02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-ticaret Siteleri İçin Ürün Fotoğraflarında Dikkat Edilmesi Gerekenler | iPara

  •     
  •     
Blog
14.09.2020

E-ticaret Siteleri İçin Ürün Fotoğraflarında Dikkat Edilmesi Gerekenler | iPara

     

    

Ürün fotoğrafları ve görselleri; e-ticaret siteleri açısından hayli önemli bir konu. Kullanıcıların satın alma kararlarını doğrudan etkileyen faktörlerden biri olan görseller, ürünleri öne çıkarmak ve tanıtmak için de gerekli. 

    

İnternetten satış yapan e-ticaret sitelerinin dikkat etmesi gereken unsurların başında gelen ürün görselleri, kimi zaman yanlış şekilde kullanılabiliyor. Görsellerin yanlış şekilde kullanılması ise e-ticaret sitelerinin marka değerine zarar veriyor ve online alışverişi tercih eden kullanıcıların başka sitelere yönelmesine yol açıyor. 

    

Bu nedenle bu yazımızda e-ticaret sitelerindeki ürün fotoğraflarında dikkat etmeniz gereken detaylardan bahsedeceğiz. Haydi gelin, maddeler halinde inceleyelim. 

    

Tek Bir Fotoğraf Kullanmamalısınız

    

E-ticaret sitelerinin sanal mağazalarında yapılan yanlışların başında, sergilenen bir ürüne dair tek bir fotoğraf kullanmak geliyor. Online alışverişi tercih eden kullanıcılar ürünlerle ilgili fikirlerinin çoğunu ürün fotoğraflarından alırlar. Bu yüzden bir ürünü tek bir açıdan göstermek oldukça yanlış bir yaklaşımdır.

    

Dolayısıyla sanal mağazanızdaki ürünlerle ilgili birden fazla fotoğraf kullanmalı ve kullanıcılara ürünle ilgili mümkün olduğunca fazla bilgi vermelisiniz. 

    

Düşük Çözünürlüklü Fotoğraflardan Kaçınmalısınız

    

E-ticaret sitesi yönetilirken sıklıkla yapılan yanlışlardan bir diğeri de düşük çözünürlüklü fotoğrafları kullanmaktır. Unutmamalısınız düşük çözünürlüklü fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarını olumsuz etkiler ve kullanıcıların ürünlerinize güven duymamasını sağlar.

    

Bu nedenle sitenizde satışta olan ürünlerin yüksek çözünürlükteki fotoğraflarını sergilemeli ve ürünlere dair ilgi çekici bir ortam yaratmalısınız. 

    

Ürün Fotoğraflarında Gölge Olmamalı 

    

Ürün çekimlerinizin yapılma aşamasında ışık kullanımı hayli önemli bir faktördür. Sanal mağazalarda sergilenecek ürün fotoğraflarının bir stüdyo ortamında ya da çok iyi aydınlatılmış bir alanda çekilmesi gerekir.

    

Eğer ürün fotoğraflarınızın üzerinde gölgeler varsa bu durum ürünler açısından oldukça olumsuz bir durumdur. Ürün fotoğraflarında gölge bulunması, profesyonellikten uzak olduğunuzu gösterir ve bu da kullanıcıların size karşı ilgisini yitirmesine sebep olabilir. 

    

Arka Plana Özen Göstermelisiniz

    

Ürün fotoğraflarında arka plan görünümü de oldukça önemlidir. Ürünü öne çıkaracak ve detayları gösterecek çekimlerde beyaz arka plan tercihinde bulunulabilir. Koyu arka plan tercihlerinde bulunmak, ürünlerinizin net ve belirgin bir şekilde görünmemesine sebep olabilir.

    

Bu nedenle ürün fotoğraf çekimini çok iyi aydınlatılmış bir ortamda, açık renkli arka fonlar kullanarak yapmanızda yarar vardır.

    

Pozlamaya Dikkat Edin 

    

E-ticaret sitesi için ürün fotoğrafı çekerken doğru pozlama hayli kritik bir detaydır. Pozlama teknik olarak sensöre düşen ışık miktarını ifade eder. Fotoğraf çekimi yapılırken pozlama doğru şekilde yapılmazsa fotoğraflar fazla aydınlık ya da karanlık olabilir. 

    

Bu sebeple ürün fotoğraflarınızdaki pozlamaya dikkat etmeli ve ürünlerinizin ideal ışığa sahip olmasını sağlamalısınız. Eğer ürün fotoğraflarınız karanlık olursa ürün detayları net bir şekilde görülmeyecektir. Ürün fotoğraflarınız çok aydınlık olursa da beyaz tonları patlayacaktır ve bu da ürününüzün kötü görünmesine yol açacaktır.

    

Tüm bu sorunların önüne geçmek için de profesyonel fotoğrafçılarla ürün fotoğrafı çekimi yapmayı tercih edebilirsiniz.
Bu önerimiz ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız E-ticaret Sitelerinde Promosyon Ürünlerle Satışlar Nasıl Artırılır? içeriğimize geçebilirsiniz.