02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-Ticaret Siteleri için Arama Motoru Uyumluluğuna Dair Bilinmesi Gerekenler

  •     
  •     
E-Ticarete Giriş
14.10.2020

E-Ticaret Siteleri için Arama Motoru Uyumluluğuna Dair Bilinmesi Gerekenler

     

    

SEO yani Search Engine Optimization (Arama Motoru Optimizasyonu), internetten satış yapan e-ticaret siteleri açısından hayli önemli bir kavramdır. E-ticaret siteleri ya da firmaları, SEO çalışmaları ve arama motoru uyumluluğu sayesinde organik olarak trafik çekebilirler ve yeni kullanıcılara ulaşabilirler.

    

Online alışveriş yapan kullanıcıların %50’sine yakını alışverişlerine Google aramasıyla başlıyor. Dolayısıyla firmaların da sitelerini doğru anahtar kelimelere göre güncellemeleri gerekiyor. 

    

Ayrıca SEO çalışmaları, marka bilinirliğine ve sitedeki geri dönüşüm oranlarına da direkt şekilde etki ediyor. Bu nedenle bu yazımızda e-ticaret siteleri için arama motoru uyumluluğuna dair bilinmesi gerekenlerden bahsedeceğiz. Haydi, hep beraber inceleyelim. 

    

Sitenizi ve Sayfalarınızı Hazır Hale Getirin 

    

Arama motorlarına uyumlu olmak için öncelikli olarak e-ticaret siteniz üzerinde bazı çalışmalar yapmalısınız. Bu çalışmaların başında da ürünleriniz ve hizmetleriniz ile ilgili anahtar kelimelerin belirlenmesi, meta açıklamaları, görsel optimizasyonları, URL yapılarının düzenlenmesi gelir.

    

Bu türdeki site ve sayfa içi SEO çalışmaları, web sitenizin optimizasyonunu sağlamak için hayli önemlidir.

    

Sitenizin Hızını Artırın 

    

Bir sitenin açılma hızı, kullanıcıları site üzerinde tutmak ve sayfa terk oranlarını düşürmek için oldukça kritik bir detaydır. Sayfaların yüklenme süreleri SEO olgusunu direkt şekilde etkiler. O yüzden sayfalarınızın açılış hızı konusuna dikkat etmelisiniz.

    

Yapılan araştırmalara göre kullanıcıların %47’lik bölümü, sayfa yüklenme süresinin 2 saniye ve altında olmasını bekliyor. Süre uzadıkça da siteyi terk etme oranı artıyor. Bu nedenle çalışmalarınızı buna göre yapmalısınız. 

    

İçerik Kalitenize Önem Verin 

    

İçeriklerinizin kalitesi, arama motoru uyumluluğunda önemli olan bir başka noktadır. İçeriklerinizin kalitesini artırırsanız ve SEO odaklı içeriklere daha çok yer verirseniz sitenize organik trafik çekebilirsiniz. Ayrıca anahtar kelimeleri doğru seçmek, arama motoru uyumluluğunda sayfalarınızın değerini artırmaya yardımcı olur.

    

Unutmamalısınız ki kullanıcıların ilgisini çeken içerikler oluşturmak, sitenizde daha fazla zaman geçirilmesini sağlar.

    

Kullanıcı Deneyimine (UX) Dikkat Edin

    

Sitenizdeki arama motoru uyumluluğunu sağlarken “User Experience (UX)” yani “Kullanıcı Deneyimi” kavramına da özen göstermelisiniz. Son yıllarda müşteri alışkanlıkları üzerine yapılan araştırmalar, ürünün görüntülendiği ilk 3-4 saniye içerisinde alışverişe karar verildiğini söylüyor.

    

Bu nedenle potansiyel müşterileriniz sitenize yöneldiğinde aradıkları şeyi kısa sürede bulabilmeliler. Dolayısıyla site tasarımınızın sade, basit ve dikkat çekici şekilde olması gerekiyor. Sitenizin kolay ve kullanıcı dostu olması, ziyaret ve trafiği olumlu şekilde etkiler. Bu da site değerinizi artırır ve aramalarda üst sıralarda yer almanızı sağlar. 

    

Mobile Uyumlu Olun 

    

Mobil kullanım her geçen gün biraz daha ön plana çıkıyor ve mobil cihazlar üzerinden arama motoru sorgulamaları gerçekleşiyor. Bu sebeple sitenizin mobile uyumlu olması gerekiyor. Sitenizin SEO uyumluluğu açısından mobil optimizasyonları es geçmemelisiniz. 

    

Mobil arama sorgularında öne çıkmanız da sitenizin görünürlüğüne ve değerine katkıda bulunacaktır.
Bu madde ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız E-ticaret Sitelerinde Promosyon Ürünlerle Satışlar Nasıl Artırılır? içeriğimize geçebilirsiniz.