Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.
Dijital pazarlamada başarı sağlayabilmek için müşterilerinizin ilgisini çekmek ve sonrasında dönüşüm elde etmek yani müşterilerin ürün veya hizmetinizi tercih etmesini sağlamak gerekir. İşte, landing page tam olarak internet kullanıcılarının ilgisini çekerek ve var olan ilgiyi sürekli hale getirerek onlarla etkili bir iletişim kurmanızı sağlar.
Bu nedenle size landing page hazırlama noktasında nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsedeceğiz. Ancak öncesinde dilerseniz “Landing page ne demek?” sorusunu yanıtlayalım.
Landing Page Nedir?
İngilizce adıyla landing page olan kavram Türkçede açılış sayfası ya da varış sayfası anlamına gelir. Varış sayfası, markanızın reklamına tıklayan bir kullanıcının karşısına çıkan ilk sayfadır. Google’da verdiğiniz bir reklama tıklayanlar landing page ile karşılaşır.
Ek olarak landing page, dönüşüm oranı (conversion rate) gibi önemli metrikleri etkileyen dijital pazarlama araçlarından biridir.
Landing Page Ne İşe Yarar?
Landing page; e-ticaretteki kârınızı, pazar payındaki yerinizi artırmak için oldukça önemli. Bunu maddeler halinde şu şekilde açıklayalım:
E-ticaret siteniz için landing page tasarlamak istiyorsanız çeşitli önerilerimiz var.
Landing Page Sayfası Nasıl Hazırlanır?
Landing page, potansiyel müşterilerinizin ilk andan itibaren ilgisini çekmelidir. Çünkü kullanıcının etkilenerek sayfada kalmasını sağlayan süre ortalama 5 saniye gibi kısıtlı bir zaman aralığıdır. Bu nedenle etkili bir landing page sayfası hazırlamak, e-ticaretteki kârınızın artması için önemlidir. Açılış sayfası hazırlamak için uygulamanız gereken adımlar ise şunlar:
Markanız, hizmetiniz veya ürününüz ne olursa olsun her varış sayfasında bulunması gereken bazı ögeler vardır. Bu ögeler şu şekilde:
Birçok kullanıcı internette gördüğü metinlerin hepsini okumaz. Göz taraması yaparak belirli noktaları okur, önemli bilgileri alır ve çıkar. Bu nedenle landing page hazırlarken kullanıcılara vereceğiniz hizmet hakkında önemli noktaları en başta belirtin.
Landing page ile ziyaretçilerinizin dikkatini ilk saniyeden çekebilmek için görsel seçimi oldukça önemlidir. Çünkü görseller, kullanıcıların web sitesinde ilk gördüğü ve metinlerden daha hızlı algıladığı unsurdur. Görselin istenen etkiyi yaratmaması durumunda da kullanıcı siteden hızlı bir şekilde çıkabilir. Görsel seçiminizi yaparken şu noktalara dikkat etmenizde fayda var:
Etkili CTA (call to action) mesajı, başarılı bir landing page için olmazsa olmazdır. CTA hazırlarken dikkat etmeniz gereken noktaları şöyle sıralayalım:
Bu öneri ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek isterseniz “Cross Merchandising Nedir? E-Ticarette Nasıl Kullanılır?” başlıklı yazımıza göz atabilirsiniz.