02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-ticaret Siteleri İçin Kampanya Dönemlerine Hazırlanma Taktikleri | iPara

  •     
  •     
Blog
17.02.2021

E-ticaret Siteleri İçin Kampanya Dönemlerine Hazırlanma Taktikleri | iPara

     

    

İnternetten satış yapan e-ticaret siteleri için kampanya dönemleri, kârlarını artırdıkları zamanlar olarak dikkat çeker. Tüketicilerin yoğun biçimde online alışverişe yöneldikleri kampanya dönemlerine iyi hazırlanan e-ticaret siteleri, fark yaratabilir ve yüksek cirolara ulaşabilir. 

    

Ara tatil, okula dönüş ya da bayram gibi dönemlerde kullanıcılar oldukça aktiftir ve bu süreçlerdeki kampanyalardan yararlanırlar. Bu yüzden kampanya dönemlerinde geri dönüşleri artırmak için iyi hazırlanmalısınız ve doğru stratejiler oluşturmalısınız. Artan talebe eksiksiz karşılık verebilirseniz, marka değerinizi de yükseltebilirsiniz.

    

Bu nedenle bu yazımızda kampanya dönemlerinde hazırlanma taktiklerinden bahsedeceğiz ve dikkat etmeniz gereken hususlara değineceğiz. Maddeler halinde inceleyelim. 

    

Kampanya Ürünlerinizi Belirleyin

    

Bu tür dönemler öncesinde ilk olarak öne çıkaracağınız ürünleri belirlemelisiniz. Bu sayede hangi ürün grupları için reklam kampanyaları oluşturacağınıza da karar verebilirsiniz. Ayrıca stok yönetiminizi, öne çıkaracağınız ürün gruplarına göre yapabilirsiniz. 

    

Kampanya ürünlerinizi belirledikten sonra o ürünlerle ilgili içerik çalışmalarınızı da yapmaya başlayabilirsiniz.

    

Aciliyet Hissi Yaratın 

    

Kampanya dönemlerindeki geri dönüşü artırmak için kullanıcıları daha hızlı şekilde online alışverişe yönlendirebilmeli ve ikna etmelisiniz. Bunun için de kullanıcılarda bir aciliyet hissi yaratmalısınız. 

    

Kampanya ürünlerinizi limitli sayıda satışa sunmak ya da kampanyalarınız için bitiş tarihi vurgulamak, kullanıcıları daha hızlı şekilde eyleme geçirebilir. Kullanıcılar kampanya ürünlerinizi kaçırmamaları gerektiğini anlarlarsa satışlarınız olumlu şekilde etkilenir. 

    

Önceki Kampanya Dönemlerinizi Mutlaka İnceleyin

    

Önceki kampanya dönemlerinizi ve satış adetlerinizi incelemeniz bu süreçte size fikir verir. Bu sayede kampanya dönemlerinde hangi ürünlerinizin ya da ürün gruplarınızın talep gördüğünü anlayabilirsiniz. Ayrıca Google Analytics gibi veri analitiği uygulamalarından da faydalanabilirsiniz. 

    

Bu şekilde elinizde bazı veriler bulunacaktır. Bu veriler doğrultusunda da yeni kampanya dönemleriniz için stok yapabilirsiniz ya da stoklarınızı güncelleyebilirsiniz.

    

Reklam Çalışmalarına Hazırlanın

    

Kampanya dönemlerinde firmalar arasındaki rekabet düzeyi arttığı için arama motorlarında ya da sosyal medyada vereceğiniz reklamlar hayli kritiktir. Bu nedenle sosyal ağlarda çıkacağınız reklamlarınızı, Google Adwords çalışmalarınızı ve anahtar kelime seçimlerinizi önceden planlamalısınız. 

    

Ayrıca ayıracağınız reklam ve pazarlama bütçesini de doğru yönetmeye özen göstermelisiniz. Reklam çalışmalarınızı yaparken hedef kitlenizi detaylı şekilde belirlemeyi ve reklamlarınızı farklı içerik türlerinde oluşturmayı da ihmal etmemelisiniz.

    

Sitenize Bakım Yapın 

    

Kampanya dönemlerinde online alışveriş trafiği artacağı için sitenizde bir yoğunluk yaşanabilir. O yüzden sitenizin altyapısının da olası bir yoğunluğu kaldırabilmesi gerekir. Özellikle sanal mağazanız bu tür satış dönemlerinde sorunsuz bir şekilde çalışabilmelidir. 

    

Bu nedenle kampanya dönemleri öncesinde sitenizin hızını ve yönlendirme linklerini mutlaka test edin. Ayrıca sitenizde kampanyalara ait “landing page” bölümü yani özel bir açılış sayfası da yer almalıdır. 

    

Ödeme Sistemlerinde Alternatif Sağlayın

    

Kampanya dönemleri yılın en çok satış yapılan dönemlerinden olduğu için sitenizin hızlı ve kolay ödeme imkanlarına da sahip olması gerekir. E-ticaret sitelerinde sepet terk oranının yüksek olmasının sebeplerinin başında, ödeme sistemlerinin yetersizliği ve karmaşıklığı gelir. 

    


Bu yüzden kullanıcılara mobil ödeme seçeneklerinin yanı sıra pratik ve güvenilir sanal POS imkanı da sağlamalısınız. Bu konuda iPara’dan destek alabilirsiniz. Ayrıca iPara’nın tek tıkla ödeme ve kart saklama gibi çözümleri sayesinde de müşterilerinizin alışveriş deneyimlerini daha kolay hale getirebilirsiniz. 
Bu öneri ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız E-ticaret Siteleri İçin Marka Değerini Artırma İpuçları yazımıza geçebilirsiniz.