02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-ticarette Dönüşüm Hunisiyle Satış Artırmanın Püf Noktaları

  •     
  •     
Blog
09.09.2021

E-ticarette Dönüşüm Hunisiyle Satış Artırmanın Püf Noktaları

     

    

İnternetten satış yapan tüm markaların nihai hedefi, sitelerini ziyaret eden kişilerin müşteriye dönüşmesidir. Kâr elde etmek ve potansiyel müşterileri satın alma aşamasına taşımak için tabii ki pazarlama yapmak gerekir. 

    

Dönüşüm hunisi de ürünün satın alma yolculuğunu ortaya koyan pazarlama yöntemi olarak adlandırılır. Bu yolculuğun her aşamasında potansiyel müşteri farklı bir adımla satın alma eylemine yaklaşır.

    

Bahsettiğimiz dönüşüm hunisinin farklı aşamaları ve bölümleri bulunuyor. Özellikle internet üzerinden satış yapan markaların çabasına rehberlik edebilmek, satışlarını artırmalarını sağlamak için bu huni kullanılıyor. 

    

Bu nedenle yazımızda e-ticarette dönüşüm hunisini kullanarak satışlarınızı artırmanın püf noktalarını anlatacağız. 

    

Tüketicinin Yolculuğunu Anlamak: Dönüşüm Hunisinin Aşamaları

    

Amaç, tüketicinin ürünü satın aldığı aşamaya kadar gelip satış yolculuğunu tamamlamasıdır. Tabii ki satın alma süreci; tüketiciye, satılan ürüne ya da hizmet türüne göre farklılık gösterebilir. Bu huniyi oluşturmadan önce pazarlama stratejinizi ve hedef kitlenizi belirlemeniz gerekir. Böyle bu yolculuğu istediğiniz gibi tasarlayabilirsiniz.

    

Ancak tüketicinin bu yolculukta geçmesi gereken aşama genel olarak 4 basamaktan oluşur:

    

Farkındalık (Awareness): Bu aşamaya ilk ziyaret aşaması da diyebiliriz. Hedef kitlenize uyan potansiyel müşterinizi sitenize çeşitli dijital pazarlama araçlarını (sosyal medya, Google reklamları, içerik pazarlama) kullanarak çekebilirsiniz. 

    

İlgi (Interest): Sitenize gelen ziyaretçiler hemen ürün satın almayacaklardır. Öncelikle incelenen yerler genelde web sitesi tasarımı, ürün fotoğrafları varsa ürün yorumları olur. Burada etkileşime girmek sonraki aşamalar için kritik. Bülteniniz varsa ona üye olmalarını isteyebilirsiniz, indirim sunabilirsiniz.

    

Karar (Decision): Bu aşama, “müşterinizin ilgisini çektiniz ve yolculuğa devam edip bir karara varmasını sağladınız” anlamına geliyor. Şimdi, müşterinizle site içi iletişim araçlarını (chatbot, push notification gibi) kullanarak iletişim kurabilirsiniz. Onu sepete kadar gitmesi için küçük ikna yöntemleri deneyin. Ürünü sepete atıp bıraktıysa çeşitli öneri ve indirimler sunabilirsiniz.

    

Eylem (Action): Sonuç aşaması, tüketicinin harekete geçip ürünü aldığı noktadır. Satış yolculuğunu böylece tamamlamış olur.

    

Potansiyel Müşteriyi Satın Almaya Teşvik Etme Adımları

    

Şimdi, satışı artırmak adına her aşamayı nasıl optimize edeceğinizi anlatacağız. Ayrıca potansiyel tüketiciyi satın alma işlemi için nasıl teşvik edebileceğinizle ilgili bazı detaylar vereceğiz.

    

İlk adımda, ürün ve hizmetlerinizin farkındalığını artırmak için hedef kitlenize uygun bir sosyal medya çalışması yapmanız, buna uygun anahtar kelime optimizasyonu ile blog içerikleri üretmeniz gerekecek. Ürününüzle ilgili detaylı içerikler oluşturmanız faydalı olacaktır.

    

İkinci adımda, kullanıcıların ilgisini ölçmeniz gerekir. Karar verme adımında olan kullanıcılara ilgilerini çekebilecek e-mailler gönderebilir, onları remarketing yöntemleriyle ürünlerinizle ilgili olarak besleyebilirsiniz. Aynı şekilde harekete geçirici mesajlar da paylaşabilirsiniz. Bunun için de onlara çeşitli indirimler, teklifler ve hatırlatmalar yapmak gerekir. 

    

Üçüncü adımda, tekrar satın alma isteği oluşturma ve marka sadakati sağlayabilirsiniz. Bu aşamada tavsiye isteyebilir, teşekkür mesajı ya da maili gönderebilir, memnuniyeti ölçen küçük anketler yapabilirsiniz. 
Bu öneri ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız E-Ticarette En Çok Yapılan Hatalar Nelerdir? yazımıza geçebilirsiniz.