02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-ihracat Nedir: E-ihracatın Avantajları Nelerdir?

  •     
  •     
Blog
16.03.2021

E-ihracat Nedir: E-ihracatın Avantajları Nelerdir?

     

    

E-ihracat, son yılların trend kavramlarından biri. Özellikle tüketici kitlesinin son yıllarda genişlemesi sonucu yükselen bu kavram, dünyanın en gözde ticaret yöntemlerinden biri haline geldi.

    

Teknolojik gelişmeler, gönderim maliyetlerinin azalması, tarafları koruyan yasalar ve vergi avantajları gibi birçok sebep dolayısıyla da e-ihracat yapmak kolaylaştı. Bunların yanı sıra internetten satış yapan firmalar için ürünlerin üreticiden alınıp direkt tüketiciye aktarılabilmesi ve zaman-maliyet kaybının minimuma indirilmesi de e-ihracatın önünü açtı.

    

Bu nedenle bu yazımızda tüm dünyada yükselen bir trend olan e-ihracat kavramına göz atacağız ve e-ihracatın avantajlarını inceleyeceğiz. Gelin, beraber detaylandıralım. 

    

E-ihracat Nedir: Sınır Ötesi Online Alışveriş 

    

E-ihracat veya sınır ötesi e-ticaret, online alışverişi mikro ihracat kuralları çerçevesinde yurt dışındaki müşterilere ulaştırmak olarak ifade edilebilir. İnternet üzerinden yurt dışına satış yapma işlemi olan e-ihracatı; e-ticaret, mikro ihracat ve bireysel müşteri kümesinin ortasında yer alan bir kesişim kümesi olarak görmek de mümkündür.

    

Bu noktada e-ihracatın içerisinde yer alan mikro ihracat kavramını da açıklamakta yarar var. Mikro ihracat, KDV hariç fatura tutarı 15.000 euro, ağırlığı ise 300 kg'nin altında olan yurt dışı satışları için kullanılan bir terimdir. Bu terim, ETGB (Elektronik Ticaret Gümrük Beyanı) ile işleme konulan bedelli bir ihracat modelini tanımlar. 

    

O yüzden e-ihracat bu yönüyle de klasik ihracattan ayrılır. Dilerseniz e-ihracatı daha iyi anlamanız için klasik ihracat ile olan farklarına bakalım. 

    

Klasik İhracatla E-ihracat Arasındaki Temel Farklar Nelerdir? 

    

Uluslararası düzeyde ticaret yaparken uyulması gereken bazı katı kurallar vardır. Bu katı kurallar; üreticileri, işletmeleri, vatandaşların haklarını ve ikili anlaşmaları gözeterek belirlenir. İhracat yaparken en fazla işlem zamanı harcanan şey de genellikle gümrük işlemleridir.

    

Klasik ya da geleneksel ihracat yaparken bu katı kurallara daha fazla uyulması gerekir. Ayrıca klasik ihracat işletmeden işletmeye gerçekleştiği için satılan ürüne, satış tutarına ve taşıma tipine göre farklı parametreler ile bağlantılıdır. 

    

E-ihracatta ise direkt satıcıdan alıcıya doğru bir yapı vardır. Bu da gönderim masraflarını ve süresini düşürür. Dolayısıyla e-ihracat yaparken bazı vergi muafiyetlerinden yararlanılabilir.

    

Klasik ihracatta taşıma yöntemi ve taşımaya uygunluk için alınması gereken belgeler de daha karmaşıktır. E-ihracatta ise Delivered Duty Paid (Gümrük Vergileri Ödenmiş) ve Delivered Duty Unpaid (Gümrük Vergileri Ödenmemiş) olmak üzere 2 temel taşıma seçeneği mevcuttur. Bu da e-ihracat yapan firmaların işini hayli kolaylaştırır. 

    

E-ihracatın Avantajları Nelerdir?

    

E-ihracatın en avantajlı tarafı, geleneksel ihracata göre yatırım maliyetlerinin daha uygun olmasıdır. Firmalar geleneksel ihracata göre daha az bütçelerle ürünlerini istedikleri şekilde gönderebilirler. Ayrıca e-ihracatta banka teminatına gerek yoktur. Ödemeler online ödeme kuruluşları ve sanal POS gibi alternatif ödeme seçenekleri üzerinden gerçekleştirilebilir. 

    

Bunun yanı sıra e-ihracat yapan firmalar, yurt dışındaki faaliyetleri kapsamında önemli miktarda devlet teşviki alabilmektedir. Böylece firmalar, yurt dışı pazarlarına da daha güvenli şekilde adım atabilmektedir. 
Bu madde ile yazımızın da sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız E-ticaret Firmaları Lojistik Hizmetlerini Nasıl Geliştirebilir? içeriğimize geçebilirsiniz.