02
İPARA FARKIİNDİRİM DÜNYASI / 1 MİLYON MÜŞTERİ / ÖZEL KARTLAR

iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-Ticarette İnteraktif Pazarlama Nedir, Nasıl Kullanılır?

  •     
  •     
Blog
18.04.2022

E-Ticarette İnteraktif Pazarlama Nedir, Nasıl Kullanılır?

     

    

Geleneksel pazarlamada potansiyel müşterileri bulmak, onlara ulaşmak kısaca onlarla bir etkileşim içine girmek oldukça zordu. Belki uzun uzun araştırmalar, anketler yapmak gerekiyordu. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte ise artık hedef kitleyle etkileşim yakalamak, ona ihtiyaç duyduğu ürünü sunmak kolaylaştı. Yani geleneksel pazarlama, yerini dijital pazarlamaya bırakmaya başladı.

    

Bu noktada dijital pazarlamada önemi gittikçe artan pazarlama stratejilerinden biri ise interaktif pazarlama oldu. Biz de bu nedenle e-ticaret sitenizin yani markanızın başarısını artırmak için pazarlama sürecinde interaktif pazarlamadan nasıl yararlanabileceğinizden bahsedeceğiz. Ancak öncesinde interaktif pazarlamayı yakından tanımakta fayda var. O halde buyurun başlayalım!

    

İnteraktif Pazarlama Nedir?

    

Etkileşimli pazarlama olarak da bilinen interaktif pazarlama, markanın hedef kitlesinin tercihlerine odaklanarak hazırlanılan stratejiler bütünüdür. Yani markanın ürün ve hizmetlerinin, hedef kitlenin ilgilendiği konulara göre şekillenmesidir. Ürün veya hizmeti ortaya çıkarıp hedef kitleye pazarlamaktan ziyade hedef kitlenin tercihleri doğrultusunda ürün veya hizmetin şekillenmesi üzerinde çalışır. 

    

E-Ticarette İnteraktif Pazarlama Nasıl Kullanılır?

    

Markanızın başarısının artması hatta web sitenizin trafiğinin yükselmesi için interaktif pazarlama oldukça önemli. Markanız için kullanabileceğiniz birçok interaktif pazarlama stratejisi ve aracı mevcut. En çok kullanılan interaktif pazarlama araçlarından bazılarını sıralayalım.

    
  • Arama Motoru Optimizasyonu ile Müşteri Kitlenizi Tanıyın
    

SEMRush, Moz, Ahrefs gibi dijital pazarlama araçlarını kullanarak arama motorlarından elde edeceğiniz anahtar kelimeler, müşteri kitleniz için çok önemli ipuçları taşır. Bu sayede markanızın müşteri kitlesinin daha çok neleri aradığını, beklentilerinin neler olduğunu öğrenebilir ve ürününüzü şekillendirebilirsiniz. 

    

Arama motoru optimizasyonu (SEO) kullanımı, e-ticaret sitenizin özellikle organik trafik alması için olmazsa olmazlardan biri. Dilerseniz sitemizdeki ilgili yazıyı okuyarak SEO’yu e-ticaret siteniz için nasıl kullanabileceğinizi öğrenebilirsiniz.  

    
  • Sosyal Medya Kanalları ile Onlara Söz Hakkı Verin
    

Facebook, Pinterest, Twitter, YouTube, Instagram gibi sosyal medya kanallarından, hedef kitlenize uygun olanları seçebilir ve bu kanallar aracılığı ile interaktif pazarlama yapabilirsiniz. Yani takipçilerin de söz hakkının olabileceği bir alan yaratarak onlarla etkileşim kurabilirsiniz. Böylece müşterilerinizin ürün seçimleri hakkında çok daha fazla bilgi sahibi olursunuz. Bu mecralarda yapabileceklerinizden bazıları ise şunlar:

    
  • Takipçilere sorular sormak
  • Ürün / hizmetlerinizle ilgili veya sadece eğlence amaçlı anket yapmak
  • Sosyal medyadan oyunlara davet etmek
  • Sosyal medya üzerinden yarışmalar düzenlemek
    

Mesela oldukça bilinen markalardan biri olan Adidas, sosyal medya araçlarından Snapchat üzerinden bir tasarım yarışması düzenleyerek kullanıcılarını, kendi spor ayakkabılarını tasarlamaya davet etti. Kampanyaya göre en başarılı 4 tasarımı yapan kullanıcılar Adidas’ın genel merkezine gidecek ve markanın tasarımcıları ile tanışacak, hatta tasarladığı ayakkabıyı giyme şansı elde edecek.  

    

Sosyal medya kanalları sadece interaktif pazarlama stratejileri oluştururken kullanacağınız araçlar değil, aynı zamanda e-ticaret satışlarını artırmak için çeşitli stratejiler uygularken kullanabileceğiniz dijital pazarlama araçlarıdır. Dilerseniz Sosyal Medyayı Satış Kanalı Olarak Kullanma Taktikleri başlıklı yazımızdan markanız için farklı pazarlama stratejilerini öğrenebilirsiniz. 

    
  • E-Postalar ile Onlara Kendilerini Özel Hissettirin
    

Müşterilerinize onları önemsediğinizi göstermenin ve etkileşimli pazarlama yöntemi uygulamanın en etkili yollarından biri de e-posta pazarlamadır. Özellikle potansiyel müşterileriniz tarafından e-ticaret sitenizin sık sık ziyaret edilmesi veya sepetin terk edilmesi gibi durumlarda onlara e-posta yollayabilirsiniz.

    

Bu posta ile sitenizden alışveriş yapmayı düşündükleri için teşekkür edip yararlı bilgiler verebilir ve sepete dönüp satın almayı tamamlamaları konusunda teşvik edebilirsiniz. Üstelik bunların hepsini e-posta sayesinde neredeyse sıfır maliyetle yapabilirsiniz. Yani e-mail pazarlamanın müşterilerinizle iletişim kurmanızda ekonomik yöntemlerden biri olduğunu da unutmayın.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, ancak dilerseniz E-Ticarette Satışları Artırmak İçin Kullanabileceğiniz Araçlar Neler? başlıklı yazımızı okuyarak konu hakkında bilgi alabilirsiniz.