02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-Ticaret

Black Friday'de Satışlarınızı Artırmanızı Sağlayacak 5 Tavsiye

Black Friday (Kara Cuma), başta ABD olmak üzere tüm dünyaya yayılmış bir alışveriş çılgınlığı. E-ticaret siteleri ve birçok mağaza bugüne özel indirimler yapıyor ve kampanyalar düzenliyor.

Alışveriş yapmayı seven ya da ihtiyaçlarını tamamlamak için Black Friday indirimlerini bekleyen kullanıcıların çoğu da bu özel indirim gününü bekliyor. Peki, bu dönemde e-ticaret firmaları web siteleri üzerinden satışlarını nasıl artırabilir? Bu yazımızda Black Friday’de satışları artırma konusunu inceleyeceğiz, ama öncelikle Black Friday kültüründen biraz bahsedelim.

Black Friday Nedir?

Black Friday, 1930’lardan bu yana Noel alışveriş sezonunun başlangıcını temsil eden bir gelenek. İlk olarak ABD’de başlayan bu gelenek; Kanada, İngiltere ve sonrasında da tüm dünyaya yayılmış.

“Black Friday ne zaman?” kutlanıyor diye soracak olursanız cevap verelim: ABD'de Şükran Günü'nden sonra gelen ilk cuma kutlanıyor. Birçok kullanıcının merakla beklediği gelenek, yani 2019 Black Friday ise 29 Kasım Cuma gününe denk geliyor.

Tarihte ilk defa 1961 yılında gazetelerde “Black Friday” ismiyle yayımlanan bu gelenek, günümüzde artık online alışverişin de etkisiyle farklı bir hal aldı. Öyle ki alışveriş sezonunun başlangıcı kabul edilen bu gelenek Türkiye’de de hayli ilgi görüyor. Dilerseniz “Black Friday 2019” yaklaşırken satışlarınızı artırmaya yönelik tavsiyelerimize geçelim.

1. Ek Hizmetler Sunun

Black Friday gününün oldukça yoğun bir gün olmasının başlıca sebebi, o güne dair yapılan özel indirimlerdir. Ancak büyük mağazalara ve e-ticaret sitelerine göre daha az hacme sahip olanlar için indirimlerle rekabet etmek her zaman mümkün olmayabilir. Dolayısıyla bu dezavantajı ortadan kaldırmak adına teslimat süresinin kısalmasını sağlamak ya da hediye ürünler vermek gibi ek hizmetler sunabilirsiniz. Yani hızlı kargo, ücretsiz hediye paketi gibi seçenekler, Black Friday’de satışları artırmak için sizi bir adım öne geçirebilir.

2. İndirimin Son Tarihini İleriye Alın

Kullanıcıların en çok sorduğu soruların başında “Black Friday indirimi ne zaman başlıyor, ne zaman bitiyor?” gelir. Çünkü alışverişe dair özel günler çoğunlukla tek bir günle başlayarak birkaç güne yayılır ve devamında bir dönem haline gelir. Bu nedenle sadece tek bir güne odaklanmayın. Örneğin Black Friday indirimlerini tek bir günle sınırlamak yerine hafta sonunu kapsayacak şekilde değerlendirebilirsiniz.

3. Sadık Müşterileriniz İçin Avantajlı Fırsatlar Sağlayın

Bu tür özel günler yeni müşteriler kazanmak için iyi bir fırsat sunar, ama sadık müşterileri de unutmamak gerek. Black Friday’de ve diğer indirim dönemlerinde e-posta listenizi kullanabilir ve müşteri segmentinize göre sadık kullanıcılarınıza özel promosyonlar sunabilirsiniz. Böylece devamlı müşterilerinizin sadakatini katlayabilir ve bu müşterilerinizin başka yerlerden alışveriş yapma ihtimalini de azaltabilirsiniz.

4. Sitenize Bakım Yapın ve Daha Hızlı Erişim İmkanı Sunun

Black Friday günü gibi özel dönemlerde web siteniz ve sanal mağazanız sorunsuz bir şekilde çalışıyor olmalı. Çünkü aynı anda indirimlerden yararlanmak isteyen çok sayıda kullanıcı işlem yapmak isteyebilir. O yüzden bu dönem gelmeden sitenizin doğru şekilde çalışıp çalışmadığını, hızını, yönlendirme linklerini test edin. Ayrıca bu indirim dönemi yani Black Friday için özel bir açılış sayfası oluşturduğunuzdan emin olun.

5. Ödeme Sistemlerinde Alternatif Sağlayın

Bu tür özel günler yılın en çok satış yapılan dönemlerinin başında geldiği için sitenizin hızlı ve kolay ödeme imkanlarına sahip olması önemlidir. Çünkü e-ticaret sitelerinde sepet terk oranının yüksek olmasının sebeplerinin başında, ödeme sistemlerinin zorluğu ve yetersizliği gelir. O yüzden müşterilerinize mobil ödeme seçeneklerinin yanı sıra pratik ve güvenilir sanal POS imkanı da sağlamalısınız.

Bu konuda iPara’dan destek alabilirsiniz. Ödeme almanın kolay yolu olan iPara, BDDK lisansına sahip bir ödeme kuruluşudur ve size alternatif sanal POS çözümleri konusunda yardımcı olur. Ayrıca iPara’nın tek tıkla ödeme ve kart saklama gibi çözümleri sayesinde de müşterilerinizin alışveriş deneyimlerini kolaylaştırabilirsiniz.