02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-ticaret Siteleri İçin Kurumsal Kimlik Oluşturma İpuçları | iPara

  •     
  •     
Blog
16.03.2021

E-ticaret Siteleri İçin Kurumsal Kimlik Oluşturma İpuçları | iPara

     

    

İnternetten satış yapan e-ticaret siteleri ya da firmaları için kurumsal kimlik, dikkat edilmesi ve üzerinde durulması gereken bir konudur. Bir firmanın köklerinin ne kadar sağlam olduğunu ifade eden kurumsal kimlik, sadık müşteri kitleleri edinmek ve ürünlerinize ya da hizmetlerinize olan güveni artırmak için de gereklidir.  

    

Bu sebeple her firmanın bir kurumsal kimlik sahibi olması gerekir. Marka bilinirliğine de etki eden bu kavram, özellikle pazardaki yeni firmalar açısından hayli önemlidir. Firmalar, kullanıcılar açısından bir kimliği ve kültürü tanımlar. Bu nedenle firmalar kurumsal kimliklerine yatırım yapmalıdır.

    

Bu yazımızda kurumsal kimlik oluşturmak için yapmanız gerekenlerden bahsedeceğiz. Haydi gelin, beraber inceleyelim.

    

Logo ve Sloganınızı Belirleyin

    

Kurumsal kimlik yaratırken dikkat etmeniz gereken hususların başında logo ve sloganınızı belirlemeniz geliyor. Logonuzun, firmanızın ruhunu ve vizyonunu yansıtması önemli. Bunun yanı sıra logonuz hedef kitlenize de hitap ediyor olmalı. Ayrıca logonuzu tasarım trendlerine göre tasarlamanızda ve yenilikçi olmanızda da fayda var. 

    

Firmanızın ruhunu yansıtan bir logo sonrasında ise hizmetlerinizi, işinizi ve vizyonunuzu yansıtacak bir slogan bulmanız gerekiyor. Sloganınızın kısa, akılda kalıcı ve özgün olmasına dikkat etmenizde de yarar var. 

    

Hedef Kitlenizi Oluşturun 

    

Firmanız için kurumsal kimlik çalışmaları yaparken hedef kitlenin önemi hayli büyüktür. Oluşturacağınız kimliğin hedef kitlenize hitap etmesi gerekir. O yüzden öncelikli olarak hedef kitlenizi ve müşteri profilinizi anlamalısınız. 

    

Görsel çalışmalarınız, reklam kampanyalarınız, iletişim diliniz ve yer alacağınız mecralar gibi birçok çalışma, hedef kitlenize göre şekillenecektir. Bu nedenle de hedef kitle analizi yapmalı ve hitap etmek istediğiniz kitle hakkında fikir sahibi olmalısınız.

    

İletişim Dilinizi Oturtun

    

Kurumsal kimliğinizi oluşturma aşamasında, kullanıcılarla iletişim kurarken nasıl bir dil kullanacağınızı da belirlemelisiniz. İletişim dilinizin tonu, reklam çalışmalarınızda ve diğer süreçlerde önemli olacaktır.

    

Firmanızın duruşuna, vizyonuna ve hitap ettiği kitleye göre sıcakkanlı, dostane bir dil tercih edebilirsiniz. Ancak hedef kitleniz orta yaş üstündeyse daha resmi bir dil tercih etmenizde yarar var. 

    

Marka Değerlerinizi Belirleyin ve Yayınlayın

    

Yaptığınız kurumsal kimlik çalışmalarının başarılı olabilmesi ve kullanıcıları etkileyebilmesi için marka değerlerinizi belirlemeniz ve yayınlanamız önemli bir detay. Bunun için de görünürlüğünüzü artırmanız ve sadık müşteriler edinmeniz gerekir.

    

Bunu yapmanızın yolları da hizmet kalitenizi artırmanızdan, kullanıcı deneyimini önemsemenizden ve müşteri profilinizi anlamanızdan geçer.

    

Süreklilik Sağlayın

    

Kurumsal kimliğinizi oluştururken yaptığınız tüm çalışmalarda süreklilik sağlamanız gerektiğini unutmamalısınız. O yüzden kullandığınız tüm mecralarda aynı mesajları vermeniz, aynı görsel dili kullanmanız ve iletişim dilinizin aynı standartta olması gerekir.

    

Bu nedenle kurumsal kimliğinizi sağlamak için yaptığınız tüm çalışmalarda bir bütünlük olması önemlidir.
Bu madde ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız E-ticaret Siteniz İçin Yapabileceğiniz Ücretsiz Tanıtım Çalışmaları yazımıza göz atabilirsiniz.