02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-ticaret Siteniz İçin Yapabileceğiniz Ücretsiz Tanıtım Çalışmaları

  •     
  •     
Blog
15.02.2021

E-ticaret Siteniz İçin Yapabileceğiniz Ücretsiz Tanıtım Çalışmaları

     

    

İnternetten satış yapan e-ticaret siteleri ya da firmaları açısından tanıtım çalışmaları yapmak, dijitalde rekabetin arttığı bu dönemde oldukça önemlidir. Bu sayede ürünlerinizin ya da hizmetlerinizin yeni kullanıcılara ve farklı müşterilere ulaşmasını sağlayabilirsiniz. 

    

Ancak unutmamalısınız ki bütçe ayırdığınız dijital pazarlama çalışmalarının yanı sıra ücretsiz yöntemlerden de yararlanmalısınız. Yararlanabileceğiniz bu ücretsiz yöntemler sayesinde sitenize organik şekilde trafik çekebilir, takipçi sayınızı artırabilir ve satış oranlarınızı yükseltebilirsiniz. 

    

Ayrıca bütçe ayırdığınız reklamlar daha hızlı bir şekilde geri dönüşüm sağlasa da sürekli değildir. Bu nedenle de ücretsiz pazarlama yöntemlerinden faydalanmalısınız. Bu yazımızda yararlanabileceğiniz ücretsiz çalışmalardan bahsedeceğiz. Maddeler halinde inceleyelim.

    

Youtube İçin Videolar Hazırlayın 

    

Yapabileceğiniz ücretsiz tanıtım çalışmalarının başında, video pazarlaması geliyor. Yapılan araştırmalara göre kullanıcıların %84’ü, bir markanın videosunu izleyerek bir ürün veya hizmet satın almaya ikna olduklarını belirtiyor. 

    

Bu sebeple online alışveriş imkanı sağlayan e-ticaret siteleri açısından video içerikleri oldukça önemli. Özellikle Youtube için hazırlayacağınız videolar ile ürünlerinizi ve hizmetlerinizi daha geniş kitlelere tanıtma şansına sahip olabilirsiniz. 

    

Reklam vermeden videolarınızın izlenmesini sağlamak istiyorsanız kullanıcıların sorgularını iyi gözlemlemelisiniz. Ayrıca bu tür video içeriklerinizde bilgilendirici olduğunuz kadar eğlendirici de olabilirsiniz ve firmanız için ilgi çekici, pozitif bir imaj yaratabilirsiniz. 

    

SEO Çalışmalarına Önem Verin  

    

Özgün adı Search Engine Optimization olan ve Türkçede Arama Motoru Optimizasyonu olarak kullanılan SEO, internetten satış yapan e-ticaret siteleri açısından oldukça önemli ve üstünde durulması gereken bir kavram. 

    

Yapılan araştırmalar, kullanıcıların yarısına yakınının online alışverişe Google aramasıyla başladığını gösteriyor. O yüzden doğru anahtar kelimelere göre sitenizi güncellerseniz aramalarda ön plana çıkabilir ve sitenize yoğun bir şekilde trafik çekebilirsiniz. 

    

Ayrıca aramalarda üst sıralarda yer alarak marka bilinirliğinizi de artırabilirsiniz. Ancak SEO çalışmalarının uzun vadeli çalışmalar olduğunu unutmamalısınız. O yüzden bu çalışmaların kısa vadeli olarak düşünmemeniz gerekir.

    

İçerik Pazarlama Çalışmalarından Yararlanın

    

İnternetten satış yapan e-ticaret sitelerinin yararlanabileceği bir başka tanıtım çalışması da content marketing ya da Türkçe haliyle içerik pazarlaması. Siteniz için nitelikli içerik üretmek ve pazarlama stratejisinde bu pazarlama yöntemine uygun içeriklere yer vermek, günümüzde online alışverişi tercih eden kullanıcılarla etkileşime geçmenin en etkili yollarından. 

    

Ayrıca içerik pazarlamasını bir SEO çalışması olarak da kabul edebilirsiniz. Siteniz için üreteceğiniz içeriklerle arama motorlarındaki aramalarda üst sıralara çıkabilir ve daha görünür olabilirsiniz. 

    

E-posta Pazarlamadan Faydalanın 

    

E-mail marketing ya da e-posta pazarlama, klasik bir dijital pazarlama aracı olmasına rağmen önemini yitirmiş değil. Bu pazarlama yöntemi, doğru stratejilerle yürütüldüğünde hedef kitle ile doğrudan iletişim imkanı sunar ve oldukça verimli olur, yüksek getiri sağlar. Özellikle e-ticaret siteleri ve internetten satış yapan markalar açısından da fark yaratır. 

    

Ancak e-posta pazarlamasından faydalanırken e-postaların doğru zamanda gönderilmesi, segmentasyon yapılması ve her kullanıcıya aynı e-postanın gönderilmemesi ve içeriklerin de olabildiğince kısa olması gibi konulara dikkat edilmesi gerekir. 
Bu öneri ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Viral Pazarlama Nedir: Viral İçeriklerin Özellikleri Nelerdir? yazımıza geçebilirsiniz.