Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.
Gün geçtikçe yeni bir yapay zeka teknolojisi karşımıza çıkıyor. Bazıları sohbet botu olarak sorularımıza cevap verirken bazıları ise görsel oluşturarak tasarım konusunda bize destek sağlıyor. Hepsi birbirinden farklı noktalarda gelişmiş çözümler sunsalar da önemli olan, farklı yapay zeka araçları arasından işinize yarayacak olanları bulabilmek.
“Yapay zeka teknolojilerinden hangisi ne işe yarıyor? E-ticarette kullanılabilecek yapay zeka araçları neler?” diye merak ediyorsanız tüm bu soruların cevabını sizin için derledik. O halde işlerinizi kolaylaştıracak ve farklı alanlarda size yardımcı olacak yapay zeka araçlarını incelemeye başlayalım.
OpenAI şirketi tarafından geliştirilen Chat GPT, hayatımıza girdiği günden beri büyük bir yankı uyandırdı. Sohbet botu olarak tasarlanan bu yapay zeka aracı, sorulan sorulara sanki bir insanmış gibi akıcı ve anlamlı cevaplar verebiliyor. Diğer yapay zeka araçlarından ayrıldığı nokta ise tabii ki bu akıcı anlatımı. Peki, bunu nasıl yapıyor? Bunun sebebi, Chat GPT’yi geliştirirken RLHF yani insan geri bildirimi ile güçlendirme öğrenim yönteminin kullanılmış olması.
Eğitilmiş dil modeli olarak tanımlanan bu sohbet botu, pek çok alanda kullanılabildiği gibi e-ticaret için de işinize yarayacak çözümleri içinde barındırıyor. Örneğin bir ürününüz var ve bu ürüne benzer farklı ürünler bularak kategori ağacını geliştirmeyi düşünüyorsunuz. Chat GPT’den istediğiniz ürüne benzer ürünleri çıkarmasını isteyebilirsiniz.
Potansiyel müşteriler, web sitenizde dolaşıyor ve bir noktada sayfadan çıkıp satın alma işlemi yapmıyor mu? Bu durum, e-ticarette sıklıkla karşılaşılan bir sorun. Bunun takibi ve analizi için pek çok araç var. Ancak tabii ki tüm müşterilerin davranışları aynı değil. Peki, müşterilerinizin davranışlarınıza özel olarak sayfalarınızı optimize etmek ister misiniz? O halde yapay zekanın gücünden yararlanma zamanı.
Namogoo, kendini dijital yolculuk süreklilik aracı olarak tanımlıyor. Yaptığı ise müşteri davranışlarını analiz ettikten sonra onlara uygun tekliflerle siteyi terk etmemelerini ve alışveriş yapmalarını sağlamak. Analiz araçları ile entegre çalışan ve pek çok müşteri senaryosu ile eğitilmiş bu araç, müşterilerin hareketlerine göre tahminde bulunarak otomatik olarak müşterinin ilgisini çekmek için farklı teklifler sunuyor. Örneğin web sitesine giren bir kullanıcının demografik ve coğrafik bilgilerine göre uygun ürünleri listeleyerek müşteriye göre özelleştirilmiş sayfa deneyimi sunabiliyor.
E-ticarette iş ortaklarınız, çalışanlarınız ya da müşterilerinizle iletişim kurmak, işiniz için oldukça önemli. Hızla değişen ve taleplerin sürekli akışta olduğu bu sektörde iletişimin anlık olmasının gerektiği zamanlar olabilir. Ancak bazen taleplere karşı ne cevap vereceğinizi bulamayabilir ya da yoğunluktan cevap vermeyi ihmal edebilirsiniz. Bunun için yapay zeka teknolojisine sahip bir kişisel asistan tutmaya ne dersiniz?
Personal AI, yapay zeka temelli bir mesajlaşma robotu. Ancak tamamen kişisel kullanım temelli olması nedeniyle diğer sohbet robotlarından farklı. Personal AI, sizin mesajlaşma tarzınızı benimseyerek uygun kalıplarda cevaplar oluşturmanıza yardımcı oluyor. Ayrıca otomatik cevaplar oluşturarak gelen mesajlara zaman kaybetmeden cevap vermenizi sağlıyor. Bunu yaparken de kendi verdiğiniz bilgiler ve önceki sohbetlerinize göre sürekli kendini eğittiği için zamanla size daha çok benzeyen mesajlar oluşturabiliyor. Kısacası Personal AI aracına, dijital alanda işlerinizi yürütme konusunda size kolaylık sağlayan bir asistan diyebiliriz.
E-ticarette rakiplerinizden ayrılmanın bir yolu, fiyatlandırma stratejisinden geçiyor. Pazardaki en uygun fiyatlı ürünü sunarak müşterilerin dikkatini çekmek istiyorsanız rakiplerinizin ve ürünlerin fiyatlarını düzenli olarak takip etmelisiniz. Ancak bu takibi tek tek bütün rakiplere bakarak yapmak fazlasıyla zaman ve emek harcamanıza neden olan bir yol. Prisync ise fiyat takip ve analizi yapan bir araç olarak bu soruna çözüm sunuyor.
Prisync aracının aktif olarak fiyat takibi ve analizi yapması için tek yapmanız gereken, rakiplerinizi ve ürünlerini tanımlamanız. Bu işlem sonrasında kullanıcı paneli üzerinden anlık fiyat bilgilendirmesini takip edebilirsiniz. Ayrıca özellikleri sadece fiyat bilgilendirmesi ile de sınırlı değil. Aynı zamanda dinamik fiyatlandırma ile hızlı bir şekilde ürünlerinizi en uygun fiyata ayarlayabiliyor.
Youtube ve Instagram gibi sosyal medya kanalları için video içerik oluşturmak, markanızın sayfasında etkileşimi artırmanız için etkili bir yol. “Peki, nasıl video oluşturabilirim?” diyorsanız Fliki size video oluşturmak için pratik bir çözüm sunuyor.
E-ticaret sitenizde blog sayfanız varsa ve burada bilgilendirici içerikler paylaşıyorsanız bu içerikleri Fliki ile kolaylıkla videoya dönüştürebilirsiniz. İçeriğin metnini alıp başlıklarla uyumlu olacak şekilde görsellerle birleştiren bu aracın içinde birçok farklı seslendirme seçeneği de mevcut. Yapmanız gereken ise sadece Fliki panelinden içerik linkini paylaşmak. Sonrasında yapay zeka destekli bu video oluşturma aracı, video bölümlerini ayırıyor ve bölümlere göre görselleri otomatik olarak atıyor.
Kısacası e-ticarette işlerinizi kolaylaştıracak pek çok araç var. Yeni teknolojilere adapte olarak işinizi geliştirmek ve e-ticarette satışlarınızı artırmak ise tüm bu araçları verimli kullanmaktan geçiyor. Satışlarınızı artırmak için araçların kullanımında dikkat etmeniz gerekenleri öğrenmek için “Yapay Zeka Teknolojisinden Yararlanarak E-Ticaret Satışlarınızı Artırın” yazımızı okuyabilirsiniz.