02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-ticaret Sitenizi Black Friday’e Nasıl Hazırlamalısınız? | iPara

  •     
  •     
Blog
01.11.2020

E-ticaret Sitenizi Black Friday’e Nasıl Hazırlamalısınız? | iPara

     

    

Black Friday ya da Türkçe kullanımıyla Kara Cuma, tüketicileri yakından ilgilendiren bir alışveriş günü. Tarihte ilk defa 1961 yılında gazetelerde “Black Friday” ismiyle ABD'de ortaya çıkan bu kavram, tüketicilerin ilgisini yoğun şekilde çekti ve zamanla tüm dünyaya yayıldı.

    

1980 ve 1990'li yıllarda fiziki mağazalarda yaşanan yoğunluklar ise günümüzde online alışveriş yani e-ticaret sitelerinde yaşanıyor. Bu nedenle internetten satış yapan firmaların, kullanıcıların ilgisini çekmek ve geri dönüşleri artırabilmek için bu döneme hazırlıklı olması gerekiyor.

    

Bu yazımızda e-ticarette Black Friday dönemi için yapmanız gereken hazırlıklardan bahsedeceğiz. Gelin, maddeler halinde inceleyelim. 

    

Ürünlerinizi Hazır Hale Getirin

    

Tüketiciler Black Friday döneminde oldukça aktif olduğu için satışa sunacağınız ve indirim uygulayacağınız ürünleri önceden belirlemelisiniz. Black Friday’de indirim ve kampanya yapacağınız ürünleri önceden belirlerseniz fiyat politikalarınızı ve kâr oranlarınızı da ideal seviyeye çekebilirsiniz.

    

Ayrıca sitenizdeki tüm ürünlerde geçerli bir indirim uygulayabilirsiniz ya da kategorilere göre sadece belli ürünlerde indirim belirleyebilirsiniz. Black Friday’de satışları artırmak için bu çalışmayı yapıp ürünlerinizi hazır hale getirmelisiniz.

    

Stoklarınızı Kontrol Edin 

    

Black Friday döneminde en çok yaşanılan sorunların başında stoklardaki ürünlerin tükenmesi gelir. Bu nedenle Black Friday kampanyaları başlamadan önce ürün stoklarınızı gözden geçirmelisiniz. Gerekiyorsa Black Friday’de çok satan ürünleriniz için stoklarınıza eklemeler yapmalısınız. 

    

Black Friday’de stok yönetimini iyi yapmanız, kullanıcıların mağdur olmamasını sağlar. Bu da hem ilerisi için sadık müşteriler kazanmanızı sağlar hem de geri dönüş oranlarınıza olumlu yansır. 

    

Sitenize Bakım Yapın 

    

Black Friday^de online alışveriş arttığı için sitenizde bir yoğunluk oluşabilir. Sitenizin altyapısının da bu yoğunluğu kaldırabilmesi gerekir. Özellikle sanal mağazanız bu tür satış dönemlerinde sorunsuz bir şekilde çalışıyor olmalıdır. 

    

Bu sebeple Black Friday öncesinde sitenizin hızını ve yönlendirme linklerini mutlaka test edin. Ayrıca sitenizde Black Friday landing page bölümü yani özel bir açılış sayfası da bulunmalıdır.

    

Reklam Çalışmalarına Odaklanın

    

Bu tür dönemlerde firmalar arasında rekabet düzeyi arttığı için arama motorları ya da sosyal medyada vereceğiniz reklamlar oldukça kritik. O yüzden sosyal mecralarda çıkacağınız Black Friday reklamlarını, Google Adwords çalışmalarınızı ve anahtar kelime seçimlerinizi önceden planlamanızda yarar var. 

    

Ayrıca ayıracağınız reklam ve pazarlama bütçesini de iyi ayarlamalı ve reklam planlamanızı bu bütçe doğrultusunda yönetmelisiniz. Tabii reklam çalışmalarınızı yaparken hedef kitlenizi detaylı şekilde belirlemeyi ve reklamlarınızı farklı içerik türlerinde oluşturmayı ihmal etmeyin.

    

Ödeme Sistemlerinde Alternatif Sağlayın

    

Bu tür özel zamanlar yılın en çok satış yapılan dönemlerinden olduğu için sitenizin hızlı ve kolay ödeme imkanlarına sahip olması gerekir. Unutmamalısınız ki e-ticaret sitelerinde sepet terk oranının yüksek olmasının sebeplerinin başında, ödeme sistemlerinin yetersizliği ve karmaşıklığı gelir. 

    

Bu nedenle kullanıcılara mobil ödeme seçeneklerinin yanı sıra pratik ve güvenilir sanal POS imkanı da sağlamalısınız. Bu konuda iPara’dan destek alabilirsiniz. Ayrıca iPara’nın tek tıkla ödeme ve kart saklama gibi çözümleri sayesinde de müşterilerinizin alışveriş deneyimlerini kolaylaştırabilirsiniz. 
Bu madde ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Online Alışverişte Öne Çıkmanızı Sağlayacak Trend Arama Yöntemleri başlıklı içeriğimize geçebilirsiniz.