02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-ticaret Siteleri İçin Yeni Nesil Pazarlama Yöntemleri | iPara

  •     
  •     
Blog
08.12.2020

E-ticaret Siteleri İçin Yeni Nesil Pazarlama Yöntemleri | iPara

     

    

E-ticaret Siteleri İçin Yeni Nesil Pazarlama Yöntemleri Nelerdir?

    

    

Online alışveriş sitelerinin ürünlerini ve hizmetlerini doğru profillere ulaştırabilmesi için yeni nesil pazarlama yöntemlerinden faydalanması gerekir. Özellikle günümüzde modern pazarlama stratejileri, markaların ya da firmaların hedef kitlelerine ulaşması adına oldukça önemlidir.

    

Ayrıca bu türdeki pazarlama çalışmaları, e-ticaret sitelerinin daha fazla geri dönüş almalarına da olanak sağlar. Güncel trendlerden ve modern yöntemlerden yararlanmak, rakiplerin önüne geçmek için de son derece yararlıdır.

    

Bu nedenle bu yazımızda internetten satış yapan firmaların kullanabileceği modern tanıtım çalışmalarından ve pazarlama yöntemlerinden bahsedeceğiz.

    

Video İçerikleri 

    

Yapılan araştırmalara göre kullanıcıların %96’sı bir ürün veya hizmet hakkında daha fazla bilgi edinmek için bir açıklayıcı video izliyor.  Bu sebeple de video içerikler modern pazarlama yöntemlerinin başında geliyor.

    

Ayrıca video içerikleri hem kullanıcıların ilgisini daha fazla çekiyor hem de diğer içerik türlerine göre daha fazla geri dönüş sağlıyor. O yüzden internetten satış yapan e-ticaret sitelerinin video üretimine ağırlık vermesi gerekiyor.

    

Sesli Aramalara Göre Optimizasyon 

    

Sesli arama sorgulamaları artık kullanıcılar tarafından sıkça kullanılmaya başlanan özellikler arasında sayılıyor. Akıllı cihazlar sayesinde tüketiciler sesli arama sorgulamaları yapıyorlar ve diledikleri ürünlere ya da hizmetlere bu şekilde ulaşmaya çalışıyorlar. 

    

Bu sebeple yeni nesil pazarlama çalışmaları yaparken web sitenizi ve de reklamlarınızı sesli arama sorgularına uyumlu hale getirmeniz gerekiyor. Ayrıca sitenizde ve dijital mecralarda yayımlanan reklamlarınızda Search Engine Optimization yani SEO çalışmalarınızı destekleyecek anahtar kelimeler kullanmanız da daha fazla trafik almanıza yardımcı olur. 

    

Canlı Destek Sistemi 

    

Modern pazarlama yöntemlerinden biri de sitenize entegre edeceğiniz canlı destek sistemidir. Canlı destek sistemleri sayesinde kullanıcılarla interaktif iletişim kurabilir ve onların ihtiyaçlarına hızlı bir şekilde yanıt verebilirsiniz. 

    

Böylece kullanıcıların satın alma kararlarını olumlu biçimde etkileyebilir ve müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz. Özellikle satış öncesinde desteğe ihtiyaç duyan kullanıcılara hızlı şekilde yardımcı olabilmek, onları online alışveriş yapmaya ikna etmek açısından oldukça yararlı olacaktır. 

    

Influencer Pazarlama 

    

Influencer marketing, markaların son yıllarda en çok kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Günümüzde hayli yaygın olan bu pazarlama yöntemi, yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak açısından yararlı.

    

Trend halini alan bu yöntem, tanınmış kişi ya da hesaplarla markanız ve ürünleriniz adına iş birlikleri yapmak üzerine kurulu. Ancak bu yaygın ve modern pazarlama biçiminden yararlanırken firmanızın konumu ile çalışmak istediğiniz influencer’ın aynı noktada kesişmesi oldukça önemli. 

    

Bu nedenle bir nevi marka elçiniz olacak influencer’ı seçerken hitap ettiği kitleyi, bilgi birikimini ya da uzmanlığını gözden geçirmeli ve ona göre içerikler üretmelisiniz. 
Bu madde ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız E-ticaret Sitenizde Menü Tasarımı ve Navigasyon Nasıl Olmalı? içeriğimize geçebilirsiniz.