim 2020 yılında daha da güçlenecek.

Ayrıca sosyal ağlar da perakende platformları haline gelmek için kendilerini sürekli yeniliyor ve geliştiriyor. Önümüzdeki süreçte markalar ve sosyal medya platformlarının birlikteliği daha da artacak.

Bu madde ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız 2020'nin Web Tasarım Trendleri Nelerdir? içeriğimize geçebilirsiniz.