02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-ticaret Sitenizde Menü Tasarımı Nasıl Olmalı? | iPara

  •     
  •     
Blog
30.10.2020

E-ticaret Sitenizde Menü Tasarımı Nasıl Olmalı? | iPara

     

    

İnternetten satış yapan e-ticaret sitelerinin başarılı olabilmek için belirli tasarım ilkelerine sahip olması gerekir. Bu ilkeler de kullanıcı deneyimi, güvenlik, mobil cihazlara uyumluluk gibi alt başlıklara ayrılır. Bu alt başlıklar arasında yer alan kolay navigasyon ve menü tasarımı da üzerinde durulması gereken hayli önemli konulardır. 

    

Online alışveriş sitelerindeki menü tasarımı ve navigasyon, kullanıcıların aradıkları ürün ya da hizmete ulaşmasına yardımcı olur. Bu sebeple bu 2 nokta, site içi aramaları kolaylaştırmak ve web tasarımı açısından kritik detaylardır. 

    

Üstüne iyi şekilde düşünülmemiş bir navigasyon ve karmaşık menü tasarımı, sitedeki geri dönüşümleri olumsuz etkiler. Bu nedenle bu yazımızda menü tasarımı ve navigasyonu ile ilgili ipuçları vereceğiz. Haydi gelin, beraber inceleyelim. 

    

Font Türü ve Boyutlarına Dikkat Edin

    

Menü tasarımı yaparken font türü ve karakter boyutlarına öncelikli olarak dikkat etmelisiniz. Kullanıcılar tarafından menü içeriğinizin kolay bir şekilde okunabilmesi gerekir. Bu nedenle de seçtiğiniz yazı tipleri önemlidir. 

    

Font seçimi yaparken iç içe geçen yazı karakterlerini kullanmamaya özen göstermelisiniz. Menünüzdeki metinlerin kullanıcılar tarafından ilk bakışta anlaşılması gerekir. Bu sebeple seçtiğiniz fontların boyutları da önemlidir.

    

Ana Kategorileri Öne Çıkarın

    

E-ticaret sitenizin menü kısmının üst tarafında ana kategorilerinizi çıkarmanız da kullanıcı deneyimi açısından yararlıdır. Kullanıcılara ana kategoriler üzerinden, içeriklerinizin ne ile ilgili olduklarını göstermelisiniz. 

    

Ana kategoriler sayesinde tüketicilere ürünlerinizin ya da hizmetlerinizin ne olduğunu ilk bakışta ifade edebilirsiniz. Böylece tüketiciler web sitesinde ilgilendikleri ürün gruplarına yönelebilirler ve daha hızlı şekilde satın almaya karar verebilirler. 

    

Alt Kategorileri Listeleyin 

    

Menü tasarımı yaparken ana kategorilerin altında yer alan menüler oluşturmalısınız ve alt kategorilerinizi de listelemelisiniz. Ana kategori içerisinde birçok farklı alt kategori oluşabilir. Bu nedenle kullanıcılara daha rahat bir navigasyon sağlamak adına alt kategorilerinizi de düzenlemelisiniz. 

    

Bu şekilde alt kategorilerinizi düzenlerseniz kullanıcılar daha hızlı bir şekilde aradıkları ürünlere ulaşabilirler.

    

Arama Kutunuz Belli Olsun 

    

Web site menü tasarımı yapılırken arama kutusunu (search box) ya da arama çubuğunu kullanacağınız alanı iyi seçmelisiniz. Özellikle kullanıcılar e-ticaret sitelerinde ürünlerle ilgili arama yapmak isterler. O yüzden arama kutusunu rahatça görebilmeleri gerekir.

    

Bu nedenle arama kutusunu menü üzerinde ve sitenin giriş bölümünde konumlandırmanızda yarar vardır. 

    

Mobil Navigasyona Özen Gösterin 

    

Günümüzde mobil kullanım giderek daha yaygın bir hal alıyor. Bu nedenle menü tasarımı yaparken mobil site görünüm ve kullanımını da göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Ancak mobil cihazlarda çoğunlukla tasarım tek bir sütun odağında yapılır. Bu nedenle de tüm menüyü tek sütunda göstermeniz mümkün olmaz. 

    

Bu yüzden mobile uygun tasarımlarda menü, ekranın sağ ya da solundan kaydırılarak gösterilir. Burada ana kategorileriniz ve alt kategorilerinizi sıralayabilirsiniz. 
Bu öneri ile beraber yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Blog Açmak E-ticaret Siteleri İçin Neden Önemlidir? içeriğimize geçebilirsiniz.