Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.
E-ticaret siteleri açısından kendi markalarını oluşturabilmek, değerlerini artırmak için gereklidir. Ayrıca bir marka oluşturmak, sadık müşteri kitleleri edinmeye yardımcı olurken ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır.
Marka değerinin yüksek olması ve yarattığınız markanın bilinir olması tüketiciler nezdinde oldukça önemlidir. Çünkü tüketiciler genellikle bir ürüne değil, bilindik bir markaya sahip olmak isterler.
Markalar tüketicilerin gözünde bir kimliği ve kültürü simgeledikleri için internetten satış yapan e-ticaret siteleri için de markalaşma stratejileri önemlidir. Bu nedenle bu yazımızda markalaşma rehberinden bahsedeceğiz ve bu süreçte yapabileceklerinizi inceleyeceğiz. Gelin, beraber göz atalım.
Hedef Kitlenizi Tanımlayın
Markanızı oluştururken öncelikli olarak hedef kitlenizi ve müşteri profilinizi belirlemelisiniz. Çünkü markanızın kurumsal renkleri, logo çalışması, sloganınız, diliniz ve reklam stratejileriniz, hizmet sunacağınız ya da ürünlerinizi ulaştıracağınız kitleye göre farklılık gösterecektir.
Bu nedenle önce hitap edeceğiniz hedef kitleyi ve müşteri profilinizi tanımlamanız, netleştirmeniz gerekir.
Kurumsal Renklerinizi Belirleyin
Markanızı oluştururken kullanacağınız renkleri doğru seçmelisiniz. Unutmamalısınız ki her renk farklı bir mesaj verir. Bu nedenle renklerin psikolojisinden yararlanmalısınız ve alanınızla ilgili duygusal bir algı yaratabilmelisiniz.
Kurumsal renklerinizi seçerken markanızın kimliğini, vizyonunu, kültürünü ve hedef kitlenizi göz önünde bulundurmalısınız.
Logo Tasarımınızı ve Sloganınızı Oluşturun
Bir marka yaratırken üzerinde özellikle durulması gereken noktalardan birisi logo tasarımı ve slogandır. Logo tasarımı; markanızın kimliğini ve imajını yansıtacağı için çok önemlidir. Sloganınız ise tüketicilere markanızın uzmanlık alanını gösterir ve akılda kalmanızı sağlar. Eğer yakalayıcı bir sloganınız olursa tüketicilerin aklında daha kolay yer edinirsiniz.
Bu nedenle tasarım ve slogan çalışmalarınızı yaparken hitap ettiğiniz kitleye dikkat etmeli ve özgün olmalısınız.
Kullanacağınız Fontları Seçin
Logo tasarımı ve slogan seçimlerinden sonra kurumsal bütünlüğünüzü tamamlaması için kullanacağınız fontları yani yazı karakterlerini de belirlemelisiniz. Örneğin daha dinamik ve genç bir kitleye hitap ediyorsanız modern yazı fontlarından yararlanabilirsiniz. Hedef kitleniz orta yaşın üzerindekiler ise daha klasik fontları tercih edebilirsiniz.
Ayrıca günümüzde trend olan fontlara da göz atarak seçiminizi ona göre yapmalısınız.
Dilinizi Oluşturun
Marka oluşturma sürecinde dikkat etmeniz gereken bir başka unsur da tüketicilere hitap edeceğiniz dili belirlemektir. Müşteri profiliniz, değerleriniz ve ürünleriniz doğrultusunda kimliğinizle uyumlu bir dil oluşturmalısınız. Diliniz arkadadaşça, bilgilendirici ya da profesyonel şekilde olabilir. Bunu belirledikten sonra da aynı tonu sürdürmelisiniz.
Sahip Olduğunuz Avantajları Öne Çıkarın
Markalaşma sürecinde kullanıcılara ne tür faydalar sağladığınızı belirtmeniz de oldukça kritik bir detaydır. Sahip olduğunuz avantajları ve rakiplerinizden ayrıldığınız noktaları doğru şekilde vurgularsanız tüketiciler ile daha kolay şekilde bağ kurabilirsiniz.
Marka algınızı oluşturabilmek için sunduğunuz çözümleri, ürünlerinizin kalitesini ve kültürünüzü etkili şekilde anlatıp markanızı hikayenizle bütünleştirmelisiniz.
Bu madde ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız E-ticaret Siteleri İçin Site Yönetim Taktikleri içeriğimize geçebilirsiniz.