02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

CrazyEgg, Hootsuite ve Daha Fazlası: E-Ticarette Satışları Artırmak İçin Kullanabileceğiniz Araçlar Neler?

  •     
  •     
Blog
16.03.2022

CrazyEgg, Hootsuite ve Daha Fazlası: E-Ticarette Satışları Artırmak İçin Kullanabileceğiniz Araçlar Neler?

     

    

E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz sayısız araç mevcut. Bu araçlar sayesinde ürün veya hizmetinizi pazarlamak için ihtiyacınız olacak birçok işlemi yapabilirsiniz. Böylece sitenizi kullanıcıların görebileceği üst sıralara taşıyabilir, markanızın bilinirliğini ve satışlarınızı artırabilir, e-ticaret sektöründe başarı elde edebilirsiniz. 

    

Biz de buradan yola çıkarak sosyal medya pazarlaması araçlarından içerik pazarlaması araçlarına, e-mail pazarlama araçlarından web analizi araçlarına kadar kullanabileceğiniz ve e-ticaret sektöründe farkınızı yaratmanıza destek olacak bazı öne çıkan e-ticaret araçlarını derledik. O halde şimdi, e-ticarette satışları artırmak i̇çin kullanılabilecek araçları inceleyelim.

    
  • HubSpot
    

Küçükten büyüğe her türlü e-ticaret işletmesinin kullanabileceği HubSpot, content management system (CSM) yani içerik yönetim sistemi platformudur. Markanızın hedef kitlesi için web sitenizi, ürün sayfalarınızı hazırlamanızı sağlar. Kısaca HubSpot, özel kodlar veya sayfa düzenleyiciler olmadan web sayfalarınızı yaratmanıza olanak tanır. Ayrıca daha güçlü bir site oluşturmak için HubSpot’a entegre edebileceğiniz Canva, Slack gibi uygulamalar da size destek olabilir.

    
  • CrazyEgg
    

CrazyEgg, e-ticarette sıklıkla kullanılan web analizi araçlarından biridir. Kullanıcıların web sitenizde hangi alanlara daha çok tıkladığı, dolayısıyla sitenizde hangi alanları geliştirmeniz gerektiği konusunda size ısı haritasıyla ipuçları verir. Ayrıca siteniz için bulduğunuz fikirler üzerine A/B testi yapmanıza ve kullanıcıların hangi fikri daha çok tercih ettiğini öğrenmenize olanak sağlar. Bu sayede sitenizin performansını çok yakından takip edebilirsiniz. 

    
  • Mailchimp
    

E-ticarette satışları arttırmak için e-mail pazarlama önemli pazarlama yöntemlerinden biridir. Mailchimp platformu ise e-posta pazarlamada kullanabileceğiniz; müşterileriniz için bültenler, otomatik kampanyalar, reklamlar, sosyal medya gönderileri, kartpostallar oluşturmanıza fırsat veren bir araçtır. Ayrıca alan adından web sitesi oluşturmanıza kadar daha birçok işlevsel eklentiye de sahiptir.

    
  • Hootsuite
    

Ürün satışını ve marka bilinirliğini artırmak için kullanılan etkili pazarlama çalışmalarından biri de sosyal medya pazarlamadır. Hootsuite platformu da paylaşımlarınızı birden çok kanalla oluşturmanızı, paylaşmanızı, planlamanızı ve yönetmenizi sağlayan bir sosyal medya yönetimi uygulamasıdır. 

    

Bu sayede zaman kaybetmeden ve fazla efor sarf etmeden sosyal medya hesaplarınızda güncel kalabilir, sosyal medya pazarlamasındaki performansınızı takip edebilirsiniz.

    
  • Google Analytics (GA)
    

Google Analytics, SEO çalışmalarının yapıldığı ve site trafiğini analiz etmeye yardımcı olan, Google’ın ücretsiz olarak sunduğu bir araçtır. GA sayesinde alabileceğiniz hizmetleri şöyle sıralayalım:

    
  • Bounce rate yani kullanıcıların bir işlem yapmadan sitenizden çıkma oranı gibi önemli trafik odaklı bilgilerin analizini yapma
  • Markanızın hedef kitlesinin yaşı, cinsiyeti, ilgi alanları gibi dataları öğrenme ve hedef kitlenizi bu sayede daha iyi tanıma  
  • Web sitenizin performans analizini ve sitenize trafik çekme konusunda dijital trafik raporlamasını yapma
    
  • Magento
    

E-ticarette kullanılabilecek araçlardan bir tanesi de Adobe tarafından sunulan Magento yazılımıdır. Kullanıcılara iyi bir müşteri deneyimi sunmak, satışları artırmak, kullanıcı odaklı bir site oluşturmak Magento’nun sunduğu hizmetlerden sadece bazılarıdır. Üstelik sitenizin açılma hızını optimize etmek için de otomatik olarak önbellekleme yapar. Sitenizin hızının artması ise kullanıcı deneyimini artırırken bounce rate oranını azaltmaya destek olur. 

    

Web sitenizin kullanıcı odaklı tasarıma sahip olması, markanızın müşteri kitlesine uygun ürün ve hizmet sunması, tanınırlığı, sonuç olarak kârınızın artması e-ticaret araçlarıyla mümkün. Bu nedenle markanızın kullandığı pazarlama kanallarına ve büyüklüğüne uygun olarak e-ticaret araçlarını keşfetmeniz ve onlardan yararlanmanız, sektördeki başarınız için oldukça önemli.

    

Bu madde ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek isterseniz “Web Sitenizin Açılma Hızını Arttırabilecek 6 Çözüm” başlıklı yazımıza geçebilirsiniz.