Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.
Web sitelerindeki tasarım trendleri ve stilleri her yıl farklılık gösterir. Değişen tasarım trendleri ve güncel tarzlar da internetten satış yapan e-ticaret siteleri açısından oldukça önemlidir. Rekabetin hayli sert olduğu online alışveriş pazarında, trendleri takip etmek ve güncel kalmak da öne çıkmayı sağlar.
2021 yılı da yeni tasarım trendlerini beraberinde getiriyor. Özellikle kullanıcı deneyimini (user experience) ve etkileşimini artırmaya yönelik tasarımlar dikkat çekiyor. Ayrıca 2021 yılı içerisinde duygusal tasarımlar, fütüristik ögeler ve minimalist temalar da fark yaratıyor.
Bu yazımızda e-ticaret siteleri için 2021 tasarım trendlerine göz atacağız. Haydi gelin, 2021 yılında kendisini gösterecek web tasarım trendlerini beraber inceleyelim.
Artırılmış Kullanıcı Deneyimi (UX) İçin Karanlık Mod
Web sitelerinin sunduğu karanlık mod seçeneği yeni bir uygulama değil değil. Geçtiğimiz yıllarda birçok firma ve site, kullanıcılara karanlık mod seçeneğini sunmaya başladı. Ancak 2021 içerisinde karanlık mod seçeneği çok daha popüler olacak.
Gözü yormayan şık bir görünüme sahip karanlık mod, kullanıcıların gözde seçeneklerinden biri haline dönüşecek. Zaten YouTube, Instagram, Facebook gibi birçok ünlü sosyal platform da kullanıcılarına karanlık mod seçeneğini sunmaya başladı. Bu tarz özelleştirme seçenekleri, aynı zamanda bir interaktivite de sağlıyor ve kullanıcıların sadakatini artırıyor.
İzometrik Tasarım ve Fütüristik Detaylar
2021 yılı içerisinde nesnelerin en, boy ve yükseklik olmak üzere her üç düzleminin de eşit önemde tasvir edildiği izometrik tasarım teknikleri öne çıkacak. Ayrıca göz alıcı parlak renklerin kendisini hissettireceği web siteleri, kullanıcılarına fütüristik ögeler sunacak.
Özellikle parlak neon renk şemaları, web sitelerinin daha modern ve fütüristik görünmesini sağlayacak. Popüler web sitesi tasarımlarında da bu ögeler öne çıkacak.
Kalın Fontlar
Bu yıl sık sık kullanılacak web tasarım trendlerinden biri de kalın fontlar olacak. Özellikle akıllı cihazlarda kullanıcıların dikkatini çekmek ve farklılık yaratmak için kalın yazı fontlarına yer verilecek.
Kalın fontlar bazı markalar tarafından birkaç yıldır kullanılıyor, ancak 2021 içerisinde bir tasarım trendi olarak karşımıza daha çok çıkacak.
Duygusal Tasarım Ögeleri
Günümüzdeki tasarım yaklaşımlarında kullanıcılar ile duygusal bağ kurma arzusu dikkat çekiyor. Bu nedenle 2021 içerisinde el yazısı içeren ögelerin kullanımı da önemli ölçüde artacak.
Elle çizilen simgeler, yazılar ya da çizgi film illüstrasyonları kullanıcılara ilham vermeye yarıyor. O yüzden bu tarzdaki duygusal tasarım ögelerinin etkisi 2021 yılı içerisinde artacak.
Detaylı Ürün Fotoğrafları
E-ticaret siteleri ya da firmaları için bu senenin önemli konularından bir tanesi de detaylı ürün fotoğrafları. Tüketicilerin online alışveriş alışkanlıklarını artırması sebebiyle ürün fotoğraflarının değeri de artıyor.
Artık kullanıcılar alacakları ürünün en büyük ve yüksek çözünürlüklü halini görmek istiyor. Bu nedenle kullanıcıları ikna edebilmek için ürünlerinizin farklı açılardan fotoğraflarını çekmeli ve kullanıcılara teslim edilecek paket içeriğini görsellerle doğru şekilde anlatmalısınız.
Bu madde ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız E-ticaret Sitenizde Menü Tasarımı ve Navigasyon Nasıl Olmalı? yazımıza geçebilirsiniz.