02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-ticaret Firmaları Lojistik Hizmetlerini Nasıl Geliştirebilir?

  •     
  •     
E-Ticarete Giriş
14.10.2020

E-ticaret Firmaları Lojistik Hizmetlerini Nasıl Geliştirebilir?

     

    

Lojistik yönetimi; internetten satış yapan e-ticaret sitelerinin ve firmalarının en çok üzerinde durmaları ve en doğru şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biridir. Bir e-ticaret firmasının uzun vadede başarılı olması ve kalıcı hale gelebilmesi de bu çalışmalara bağlıdır. 

    

Müşteri memnuniyetini doğrudan etkileyen faktörlerden biri olan lojistik yönetimi, ciddi bir operasyonel planlama gerektiriyor. Eğer bu planlama doğru şekilde yapılmazsa, diğer tüm çalışmalar boşa gidebiliyor. Çünkü ürün teslimatında yaşanan sıkıntılar, kullanıcıların depo yönetimi açısından gelişmiş başka online alışveriş firmalarına yönelmesine yol açabiliyor.

    

Bu nedenle bu yazımızda e-ticaret firmalarının lojistik hizmetlerini geliştirmek için yapabileceklerinden bahsedeceğiz. Maddeler halinde inceleyelim. 

    

Farklı Kargo Firmalarıyla Çalışın 

    

Lojistik yönetimi ve hizmetleri açısından tek bir kargo firmasına bağlı kalmamalısınız. Müşterilerinize farklı gönderim alternatifleri sunabilmeniz, lojistik yönetimi yaparken hayli önemlidir. 

    

Ayrıca kullanıcılara hızlı gönderim ya da aynı gün içinde teslimat gibi farklı seçenekler de sunabilmeli ve bu ağı yönetebilmelisiniz. E-ticaret sitenizde farklı gönderim seçeneklerine sahip olmanız, kullanıcıların alışveriş kararlarını olumlu şekilde etkileyecektir. Özellikle ücretsiz kargo seçeneği birçok kullanıcı açısından oldukça değerlidir.

    

Depo Yönetiminizi Geliştirin 

    

Depo yönetimi, lojistik hizmetlerinizi geliştirirken üzerinde durmanız gereken başlıca konular arasında yer alır. Bu sebeple deponuzun düzenlemesi, ürünlerinizin yerleşimi ve paketleme sisteminiz gibi detaylar dikkat edilmesi gereken hususlardır. 

    

Bunların yanı sıra popüler ürünlerinizin kolay erişilebilirliği gibi işlemleri de belli bir düzen dahilinde yapmalısınız. Ayrıca farklı kanallar üzerinden yoğun bir şekilde satış yapıyorsanız depolarınızın sayısını artırmanızda da fayda var.

    

İade Yönetimine Dikkat Edin 

    

İade yönetimi prosedürü de lojistik hizmetleri açısından önemlidir. Kullanıcılar aldıkları ürünleri herhangi bir sebeple iade edebilirler. Dolayısıyla firmanızın bu tür iadelere hazırlıklı olması gerekir. Eğer olağan dışı bir iade söz konusuysa da iade sebepleri üzerinde çalışmalısınız. 

    

Sitenizde Stok Durumunuzu Belirtin

    

Online alışveriş yapan kullanıcılar satın almak istedikleri ürünlerin stok durumlarını görmek isterler. Bu sebeple ürünlerinizin web siteniz üzerindeki görünürlüğü hayli önemlidir. Kullanıcılar ödeme sayfasına geldiklerinde, almak istedikleri ürünün stoğunuzda olmadığını görürlerse mutsuz olurlar ve başka bir e-ticaret sitesine yönelirler. Bu yüzden ürünlerinizin stok durumlarını belirtmeniz, kullanıcıların alışveriş deneyimlerini geliştirmeye yardımcı olur. 

    

Paketlemeye Özen Gösterin 

    

Kullanıcılar açısından kutu ya da paket açılımı önemlidir. Alışveriş sitelerinden satın aldıkları ürünlerin dikkatli ve korunaklı şekilde paketlendiğini görmek bir sonraki alışverişlerini etkileyen bir faktördür. 

    

Bu nedenle ürünlerinizi düzgün şekilde paketlemeye ihtiyacınız vardır. Paketlemenin yanı sıra kargonun sağlam bir şekilde teslim edilmesine de özen gösterilmelidir. Ayrıca sitenizden ilk defa alışveriş yapan ya da sadık müşterileriniz için özel paket tasarımları da yapabilirsiniz. Böylece müşterilerinize verdiğiniz değeri gösterebilirsiniz.
Bu öneri ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız E-ticaret Siteleri İçin Marka Oluşturma Rehberi içeriğimize geçebilirsiniz.