02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-ticaret Sitelerinin Hedef Kitle Seçerken Dikkat Etmesi Gerekenler

  •     
  •     
Blog
18.08.2021

E-ticaret Sitelerinin Hedef Kitle Seçerken Dikkat Etmesi Gerekenler

     

    

İnternetten satış yapan e-ticaret siteleri ya da online alışveriş platformları için hedef kitle analizini doğru şekilde yapmak oldukça kritik. Çünkü hedef kitlenizi doğru şekilde seçemezseniz ürünlerinizi ya da hizmetlerinizi sizin için doğru olan tüketici profiline ulaştıramazsınız. Bu da firmanızın devamlılığı açısından bir sorun yaratır. 

    

O yüzden pazarlama çalışmalarınızın performansını ve sitenizin dönüşüm oranını artırmak için doğru hedef kitleye ulaşmanız hayati önem taşır. Her sektörün ve firmanın hitap ettiği hedef kitle farklı olsa da hedef kitle seçerken dikkat edilmesi gereken benzerlikler mevcuttur.

    

Bu nedenle bu yazımızda hedef kitle seçerken dikkat edilmesi gereken hususlardan bahsedeceğiz. Gelin, maddeler halinde inceleyelim. 

    

Rakip Analizleri Yapın

    

Hedef kitle seçerken sektörde rakip olduğunuz firmaları iyi analiz etmelisiniz. Bu nedenle rakip firmaların müşteri profillerini, reklam kampanyalarını kimlere yönelik ve nasıl hazırladıklarını, kullanıcılara ne gibi fırsatlar sunduklarını, iletişim dillerini ve takipçi profillerini mutlaka araştırmalısınız.

    

Aynı sektörde yer aldığınız için rakiplerinizin hedef kitlesi sizin de ulaşmak istediğiniz kitle olabilir.

    

Müşteri Profili Oluşturun

    

Hedef kitlenizi seçerken müşteri profilinizi oldukça detaylı bir şekilde oluşturmalısınız. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızı, oluşturacağınız bu profile uygun şekilde gerçekleştireceğiniz için bu oldukça önemlidir.

    

Müşteri profilinizi oluştururken yaş, cinsiyet, yaşadıkları yer, ilgi alanları, online alışveriş alışkanlıkları, gelir durumları ve hangi sosyal medya mecralarında aktif oldukları gibi kriterlere özellikle dikkat etmelisiniz. 

    

Verilerden Yararlanın

    

Hedef kitlenizi seçerken ve müşteri profilinizi tanımlarken mümkün olduğunca veri toplamalısınız. Bunun için sokak anketleri ile kullanıcılara ulaşabilirsiniz, sosyal medya üzerinden anketler yapabilirsiniz veya e-postalar ile mevcut müşterilerinizden veri toplayabilirsiniz. 

    

Bunun yanı sıra Google Analytics üzerinden de e-ticaret sitenizi ve online alışveriş platformunuzu ziyaret eden kullanıcılarla ilgili verilere ulaşabilirsiniz. 

    

Ürünlerinizin veya Hizmetlerinizin Hangi Sorunu Çözdüğünü Belirleyin

    

Hedef kitlenizi seçerken ürünlerinizin ve hizmetlerinizin, kullanıcıların hangi sorunlarını çözdüğünü tespit etmeniz gerekir. Böylece ideal müşteri kitlenize ulaşmak için ürünlerinizden ve hizmetlerinizden yola çıkmış olursunuz. Ürünleriniz ya da hizmetleriniz hangi kullanıcılara daha uygun, onlara nasıl faydalar sunuyor ve günlük hayatlarına nasıl bir kolaylık sağlıyor?

    

Bu soruların cevaplarını verdiğinizde, nasıl bir hedef kitleye hitap etmeniz gerektiğini de daha iyi anlamış olursunuz.

    

Kullanacağınız Sosyal Ağlara ve Dijital Mecralara Karar Verin 

    

Sizin için en uygun ve doğru hedef kitleye ulaşabilmek için tüketicilere nasıl ve nerede ulaşacağınıza da karar vermelisiniz. Bunun için ideal hedef kitlenizin hangi sosyal ağlarda ve dijital mecralarda aktif olduğunu belirlemelisiniz. 

    

Bu nedenle sosyal medya reklamları, Google reklam kampanyaları, influencer pazarlama çalışmaları gibi pazarlama çalışmaları yapmalısınız ve hedef kitlenize en iyi şekilde nasıl ulaşabileceğinizi görmelisiniz. 

    

Bu öneri ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Agile Marketing’in E-ticaret Siteleri Açısından Faydaları yazımıza geçebilirsiniz.