02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

Dropshipping Nedir ve Nasıl Yapılır?

  •     
  •     
Blog
02.07.2020

Dropshipping Nedir ve Nasıl Yapılır?

     

    

Her geçen gün biraz daha popülerleşen dropshipping yani stoksuz satış ile ilgili merak edilenler bu yazımızda!

    

Dropshipping Nedir? Stoksuz Satış Nasıl Yapılır?

    

Dropshipping, stok tutmadan yapılan satış şekli olarak tanımlanabilir. Satıcı, ürünü tedarikçiden satın almadan ve stok yapmadan satışa sunar. Gelen siparişleri tedarikçiye yönlendirir ve tedarikçi de siparişleri satıcı adına alıcıya ulaştırır. Dropshipping ile satışı gerçekleştiren satıcı, bu satış işlemi üzerinden kazanç sağlar.

    

Satıcı ile tedarikçinin anlaşma şekline göre, satıcı tedarikçinin portföyünde yer alan tüm ürünleri satışa sunabileceği gibi, sadece belirli bir kısmını da satışa sunabilir. Eğer tedarikçinin portföyünde yüzlerce ya da binlerce farklı ürün varsa ve satıcı altyapısı uygun bir e-ticaret sistemi ya da pazaryeri kullanıyorsa, tüm ürünleri XML aracılığıyla otomatik olarak kendi sitesine ya da pazaryerindeki mağazasına ekleyebilir. Tedarikçinin portföyünde az sayıda ürün varsa ya da dropshipping ile satış yapmayı düşünen satıcı ürünlerin sadece belirli bir kısmına odaklanmak istiyorsa, XML entegrasyonu yerine, her ürünü teker teker sitesine ya da pazaryerindeki mağazasına ekleyebilir.

    

Dropshipping (Stoksuz Satış) Avantajları Nelerdir?

    
  • Düşük miktarda sermaye ihtiyacı: Stoksuz satışın sağladığı avantajlar arasında ilk sırada, sermaye yatırımının çok düşük olması gelmektedir. Dropshipping ile satış yapacak olan satıcı, herhangi bir ürünü stoklamadığı için, henüz satışını gerçekleştirmediği hiçbir ürüne para ödemek zorunda kalmaz. Bunun yanı sıra, depo ihtiyacı olmadığı için, daha küçük bir iş yeri kullanılarak, kira giderinde de düşüş sağlanır.
  • Operasyonel iş yükü azalır: Stok tutulmadığı için, ürünün tedarikçiden alınması, depolanması, alıcıya gönderilmesi gibi işlemler ortadan kalkar bu işlemlerden doğan operasyonel iş yükü tedarikçide kalır.
  • Personel giderleri düşer: Operasyonel iş yükünün büyük bir kısmının oradan kalkması ile lojistik, teknik servis gibi departmanlar da ortadan kalkacağı için, bu alanlarda personel çalıştırmaya gerek kalmaz ve personel giderleri azalır.
  • Ürün çeşitliliğinde artış sağlanır: Stoklu satışta, her ürün için önceden satın alma işlemi gerçekleştirmek gerekirken, dropshipping ile satışta böyle bir işleme gerek olmaz. Bu sayede satıcı, anlaştığı her tedarikçinin ürünlerini satışa sunabilir ve stoklu satışa göre çok daha fazla ürünü sitesinde listeleyebilir.
  • Satılmayan ürünler sorun olmaktan çıkar: Herhangi bir ürün stok yapıldığında, o ürünü mutlaka satmak gerekir çünkü o ürüne bedel ödenmiştir. Ancak stoksuz satışta, bir ürün satılmazsa, satıcının herhangi bir yükümlülüğü olmaz ve satılmayan üründen dolayı maddi bir zarara uğramaz.
    

Dropshipping (Stoksuz Satış) Dezavantajları Nelerdir?

    
  • Düşük kâr marjı: Tedarikçiler, ürünü en kısa sürede ve fazla miktarda satmak istediklerinden, stok yaparak çalışan müşterilerine ek iskontolar sağlarlar. Genelde bu iskonto, satın alınan ürün miktarına göre değişir. Stoksuz satış gerçekleştirmek isteyen satıcılar ise, bu durumdan olumsuz etkilenir ve genelde düşük oradan iskonto alabilirler.
  • Tedarikçinin hataları, satıcıya zarar verir: Alıcılar, drophipping uygulamasından haberdar olmadıkları için tedarikçiden kaynaklanan her hatayı ya da sorunu satıcıdan kaynaklı olarak görürler ve bu hatalar satıcının gelecekteki satışlarına yansıyabilir.
  • Olmayan ürünün satışı gerçekleşebilir: Tedarikçilerin bazıları portföylerinde çok fazla ürün bulundurur ve bu ürünlerle ilgili bilgileri ya da stok durumunu XML dosyası üzerinde güncellemeyi unutabilirler. Böyle bir durumda, artık stokta olmayan bir ürün satışa çıkarılabilir.
    

Stoksuz Satış Nasıl Yapılır?

    

Dropshipping ile satış yaparken öncelik tedarikçilere ulaşmaya verilmelidir. Günümüzde birçok tedarikçi dropshipping anlaşmasına sıcak bakmaktadır. İnternette yapılacak “dropshipping firmaları” şeklindeki bir sorgulama sonucunda tedarikçi firmalara ulaşmak mümkündür.

    

Satışı yapılacak ürünlere karar verildikten sonra, bu ürünleri tedarik eden firmaları incelemek; en uygun maliyetin yanı sıra, en az sorun yaşanılacağı düşünülen firmalardan ürün tedarikini gerçekleştirmek gerekir. Satışını yapmayı düşündüğünüz ürünlerde odaklandığınız tek nokta kâr marjı olduğunda, satış sonrası sorunlarla karşılaşabilir ve para kazanmaya çalışırken, ek masraflara katlanmak zorunda kalabilirsiniz.

    

Dropshipping ile hangi ürünleri satacağınıza henüz karar veremediyseniz, 2019 Yılında E-ticarette En Çok Satılan Ürünler Nelerdir? başlıklı yazımız size bu konuda ipuçları sağlayabilir.