02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-ticaret Sitelerinde Promosyon Ürünlerle Satışlar Nasıl Artırılır?

  •     
  •     
E-Ticarete Giriş
11.08.2020

E-ticaret Sitelerinde Promosyon Ürünlerle Satışlar Nasıl Artırılır?

     

    

İnternetten satış yapan e-ticaret firmaları ya da markaları açısından promosyon ürünler, yeni kullanıcılara ulaşmak ve farklı müşterilerin ilgisini çekmek açısından oldukça yararlıdır.

    

Promosyon ürünleri ile kullanıcılara çeşitli kampanyalar sunmak hem kısa hem de uzun vadede yararlanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridir. Ayrıca bu yöntem hem geleneksel ticarette hem de çevrim içi – online alışverişte kullanılır. 

    

Ayrıca promosyon ürünlerin her biri farklı amaçlarla kullanılabilir ve firmanıza farklı geri dönüşler sağlayabilir. Bu nedenle bu yazımızda e-ticaret siteleri için promosyon ürünleri ile satışları artırma yöntemlerinden bahsedeceğiz. Haydi gelin, başlayalım. 

    

Ön Satış İndirimleri

    

Promosyon ürünleri bir talep yaratmak için kullanabilirsiniz ve ön satış kampanyaları düzenleyerek ürüne olan ilgiyi artırabilirsiniz. Ayrıca satacağınız promosyon ürünlerine dair özel indirimler de uygulayabilirsiniz.

    

Ön satışlarda indirim uygulamak, kullanıcılarda aciliyet hissi uyandırabilir. Böylece ürünlerinize karşı daha hızlı eyleme geçip satın alma isteği duyabilirler. 

    

İlk Siparişe Özel İndirimler

    

Sitenizde yapacağınız promosyon çalışmaları doğrultusunda siteniz üzerinden ilk kez online alışveriş yapacak olan kullanıcılara yönelik indirim kampanyaları düzenleyebilirsiniz. Sunacağınız indirimler için de ilk siparişe özel olarak tanımlanan bir kupon kodu hazırlayabilirsiniz ve sitenizden ilk kez alışveriş yapanlara belli oranda bir indirim tanımlayabilirsiniz.

    

Böylece sitenizi ziyaret eden kullanıcıları müşteriniz haline getirebilir ve müşteri profilinizi geliştirebilirsiniz.

    

Çoklu Ürün Satışlarına Özel İndirimler 

    

Stok fazlası ürünleriniz için uygulayabileceğiniz yöntemlerden bir tanesi de çoklu ürün satışlarına yönelik indirimler sunmaktır. Örneğin kullanıcılara “2 alana 1 bedava” ya da “2 alana bir ürün indirimli” şeklinde kampanyalar düzenleyebilirsiniz. 

    

Bu tür kampanyaları özellikle hızlı şekilde tüketilmesini istediğiniz ya da ortalama satış tutarını artırmak istediğiniz ürünlerinizde uygulayabilirsiniz.

    

Zaman Sınırlaması Olan Promosyonlar 

    

Zaman limitli olan ve sadece belli bir süre için geçerli olan kampanyalar da ürün tanıtımları için oldukça etkilidir. Bu tür kampanyalar düzenlerken e-ticaret sitenizin açılış sayfasına ya da ürün sayfalarında geri sayım sayaçları koyabilirsiniz. Bu durumu da sosyal medya reklamları aracılığıyla duyurabilirsiniz. 

    

Böylece kullanıcıları bir aciliyet hissine yönlendirebilir ve ürünlerinize talep yaratabilirsiniz. Kullanıcılar internet üzerinden bu fırsatları ya da indirim avantajlarını kaçırmamak için daha hızlı şekilde eyleme geçebilirler. 

    

Tatil ve Özel Gün İndirimleri

    

Promosyonlu ürünlerin ve bu ürünlere bağlı kampanyaların öne çıkarılması gereken dönemler arasında resmi tatiller ve özel günler yer alır. Sevgililer Günü, Anneler Günü, Babalar Günü, yılbaşı dönemleri ya da farklı özel zamanlarda satışları artırmak için kampanyalar düzenlenmesi gerekir.

    

Ancak bu kampanyaları düzenlerken dikkat edilmesi gereken en önemli nokta, o özel zamana göre bir tema ve konsept yaratabilmektir. Dolayısıyla siz de bu tür dönemlerde özel hediye rehberleri hazırlayabilir ve promosyonlu ürünlerinizi ön plana çıkarabilirsiniz.

    

Yazımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız İtibar Yönetiminde E-ticaret Firmalarının Dikkat Etmesi Gerekenler içeriğimize geçebilirsiniz.