Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.
Yapılan güncel araştırmalara göre dünya çapında 5.16 milyar mobil kullanıcı bulunuyor ve bu sayı dünya nüfusunun %66’sını oluşturuyor. Üstelik mobil kullanım oranları her geçen gün daha da artıyor.
Bu nedenle internetten satış yapan e-ticaret sitelerinin ya da firmalarının mobil site optimizasyonu yapması bir standart haline geldi. Artık kullanıcıların birçoğu online alışveriş sitelerini mobil cihazlarla ziyaret ediyor ve alışverişleri bu şekilde gerçekleştiriyor. Dolayısıyla siteniz mobil uyumlu değilse geri dönüşler olumsuz şekilde etkilenebilir ve performansınız düşebilir.
Bu yazımızda mobil site optimizasyonunda dikkat etmeniz gerekenlerden bahsedeceğiz. Maddeler halinde inceleyelim.
Kullanıcılara Kolay Bir Navigasyon Sunun
Mobil site optimizasyonu yapılırken dikkat edilmesi gereken hususların başında navigasyon kolaylığı geliyor. Kullanıcıların site üzerinde kolay bir şekilde gezinebilmeleri, ilgilendikleri kategorilere rahatça gidebilmeleri ve aradıkları ürünlere ulaşabilmeleri geri dönüşüm açısından hayati bir önem taşıyor.
Bu sebeple kullanıcıların işini kolaylaştıracak navigasyon seçeneği sunmanız gerekiyor. Mobil sitelerdeki menü çubuğu da çoğunlukla “hamburger menü” olarak ifade edilen ve alt alta 3 çizgi ile gösterilen açılıp kapanabilen tasarımlar olarak kullanılıyor.
Sayfalarınızın Uzunluğuna Dikkat Edin
Mobil site tasarımları bir sütun üzerinde yapılıyor ve sayfa içerikleri aşağı - yukarı kaydırılarak geziliyor. O yüzden mobil site optimizasyonu açısından sayfaların uzunluğu önem taşıyor. Eğer sayfa içerikleriniz çok uzun olursa kullanıcılar sayfanın tamamını görebilmek için sayfaları sürekli olarak aşağıya kaydırmak durumunda kalabilirler.
Bu da kullanıcı deneyimi açısından oldukça negatif bir sonuç doğurur. Bu nedenle sayfa içeriklerinizi çok uzatmamalısınız ve sayfalarınızın uzunluklarına dikkat etmelisiniz.
Font Tipine Özen Gösterin
Mobil site optimizasyonu yaparken kullandığınız font tipi ve büyüklüklerine de özen göstermelisiniz. Kullanıcıların mobil ya da akıllı cihazlarında yazıları olalabildiğince kolay okuması gerekiyor. Bu nedenle de göz yormayan, kolay okunabilen, sade fontları tercih etmelisiniz.
Görsel Boyutlandırma Yapın
Sitenizdeki görsellerin mobil cihazlara uyumlu olması mobil site optimizasyonu açısından önemli. O yüzden görsel boyutlandırmalarına dikkat etmelisiniz. Eğer sayfalarınızdaki görsellerin boyutları çok yüksek olursa mobil sayfalarınızın hızı yavaşlayabilir. Bu da kullanıcı deneyimini olumsuz yönde etkileyen bir unsurdur. Bu nedenle kullandığınız görselleri de mobil kullanıma uygun hale getirmelisiniz.
Form Kullanım Alanlarını Sadeleştirin
Mobil site optimizasyonu açısından sitenizdeki form alanlarını olabildiğince sade hale getirmelisiniz. Kullanıcılar mobil kullanım esnasında karşılarına uzun formlar çıkmasından hoşlanmazlar. Bu nedenle formlarınızın tasarımlarını basitleştirmeli ve kullanıcı dostu olmalısınız.
Ayrıca sitenizdeki gereksiz bannerları ya da yer kaplayan görselleri kaldırmanızda da yarar var. Buton, ikon gibi tasarımlarınızın da minimal ve kolay anlaşılabilir olması önemli.
Bu öneri ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak mobil sitelerle ilgili okumaya devam etmek istiyorsanız Responsive Tasarım Nedir? E-ticaret Siteleri İçin Avantajları Nelerdir? içeriğimize geçebilirsiniz.