02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-Ticaret Siteniz İçin Landing Page Hazırlama Yolları

  •     
  •     
Blog
22.08.2022

E-Ticaret Siteniz İçin Landing Page Hazırlama Yolları

     

Dijital pazarlamada başarı sağlayabilmek için müşterilerinizin ilgisini çekmek ve sonrasında dönüşüm elde etmek yani müşterilerin ürün veya hizmetinizi tercih etmesini sağlamak gerekir. İşte, landing page tam olarak internet kullanıcılarının ilgisini çekerek ve var olan ilgiyi sürekli hale getirerek onlarla etkili bir iletişim kurmanızı sağlar.

    

Bu nedenle size landing page hazırlama noktasında nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsedeceğiz. Ancak öncesinde dilerseniz “Landing page ne demek?” sorusunu yanıtlayalım. 

    

Landing Page Nedir?

    

İngilizce adıyla landing page olan kavram Türkçede açılış sayfası ya da varış sayfası anlamına gelir. Varış sayfası, markanızın reklamına tıklayan bir kullanıcının karşısına çıkan ilk sayfadır. Google’da verdiğiniz bir reklama tıklayanlar landing page ile karşılaşır. 

    

Ek olarak landing page, dönüşüm oranı (conversion rate) gibi önemli metrikleri etkileyen dijital pazarlama araçlarından biridir.

    

Landing Page Ne İşe Yarar?

    

Landing page; e-ticaretteki kârınızı, pazar payındaki yerinizi artırmak için oldukça önemli. Bunu maddeler halinde şu şekilde açıklayalım: 

    
  • Hedef kitlenize markanızı daha iyi tanıtır.
  • Potansiyel müşterilerinizin ürün ya da hizmetlerinizi satın almalarını sağlar.
  • Müşterilerinizi; markanıza e-mail, telefon numarası gibi kişisel bilgilerle tutundurarak kalıcı müşteri haline getirir.
    

E-ticaret siteniz için landing page tasarlamak istiyorsanız çeşitli önerilerimiz var. 

    

Landing Page Sayfası Nasıl Hazırlanır?

    

Landing page, potansiyel müşterilerinizin ilk andan itibaren ilgisini çekmelidir. Çünkü kullanıcının etkilenerek sayfada kalmasını sağlayan süre ortalama 5 saniye gibi kısıtlı bir zaman aralığıdır. Bu nedenle etkili bir landing page sayfası hazırlamak, e-ticaretteki kârınızın artması için önemlidir. Açılış sayfası hazırlamak için uygulamanız gereken adımlar ise şunlar:

    
  1. Açılış Sayfasının Planını Yapın
    

Markanız, hizmetiniz veya ürününüz ne olursa olsun her varış sayfasında bulunması gereken bazı ögeler vardır. Bu ögeler şu şekilde:

    
  • Ziyaretçilerin dikkatini çekebilecek etkili bir başlık
  • Hedef kitlenizle alakalı görsel
  • Markanızın renkleri ve sunduklarınızla ilgili etkili bir tasarım
  • Ziyaretçilerin bilgilerini elde etmek ve onları devamlı müşteriniz haline getirmek için ekranın üst kısmında bulunan müşteri formu
  • Call to action butonu
  • Ziyaretçinizi, formunuzu doldurması için bilgilendiren ve ikna eden metin
    
  1. En Önemli Noktaları Öne Çıkarın
    

Birçok kullanıcı internette gördüğü metinlerin hepsini okumaz. Göz taraması yaparak belirli noktaları okur, önemli bilgileri alır ve çıkar. Bu nedenle landing page hazırlarken kullanıcılara vereceğiniz hizmet hakkında önemli noktaları en başta belirtin. 

    
  1. Etkili Görsel Seçin
    

Landing page ile ziyaretçilerinizin dikkatini ilk saniyeden çekebilmek için görsel seçimi oldukça önemlidir. Çünkü görseller, kullanıcıların web sitesinde ilk gördüğü ve metinlerden daha hızlı algıladığı unsurdur. Görselin istenen etkiyi yaratmaması durumunda da kullanıcı siteden hızlı bir şekilde çıkabilir. Görsel seçiminizi yaparken şu noktalara dikkat etmenizde fayda var: 

    
  • Hedef kitlesi: Hedef kitleniz kim? Yaş aralığı ne? Nasıl giyiniyorlar? Neyle ilgileniyorlar? Görsel, hedef kitlenizi temsil etmeli ki onları etkisi altına alabilsin. 
  • Odak noktası: Açılış sayfasında nereye bakmalarını hedefliyorsunuz? Mesela kullanıcının bilgi formunu doldurmasını istiyorsanız dikkatini bu forma çekebilirsiniz.
    
  1. Etkili Bir CTA Metni Hazırlayın
    

Etkili CTA (call to action) mesajı, başarılı bir landing page için olmazsa olmazdır. CTA hazırlarken dikkat etmeniz gereken noktaları şöyle sıralayalım:

    
  • CTA butonunun rengi canlı ve markanızın renklerinden farklı olmalı.
  • CTA metninizi hazırlarken müşterilerinizin yararını esas almalısınız.
  • Etkili kelimelerle kısa bir metin hazırlamalısınız. Örneğin en fazla beş kelime kullanmayı deneyin.
  • Ziyaretçinize ne yapmalarını gerektiğini söyleyin. Mesela “alın”, “indirin”, “tıklayın” gibi ifadeler CTA’lardan bazıları olabilir.
  • CTA'nın etrafındaki alanı doldurmayın.
  • Sayfanın akışını takip etmeli ve CTA'yı metnin sağında veya altında olacak şekilde konumlandırmalısınız. Böylece okuyucu, gerekli bilgileri edindikten hemen sonra CTA butonunu görecektir. 
    

Bu öneri ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek isterseniz “Cross Merchandising Nedir? E-Ticarette Nasıl Kullanılır?” başlıklı yazımıza göz atabilirsiniz.