02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-ticaret Siteleri İçin İçerik Pazarlama Nasıl Yapılır? | iPara

  •     
  •     
Blog
10.12.2020

E-ticaret Siteleri İçin İçerik Pazarlama Nasıl Yapılır? | iPara

     

    

    

“Content marketing” ya da Türkçesi ile “içerik pazarlama” son dönemlerde internetten satış yapan markalar için büyük önem taşıyor. İçerik üretmek ve pazarlama stratejisinde bu pazarlama yöntemine uygun içeriklere yer vermek, günümüzde online alışverişi tercih eden kullanıcılarla etkileşime geçmenin en etkili yollarından. 

    

Ancak içerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plan hazırlamanız ve bu çalışmalarınızı da bu plana göre yönetmeniz gerekiyor. Özellikle içerik pazarlama çalışma stratejilerinizi belirlemeniz, içerik türlerine karar vermeniz ve hedefler koymanız da performans konusunda etkili oluyor.

    

Bu nedenle bu yazımızda içerik pazarlaması yaparken dikkat etmeniz gereken hususlardan bahsedeceğiz. Haydi gelin, beraber inceleyelim. 

    

Hedef Kitlenizi Belirleyin 

    

E-ticaret siteniz ya da firmanız için içerik yönetim planı oluştururken öncelikli olarak içeriklerinizi hangi kitleye ve hangi profillere sunacağınızı belirlemelisiniz. İçeriklerinizi sunacağınız hedef kitlenize göre içerik yapınız, içerik türünüz ve içeriğinizin dili farklılık gösterecektir. 

    

Örneğin Y ve Z kuşaklarına hitap etmek istiyorsanız daha dinamik ve eğlenceli bir dil kullanabilirsiniz. Orta yaş üstündeki bir kitleyi hedefliyorsanız da daha resmi ve düz bir anlatım tercih edebilirsiniz. Ayrıca bu hedef kitlelerin ilgi alanları ve beklentileri de farklılık gösterir. Bu nedenle içerik pazarlama planınızı oluştururken hedef kitle analizi yapmak oldukça önemlidir.

    

Hedef Koyun 

    

Hedef kitlenizi belirledikten sonra yapmanız gerekenlerden biri de gerçekçi hedefler koymaktır. İçeriklerinizi kim için üreteceğinize karar verdikten sonra ne için üreteceğinize de karar vermelisiniz ve kendinize hem yakın hem de uzak hedefler belirlemelisiniz.

    

Böylece içerik türleriniz ve üretim sıklığınız daha net şekilde ortaya çıkacaktır. İçeriklerinizin bir amaca hizmet etmesi gerektiğini ve size geri dönüş sağlaması gerektiğini unutmamalısınız. 

    

Koyduğunuz hedeflere göre görünürlüğünüzü ve marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz, sitenize organik trafik çekebilirsiniz ya da kullanıcılar arasında etkileşim yaratabilirsiniz. 

    

İçerik Türlerinizi Oluşturun 

    

İçerik planınızı oluştururken içerik türlerinizi ve formatlarınızı da şekillendirmelisiniz. Video, infografik, liste gibi farklı içerik türlerinden yararlanmanız hem etkileşimi artıracaktır hem de farklı profillere ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

    

SEO Planlaması Yapın 

    

İçerik pazarlaması aynı zamanda bir SEO (Search Engine Optimization) çalışması yapmak olarak kabul edilebilir. Bu nedenle siteniz için içerik üretimi yapmak sizi arama motorlarındaki aramalarda üst sıralara çıkarır ve daha görünür olmanızı sağlar. 

    

Bu sebeple bu süreçte içerik konularınızı oluştururken anahtar kelime analizleri yapmalı ve içeriklerinizde kullanacağınız anahtar kelimeleri belirlemelisiniz. Doğru anahtar kelimeleri kullanarak hem aramalarda öne çıkabilirsiniz hem de sitenize trafik sağlayabilir, geri dönüş oranlarını artırabilirsiniz. 

    

Hangi Kanalları Kullanacağınıza Karar Verin 

    

Son olarak içeriklerinizin hangi kanallar ve platformlar üzerinden yayımlanacağı kararını vermelisiniz. Dolayısıyla ulaşmak istediğiniz hedef kitlenin kullandığı platformları belirlemelisiniz. Ayrıca e-ticaret siteniz için bir blog açmak ve blogunuz üzerinden kullanıcılarla etkileşime geçmek de son derece yararlı olabilir. 
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Online Alışverişte Öne Çıkmanızı Sağlayacak Trend Arama Yöntemleri içeriğimize geçebilirsiniz.