Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.
Artık dijital bir çağda yaşıyoruz ve bu dijital dönüşüm hayatımızın her alanında etkisini hissettiriyor. Hız ile özdeşleşen bu bu teknoloji çağı; üretim, lojistik, iletişim gibi alanlarda da kendisini belirgin şekilde gösteriyor.
Bu gelişim ve dönüşüm neticesinde internetten satış yapan e-ticaret siteleri de giderek büyüyor ve yeni nesil pazarlama yöntemleri ortaya çıkıyor. Agile marketing kavramı da bu yeni pazarlama biçimlerinden biri olarak dikkat çekiyor.
Bu nedenle bu yazımızda agile marketing kavramını inceleyeceğiz ve faydalarından bahsedeceğiz. Gelin, beraber inceleyelim.
Agile Marketing: Ezber Bozan Bir Anlayış
Agile marketing ya da Türkçesiyle “çevik pazarlama” kavramı ilk defa 1970'li yıllarda bir proje yönetim şekli olarak ortaya çıktı. Fakat bu kavram asıl 2010'lu yıllarda pazarlama literatürüne dahil oldu ve günümüzdeki halini aldı.
Yazılım geliştirme konusundaki ezberleri bozan ve yeni nesil çalışma ilkeleri ortaya koyan bu kavram, kullanıcılara en iyi değeri en kısa yoldan sunmayı hedefleyen bir stratejidir. Agile marketing içerisinde projeler, organizasyonlar, görevler ya da iş ile ilgili eylemlerin tamamı bir iş birliği ile yürütülür.
Bir manifestoya da sahip olan bu kavramın temelinde müşteri odaklı iş birlikleri, uyarlanabilir kampanyalar, esnek planlama, değişime yanıt verebilmek gibi başlıklar bulunur. Ayrıca bu yeni nesil pazarlama stratejisi, müşteri temelli bir anlayışı benimser.
Sürekli değişen kullanıcı dinamiğini anlamaya çalışan agile marketing içerisinde sayısal verilere odaklanılır ve uzun vadeli kampanyalar düzenlenir. Böylece kullanıcıların eylemleri anlaşılmaya ve test edilmeye çalışılır.
Peki, agile pazarlama stratejisinin online alışveriş sitelerine faydaları neler?
Agile Marketing’in E-ticaret Sitelerine Faydaları
Agile marketing kavramı hıza, değişime ve müşteriye odaklanan bir strateji bütünü olduğu için e-ticaret siteleri açısından oldukça faydalıdır. E-ticaret içerisindeki değişimi ve dönüşümü göz önünde bulundurduğumuzda online alışveriş sitelerinin agile marketing'e entegre olması gerekir.
Öncelikle e-ticaret siteleri agile marketing sayesinde sayısal verilere dayanan ve test edilen adımlar attıkları için uzun vadede kazançlı olurlar. Ayrıca ROI (Return on Investment) ya da “Yatırım Getirisi” de net şekilde ölçülebilir.
E-ticaret sitelerinin ölçümlemesi gereken en önemli metriklerden biri olan ROI, yaptığınız yatırımın size ne şekilde geri dönüşüm sağladığını ifade eder. Bu sayede yatırımların sürdürülebilirliği ölçülebilir.
Ayrıca agile marketing sayesinde kullanıcı deneyimi geliştirilebilir ve verimlilik artırılabilir. Değişime ve yeniliğe açık bir strateji olduğu için de firmanız esneklik kazanabilir. Süreç belli bir düzen içinde sürekli test edildiği için de firmalar adım adım büyüme imkanı kazanır. Deneme yanılma yöntemleri ile başarılı bir sonuca ulaşılabilir.
Bu noktada yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Backlink Nedir: E-ticaret Siteleri İçin Backlink Kazanmanın Faydaları başlıklı yazımıza geçebilirsiniz.